Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 22.11 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 22.11 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 22.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

Łożyska i piasty kół

Dwa zestawy stały się jednym

VOLVO 850 / S70 / V70 / C70 W celu uproszczenia wyboru zestawu, VKBA 3415 i VKBA 3488 zostały połączone w jeden zestaw. Oprócz tego dodane zostały nowe składniki; 1 nakrętka i 2 śruby (do układu hamulcowego). Przy wymianie łożyska koła, należy wybrać odpowiednią nakrętkę (z gwintem M20 lub M22) w zależności od tego, która […]

TRW Automotive Aftermarket przedstawia nową gamę produktów

Tarcze hamulcowe ze zintegrowanym łożyskiem i pierścieniem czujnika ABS W ramach realizacji planu rozwoju na rok 2007 firma TRW Automotive Aftermarket prezentuje nową, unikalną gamę produktów – tarcze hamulcowe ze zintegrowanymi łożyskami i pierścieniami czujnika ABS. Pierwsze referencje produkowane są na potrzeby takich producentów pojazdów jak Renault i Citroen i pokrywają zapotrzebowanie w zakresie modeli: […]

Właściwa regulacja napinacza i koła pasowego

SKF prezentuje informacje na temat właściwej regulacji napinacza i koła pasowego w samochodzie Renault Master 2.5 D, silnik SOFIM. Renault MASTER 2.5l D jest bardzo popularnym samochodem dostawczym wykorzystującym silnik SOFIM. Silnik ten został zaprojektowany na początku lat 90-tych i jego układ rozrządu wydaje się być dość prosty. Jednak przy wymianie układu rozrządu należy zwrócić […]

Analiza usterek

SKF prezentuje analizę najczęściej popełnianych błędów przy wymianie części. Łożysko koła – niewłaściwy moment dokręcenia To łożysko koła zostało zamontowane niewłaściwie. Woda dostała się do jego wnętrzna przez zewnętrzną uszczelkę (Rys. W1), powodując korozję. Widać ślady tego, że łożysko nie zostało zamontowane z właściwym momentem dokręcenia, ponieważ na powierzchni zewnętrznej strony wewnętrznego pierścienia widać korozję […]

FAG WheelPro: Maksimum bezpieczeństwa

LuK-Aftermarket Service (Automotiv Aftermarket Schaeffler Group) dla poprawy bezpieczeństwa przygotował nowy produkt dla rynku niezależnego – zestaw naprawczy FAG WheelPro, który ułatwia wymianę łożysk koła. Zestaw zawiera wszystkie części niezbędne do wymiany obydwu łożysk kół na jednej osi. To cenne rozwiązanie dla warsztatów, ponieważ wszystkie elementy do przedniej lub tylnej osi znajdują się w jednym […]

Zestaw łożyska koła – zmiana zawartości zestawu

Firma SKF pragnąc zaoferować klientom zestawy o takiej samej zawartości jak w przypadku zestawów oryginalnych (OE), wprowadziła pewne zmiany w zawartości zestawów VKBA 3510, 3511, 3512 i 3513. Stara zawartość: 1 łożysko, 1 zawleczka Nowa zawartość: 1 łożysko, 1 zawleczka, 1 nakrętka, 1 osłona zabezpieczająca, 3 śruby W zestawach stosowanych do obręczy z 4 otworami […]

Innowacje w zakresie projektów produktów oparte na ich przyszłych zastosowaniach

Zdolność firmy SKF do wprowadzania innowacji zaowocowała opracowaniem produktów i usług, które potrafią sprostać wymaganiom zarówno projektantów fabrycznie nowych produktów, jak i mechaników pracujących na rynku wykorzystującym części zamienne. Jednym z najznamienitszych rozwiązań konstrukcyjnych firmy SKF jest technologia by-wire, zastosowanie mechatroniki, opracowana najpierw dla przemysłu lotniczego i kosmonautycznego z myślą o ułatwieniu sterowania przebiegiem lotu […]

Patrząc wstecz

Jakimi więc osiągnięciami może pochlubić się dział motoryzacyjny? 1915 Rozpoczęła się produkcja jednorzędowych łożysk kulkowych zwykłych z otworem napełniającym, tak zwanych łożysk Volvo. 1926 Firma AB Volvo, jednostka zależna SKF, rozpoczęła produkcję eksperymentalnych samochodów. 1931 Produkcja w Niemczech została skoncentrowana w miastach Schweinfurt i Cannstatt. 1935 Firma AB Volvo uniezależniła się od SKF. 1938 Rozpoczęła […]

Rosnący rynek filtrów oleju przekładniowego – możliwości dla warsztatów

Automatyczne skrzynie biegów zdobywają coraz większe grono swoich fanów. Już dzisiaj ponad 20% nowo dopuszczonych do ruchu samochodów wyposażonych jest w automatyczną skrzynię biegów. Dla warsztatów otwiera się zatem pole dodatkowych korzyści, ponieważ wiele automatycznych przekładni musi być regularnie serwisowanych. MANN-FILTER oferuje znacznie poszerzony program w zakresie filtrów oleju przekładniowego łącznie z zestawem zawierającym uszczelkę. […]

Timken na rynku motoryzacyjnych części zamiennych (przygotowała firma Timken)

Już od ponad 100 lat marka Timken kojarzona jest z jakością i niezawodnością. Oferta firmy Timken dla rynku części zamiennych to nie tylko kompletna linia łożysk, ale także znana, godna zaufania marka, profesjonalna obsługa klienta i zaplecze techniczne, które tylko Timken może dostarczyć. Timken plasuje się w czołówce dostawców innowacyjnych i zaawansowanych technicznie łożysk dla […]

Piasta jest elementem koła napędowego pojazdu, który obraca się wraz z nim, będąc osadzonym na osi poprzez łożysko. Łożysko opiera się na bieżni zewnętrznej, która pozostaje nieruchoma, natomiast bieżnia wewnętrzna obraca się. Zestaw łożysko i piasta odpowiada za umożliwienie obrotów koła na nieruchomych osiach zawieszenia. Oba te elementy podlegają eksploatacyjnemu zużyciu i wymagają okresowej kontroli w warsztatach samochodowych. Jakie są najczęstsze objawy uszkodzonego łożyska koła? Jak wymienić piastę koła? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz w artykułach z tej kategorii. Poznasz także ofertę części zamiennych w asortymencie łożysk i piast.