Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
14:15 Montaż DKZ w Audi krok po kroku [FILM] 12:06 Jak działają inteligentne pasy bezpieczeństwa? [FILM] 02.07 Wielka Wyprawa Maluchów już na starcie! Wyruszy spod Pałacu Kultury i Nauki. 02.07 Inter Cars przedłuża współpracę z producentem olejów 02.07 Groupauto CEE ma nowego partnera

Łożyska i piasty kół

Montaż paska oraz zestawu rozrządu w silnikach VAG 1.4 i 1.6 16V

Na podstawie analizy poszczególnych przypadków firma Gates stwierdziła, że montaż napinacza w silnikach 1.4/1.6 16V grupy VAG przysparza wielu problemów. Szczególną uwagę należy zwrócić na poniższe zagadnienia. Zdjęcie 1 przedstawia dwie różne wersje napinacza automatycznego (głównego napędu), które występują w zestawach rozrządu Gates. Napinacze te stosuje się wymiennie. Możliwe błędy montażowe: Stwierdzono, co następuje: – […]

Podwójne suche sprzęgło w skrzyni VW – budowa i działanie

Podwójne suche sprzęgło z 7-biegową skrzynią DCT stosowane jest przez grupę Volkswagena od 2008 roku. Konstrukcja tego sprzęgła pozwala na łączenie zalet automatycznej i manualnej skrzyni biegów. Od kilku lat koncern Volkswagen stosuje w produkcji seryjnej pojazdów skrzynię biegów z podwójnym suchym sprzęgłem (DCT). Od roku 2003 wersję 6-biegową z podwójnym mokrym sprzęgłem montuje się […]

Szkolenia techniczne Ruville w Auto Partner S.A.

W połowie czerwca 20011 r. rozpocznie się cykl szkoleń technicznych Ruville organizowanych dla obecnych i przyszłych Klientów AP S.A. Cykl potrwa do sierpnia. Odbędą się one: w Opolu – 15.06.2011 w Rybniku – 06.07.2011 w Katowicach – 10.08.2011 Poruszane będą zagadnienia dotyczące procedur diagnostyki, naprawy i wymiany: – Układów rozrządu (rolki, napinacze, łańcuchy, koła zębate, paski) […]

Główne przyczyny uszkodzeń łożysk kół

Łożyska kół konstruowane są w taki sposób by zapewniały w miarę możliwości jak największą trwałość i skuteczność. Pomimo wszystko pod wpływem działania czynników zewnętrznych może dojść do przedwczesnego jego zużycia. Łożyska kół, w dzisiejszych pojazdach, muszą sprostać wielu wymogom przez cały okres użytkowania samochodu. Obok długiego czasu eksploatacji należą do nich m.in. właściwa geometria, odporność […]

BSL Truck prezentuje nową linę turbosprężarek EFR

Bsl Truck jako autoryzowany dealer firmy BorgWarner prezentuje nową linię turbosprężarek EFR do samochodów rajdowych. Linia turbosprężarek EFR narodziła się jako wewnętrzny program firmy BorgWarner Turbo Systems, oznaczony skrótem AAP (od ang. Advanced Aftermarket Products), w wolnym tłumaczeniu „Zaawansowane Produkty Rynku Wtórnego.” Program został zaprojektowany przez zespół, który swoją pracę rozpoczął od przysłowiowej „czystej kartki […]

Prawidłowy montaż kluczowy dla trwałości łożyska

Każde łożysko ma obliczoną na etapie projektowania trwałość eksploatacyjną. Jednakże badania wykazały, że z powodu różnych przyczyn nie każde łożysko tą trwałość osiąga. Podczas cyklu życia łożyska można wyróżnić kluczowe etapy wywierające istotny wpływ na trwałość eksploatacyjną łożyska. Jednym z tych etapów jest montaż i smarowanie . Poprzez zastosowanie właściwych praktyk obsługi oraz używanie odpowiednich […]

Dwumasowe koła zamachowe SACHS – budowa i sposób działania

Chociaż dwumasowe koła zamachowe są coraz powszechniejszym elementem silników montowanych we współczesnych samochodach, dla wielu mechaników, a w jeszcze większym stopniu dla samych kierowców, pozostają prawdziwą terra incognita. Poniższy tekst, opracowany przez inżynierów związanych z marką SACHS oraz firmą ZF Services, stanowi przypomnienie podstawowych zasad budowy i działania „dwumasówek”. W nowoczesnych silnikach wyższe momenty obrotowe, […]

Łożyska amortyzatora SWAG a stabilność pojazdu

Łożysko amortyzatora służy do resorowania oraz tłumienia drgań samochodu. Jako górny punkt obrotowy kolumny amortyzatora łączy ono amortyzator z karoserią i ma wpływ na precyzyjne utrzymanie wartości regulacyjnych osi przedniej/odnoszących się do nachylenia koła oraz pochylenia sworznia. Obroty i tłumienie pod stałym obciążeniem Łożysko amortyzatora ogranicza skok amortyzatora i musi przyjąć na krótkim odcinku duże […]

Dwadzieścia lat minęło

Za nieboszczki Polski Ludowej posiadanie nawet najbardziej strupieszałej bryły złomu na czterech kołach świadczyło o wysokim statusie społecznym. Każdy z kierowców musiał być również po trosze mechanikiem. Zwyczajnym niedzielnym widokiem były nogi sąsiada wystające spod „dużego fiata” stojącego na osiedlowym parkingu. W owych romantycznych latach polskiej motoryzacji wszelkie samochodowe truchło zdolne jechać o własnych siłach […]

Rewolucyjne łożysko Nexteer

Ograniczenie poziomu hałasu, a także zmniejszenie wibracji i drgań to podstawowe zalety nowego łożyska, które stosowane będzie w nowoczesnych, elektrycznie wspomaganych układach kierowniczych EPS (Electric Power Steering). Nowe rozwiązanie inżynierów firmy Nexteer Automotive pomoże producentom samochodów poprawić wyczucie drogi i obniżyć poziom hałasu systemów wspomagania w samochodach wszystkich segmentów. Nowe poliamidowe łożysko mimośrodowe listwy zębatej […]

Piasta jest elementem koła napędowego pojazdu, który obraca się wraz z nim, będąc osadzonym na osi poprzez łożysko. Łożysko opiera się na bieżni zewnętrznej, która pozostaje nieruchoma, natomiast bieżnia wewnętrzna obraca się. Zestaw łożysko i piasta odpowiada za umożliwienie obrotów koła na nieruchomych osiach zawieszenia. Oba te elementy podlegają eksploatacyjnemu zużyciu i wymagają okresowej kontroli w warsztatach samochodowych. Jakie są najczęstsze objawy uszkodzonego łożyska koła? Jak wymienić piastę koła? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz w artykułach z tej kategorii. Poznasz także ofertę części zamiennych w asortymencie łożysk i piast.