Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 22.11 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 22.11 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 22.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

Łożyska i piasty kół

Łożyska amortyzatora SWAG a stabilność pojazdu

Łożysko amortyzatora służy do resorowania oraz tłumienia drgań samochodu. Jako górny punkt obrotowy kolumny amortyzatora łączy ono amortyzator z karoserią i ma wpływ na precyzyjne utrzymanie wartości regulacyjnych osi przedniej/odnoszących się do nachylenia koła oraz pochylenia sworznia. Obroty i tłumienie pod stałym obciążeniem Łożysko amortyzatora ogranicza skok amortyzatora i musi przyjąć na krótkim odcinku duże […]

Dwadzieścia lat minęło

Za nieboszczki Polski Ludowej posiadanie nawet najbardziej strupieszałej bryły złomu na czterech kołach świadczyło o wysokim statusie społecznym. Każdy z kierowców musiał być również po trosze mechanikiem. Zwyczajnym niedzielnym widokiem były nogi sąsiada wystające spod „dużego fiata” stojącego na osiedlowym parkingu. W owych romantycznych latach polskiej motoryzacji wszelkie samochodowe truchło zdolne jechać o własnych siłach […]

Rewolucyjne łożysko Nexteer

Ograniczenie poziomu hałasu, a także zmniejszenie wibracji i drgań to podstawowe zalety nowego łożyska, które stosowane będzie w nowoczesnych, elektrycznie wspomaganych układach kierowniczych EPS (Electric Power Steering). Nowe rozwiązanie inżynierów firmy Nexteer Automotive pomoże producentom samochodów poprawić wyczucie drogi i obniżyć poziom hałasu systemów wspomagania w samochodach wszystkich segmentów. Nowe poliamidowe łożysko mimośrodowe listwy zębatej […]

Poszerzane zawieszenie Yeti

Yeti jest pierwszym seryjnie produkowanym modelem Škody typu SUV (ang. Sport Utility Vehicle, samochód sportowo-użytkowy). Konstrukcja układu zawieszenia Škody Yeti bazuje na koncernowej platformie podłogowej PQ35 zastosowanej także w Nowej Octavii. W przedniej osi zastosowano wypróbowane rozwiązanie wykorzystujące niezależne kolumny McPherson ze sprężynami śrubowymi, ramą pomocniczą i dolnymi wahaczami trójkątnymi. Yeti ma wielowahaczową oś tylną, […]

Nowy wózek narzędziowy Kamasa Tools

Kamasa Tools przedstawia nowy produkt – wózek na narzędzia K 7609, stworzony z myślą o potrzebach serwisów samochodowych i mechanicznych. K 7609 posiada ergonomiczną budowę. Zawiera metalowy uchwyt i kółka z możliwością zabezpieczenia, co pozwala na jego sprawne przesuwanie. Dzięki temu doskonale nadaje się do wykorzystania w różnych częściach warsztatu jako ruchome, a przy tym […]

Prawidłowy montaż tarcz hamulcowych

Problem: bicie tarcz Aby tarcze hamulcowe prawidłowo funkcjonowały i nie ulegały przedwczesnym awariom należy przestrzegać pewnych zasad podczas ich montażu. Często usterki na peryferiach pojazdu prowadzą do nierównomiernego zużycia tarcz czy wymyć, które prowadzą do bicia kierownicy. Przedstawiamy 8 wskazówek, które sprawią, że hamulce będą działały prawidłowo i nie będzie występował problem bicia. 1. Koło/Opony […]

Na co należy uważać przy wyborze koła pasowego?

Przy wyborze koła pasowego należy kierować się technologią stosowaną przez producenta pojazdu. Ważne jest, aby wewnętrzna struktura koła pasowego odpowiednio rozkładała powstające drgania silnika – tylko tak może je wyrównać i zapobiec przenoszeniu drgań na układ napędu pasowego. Najczęściej stosowanymi konstrukcjami są koła pasowe i koła pasowe dwumasowe z tłumikami drgań skrętnych. Koło zapewnia łatwą […]

Wymiana sprzęgła oraz dwumasowego koła zamachowego w Mercedesie klasy E

Opisana poniżej procedura wymiany sprzęgła oraz dwumasowego koła zamachowego (DMF) w samochodzie osobowym klasy wyższej średniej, powstała w oparciu o konkretny przykład – Mercedesa E220 CDI. Wiele z przedstawionych czynności, ich kolejność oraz ogólne zasady serwisowania ww. części, pozostają niezmienne zarówno dla innych modeli tej marki, jak również dla wielu innych pojazdów osobowych. Omawiany pojazd: […]

Łożyska w kole London Eye dziełem FAG

Koło London Eye obchodzące dziesięciolecie działania, wykorzystuje sferyczne łożyska wałeczkowe i sferyczne łożyska ślizgowe marki FAG. Londyńskie koło widokowe, zbudowane z około 1 500 ton stali, obraca się przy pomocy dwóch dwurzędowych, promieniowych sferycznych łożysk wałeczkowych marki FAG, zamocowanych jako kombinacja łożyska stałego i ruchomego w piaście koła widokowego. Łożysko stałe, o zewnętrznej średnicy 2,66 […]

Mniejsze straty energii, większe oszczędności

Grupa Schaeffler i Porsche wspólnie stworzyły CO2ncept‑10% – pojazd, który dzięki zastosowaniu podzespołów redukujących tarcie i straty energii zmniejszył zużycie paliwa w cyklu NEDC o 10 proc. Zastosowanie nowoczesnych łożysk oraz zastąpienie układów hydraulicznych elektrycznymi pozwoliło znacznie zmniejszyć straty energii. Kongresie ATZ/MTZ o temacie przewodnim „Redukcja tarcia w mechanizmie napędowym”, który odbył się w dniach […]

Piasta jest elementem koła napędowego pojazdu, który obraca się wraz z nim, będąc osadzonym na osi poprzez łożysko. Łożysko opiera się na bieżni zewnętrznej, która pozostaje nieruchoma, natomiast bieżnia wewnętrzna obraca się. Zestaw łożysko i piasta odpowiada za umożliwienie obrotów koła na nieruchomych osiach zawieszenia. Oba te elementy podlegają eksploatacyjnemu zużyciu i wymagają okresowej kontroli w warsztatach samochodowych. Jakie są najczęstsze objawy uszkodzonego łożyska koła? Jak wymienić piastę koła? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz w artykułach z tej kategorii. Poznasz także ofertę części zamiennych w asortymencie łożysk i piast.