Przedstawiamy kodeks dobrego kierowcy. Prosimy implementować go wśród swoich klientów. Przestrzeganie tych zapisów zwiększa satysfakcję kierowców i gwarantuje stałe, ale proste zlecenia warsztatom.
1. Nie „gazuj” silnika bezpośrednio po uruchomieniu. Silniki mają łożyska ślizgowe, które potrzebują oleju do swojej pracy. Pompa oleju, w zależności od temperatury, lepkości oleju i stanu silnika, potrzebuje od 2 do 10 sekund, aby dostarczyć olej do najdalszych węzłów smarowania.
2. Wymieniaj olej co każde 10.000 -15.000 kilometrów. Dłuższe interwały mogą być zachowane tylko przy jeździe autostradowej. W innym wypadku nie warto oszczędzać. Zalecenia producentów co do trybu “long life”, są efektem presji firm flotowych i nie są technicznie uzasadnione.
3. Nie jeźdź na zbyt niskich obrotach. Taka eksploatacja niszczy łożyska wału korbowego, koła zębate w skrzyni biegów i przyczynia się do powstawania nagaru. W takich warunkach wzrastają naciski na łożyska i koła zębate, a ciśnienie oleju w silniku pozostaje bardzo niskie.
4. Do prawidłowej pracy silnik musi być raz na około 1000 kilometrów mocno obciążony. Można to zrobić na 3 lub 4 biegu na autostradzie lub drodze szybkiego ruchu. Wystarczy przejechać kilka kilometrów z wyższymi obrotami na niskim przełożeniu. Taki zabieg przyczyni się do “odetkania” filtra DPF i pozwoli wypalić nagary z denka tłoka, rowków pierścieni, mechanizmu zmiennej geometrii turbosprężarki i innych elementów silnika.
5. Zawsze stosuj olej od Liqui Moly, zalecany przez producenta silnika. Nie eksperymentuj z lepkością oleju. Zbyt mała lepkość może doprowadzić do zatarcia silnika, a zbyt duża przyczynia się do zwiększonego spalania i problemów z filtracją oleju.
6. Regularnie, przed każdą wymianą oleju płucz silnik preparatem Liqui Moly Engine
Flush nr 2662. Zabieg ten, pozwoli zachować wnętrze silnika w nienagannej czystości, a czysty silnik to mniejsze spalanie paliwa i oleju oraz większa kompresja i moc.
7. Regularnie przy każdym przeglądzie sprawdź stan czystości zaworu EGR, odmy i kolektora dolotowego. Zanieczyszczenie któregokolwiek z tych elementów przyczynia się do dalszego zanieczyszczania silnika. W razie konieczności wyczyść te podzespoły preparatami Liqui Moly.
8. Nie wyłączaj silnika bezpośrednio po forsownej jeździe. Takie zachowanie niszczy ułożyskowanie turbosprężarki.
9. W silniku diesla regularnie czyść układ wtryskowy za pomocą preparatów Liqui Moly Oczyszczacz wtryskiwaczy nr 2666. Złe rozpylanie paliwa to główna przyczyna tworzenia nagaru i zatykania EGR i DPF. Brudne wtryskiwacze sa przyczyną dymienia i tworzą sadzę, która dostaje się do oleju i zwiększa zużycie paliwa. Czyszczenie wtryskiwaczy może być skuteczną alternatywą mechanicznej regeneracji tych elementów.
10. Serwisuj swój samochód w jednym z warsztatów Liqui Moly Pro Line Serwis.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Kapi, 28 sierpnia 2021, 16:34 3 -1
Chyba się mylę ale wygląda na krypto reklamę xD
Odpowiedz
serwisik, 28 sierpnia 2021, 19:06 5 -3
Jestem gorącym zwolennikiem płukanek, można na nich nieźle zarobić. Klient zrobił sobie płukankę tymże specyfikiem i po pewnym czasie zaczął uskarżać się na stuki w silniku. Skończyło się remontem, który z miłą chęcią wykonaliśmy przywracając silnik do życia, a i parę tysi w szufladzie zostało same plusy.
Odpowiedz
Radosz509, 30 sierpnia 2021, 14:28 1 0
Robię płukankę co wymianę oleju i nic nigdy się nie stało,auto ma się bardzo dobrze
Odpowiedz
qwerty, 30 sierpnia 2021, 14:03 2 -1
Piekny artykuł, dziś kładac sie spac zamiast pacierza bede mowil wasza regulke.
Odpowiedz
Anonim, 30 sierpnia 2021, 16:00 1 0
Czy ktoś mi może wskazać który producent samochodu/silnika zaleca/rekomenduje płukanie silnika przed każdą wymianą oleju. Tak pytam bo się nie znam.
Odpowiedz
Anonim, 30 sierpnia 2021, 20:26 0 -1
Jeśli masz samochód od dłuższego czasu ,regularnie wymieniasz olej,nie miałeś usterki wycieku płynu czy oleju do płynu nie musisz robić płukanek. Jeśli kupisz auto z komisu trzeba sprawdzić kiedy i jaki olej byk wlany . Wtedy płukanki mogą miec sens
Odpowiedz
O nunu, 30 sierpnia 2021, 20:22 1 -1
Płukanki są dobre do starych diesli , ceramizery działają bardzo dobrze . Olej wymieniamy co 10tysi . Producent kocha jak nam pada silnik ,więc radzi wymianę co 30 tys i zakaz płukanek. Siedzę w temacie ponad 20 lat . Jeden na 10 klientów robi remont w aso :-) hahahaha
Odpowiedz
Anonim, 2 września 2021, 10:35 2 0
Wasz serwis to jest kpina. Żadnych merytorycznych treści tylko reklamy, reklamy i reklamy albo konkursy które też są reklamami. Nie mam pojęcia skąd was tak dużo w internecie. Pewnie też przez reklamy xD
Odpowiedz