Łożyska i piasty kół
Montaż sprzęgła samonastawnego (SAC) wymaga specjalnego narzędzia. Nieprawidłowe przeprowadzenie czynności montażu i demontażu może zakończyć się uszkodzeniem docisku i awarią sprzęgła. Opisujemy, jak powinno się przeprowadzić te czynności. By sprzęgło samonastawne SAC zostało zamontowane prawidłowo, zalecane jest stosowanie specjalnego narzędzia, które umożliwia wstępne naprężenie docisku zabezpieczając pierścień regulacyjny przed przesunięciem. Narzędzie przedstawiono na poniższych ilustracjach. […]
Uszkodzenie napędu w silnikach 1.8 16V oznaczonych kodami 4G93, B4184SJ, B4184SM na ogół jest spowodowane niewłaściwym ustawieniem napinacza. Pomimo, że układ ten wyposażony jest w napinacz automatyczny nadal musi być poprawnie ustawiony. Ścisłe przestrzeganie procedur montażowych może zapobiec powstaniu kosztownej awarii silnika. Rysunek pierwszy pokazuje przebieg paska na tym silniku z poprawnym umiejscowieniem znaków rozrządu. […]
Właściwa jakość oraz odpowiedni montaż elementów gumowo-metalowych w samochodzie decydują dziś o komforcie i bezpieczeństwie kierowcy, pasażerów i ładunku. Guma znajduje powszechne zastosowanie dzięki swojej najważniejszej właściwości – wysokiej zdolności do tłumienia drgań. Żeby wykorzystać najlepiej tę właściwość, od wielu lat laboratoria Lemförder pracują nad najlepszymi mieszankami o najlepszych własnościach tłumiących. Obecnie elementy metalowo gumowe […]
Częstym błędem przy wymianie turbosprężarki jest tzw. suchy start. Suchy start to nic innego jak uruchomienie silnika z nowo zamontowaną turbosprężarką na niewystarczającej ilości oleju smarującego. Poniżej przedstawiamy kilka faktów i porad dotyczących tego zjawiska. Najistotniejszą kwestią podczas wymiany turbosprężarki jest to aby instalacja smarowania była dokładnie wyczyszczona, drożna i zalana świeżym olejem a pompa […]
W ostatnim czasie, swój finał miał konkurs dla nowych użytkowników portalu RepXpert, którego celem było zwiększenie liczby aktywnych tzn. zarejestrowanych użytkowników. Pomysł powstał pod koniec 2008 roku, a został zrealizowany na początku 2009, kiedy to przeprowadzono kampanię promocyjną portalu. Zgodnie z zasadami konkursu, każdy warsztat spełniający warunki uczestnictwa w programie bonusowym RepXperta, który po raz […]
Firma ZF Trading oferuje szeroki wybór osprzętu kolumny zawieszenia. Zakres oferowanych produktów rozszerzył się ostatnio o 30 nowych pozycji: mocowania kolumn zawieszenia marki Sachs są teraz dostępne np. dla takich samochodów jak Fiat Grande Punto, Ford S-Max, Mercedes klasy C (W204) i Sprinter (906), Mini R56 i R55 Clubman, Audi A3, VW Golf V i […]
Poniżej przedstawiamy etapy prawidłowego procesu montażu czteroelementowego zestawu sprzęgła (jako zamiennika oryginalnego sprzęgła z dwumasowym kołem zamachowym) w samochodach Volkswagen-Audi-Skoda-Seat z silnikiem 1.9 TDi. W pierwszej kolejności należy wymontować stary zestaw sprzęgła wraz z dwumasowym kołem zamachowym. W celu uniknięcia nieosiowej współpracy skrzyni biegów z silnikiem wymagane jest oczyszczenie z gwintów (zdjęcie poniżej). Przy okazji […]
Valeo wprowadziło kolejne referencje zestawów 4 elementowych sprzęgła Kit4P. Wykaz wszystkich nowych referencji znajduje się w załączonej tabeli. Opracowany przez firmę Valeo komplet sprzęgła, składający się ze sztywnego koła zamachowego, elastycznej tarczy o specjalnej konstrukcji, zespołu dociskowego oraz łożyska wyciskowego (do samochodów z łożyskiem hydraulicznym oferowane są komplety trzyelementowe: koło zamachowe, tarcza i docisk) jest […]
W związku z coraz bardziej powszechnym zastosowaniem turbosprężarek w nowo produkowanych samochodach, należy zwrócić uwagę na warunki jej pracy. Należy pamiętać, że pracuje ona w temperaturach dochodzących do 700°C i w zakresie prędkości od 40 000 do 180 000 min-1. Przez co jest to bardzo czuły element na jakiekolwiek niedoskonałości warunków eksploatacyjnych. Wyrównoważenie elementów wirujących […]
Pomimo, że turbosprężarka jest urządzeniem bardzo precyzyjnym, jej mechanizm jest względnie prosty, wytrzymały i skuteczny. Przy właściwej obsłudze turbosprężarka jest zdolna do niezawodnej pracy przez długie lata, mimo że jej prędkość obrotowa dochodzi czasami do 200 000 obr/min. Turbosprężarka nie wymaga specjalnej obsługi. Zazwyczaj wystarczy okresowa kontrola jej mocowania do silnika, co zapewnia jej prawidłowe […]