Patrząc wstecz

15 lutego 2007, 0:00



Jakimi więc osiągnięciami może pochlubić się dział motoryzacyjny?
1915
Rozpoczęła się produkcja jednorzędowych łożysk kulkowych zwykłych z otworem napełniającym, tak zwanych łożysk Volvo.
1926 Firma AB Volvo, jednostka zależna SKF, rozpoczęła produkcję eksperymentalnych samochodów.
1931 Produkcja w Niemczech została skoncentrowana w miastach Schweinfurt i Cannstatt.

1935 Firma AB Volvo uniezależniła się od SKF.
1938 Rozpoczęła się produkcja zespołów łożysk piasty, dwurzędowych łożysk kulkowych skośnych do kół samochodowych.
1947 Organizacja ISO opublikowała teorię SKF dotyczącą obliczania żywotności łożysk, która została przyjęta jako światowy standard.
1963 W King of Prussia w USA powstał ośrodek badawczy.

1972 Otworzono ośrodek badań i projektowania SKF w Nieuwegein w Holandii.
1979 Wprowadzono do produkcji HBU 3 – lekkie zestawy łożysk do samochodów, z kołnierzami na obu pierścieniach.
1989 Została wprowadzona stosowana do dnia dzisiejszego koncepcja świadczenia usług Trouble-Free Operation (TFO) firmy SKF. Opracowano politykę dotyczącą środowiska naturalnego.
1990 SKF nabyła firmę Chicago Rawhide (CR), amerykańskiego producenta pierścieni uszczelniających.

1993 Wprowadzono zespół łożyskowy HUB 3 do kół, wyposażony w czujnik do zastosowania systemu hamowania ABS.
1997 Został wprowadzony zespół łożyskowy Hub Unit 5. Jest to nowy, niepowtarzalny projekt łożysk, łączący w sobie lekkość zespołów łożysk kołnierzowych z niskim stopniem zniekształcenia, osiąganym dzięki projektowi zintegrowanych walców. Firma SKF uzyskała certyfikat ISO 14001, międzynarodowego standardu zarządzania środowiskowego.
1999 HHM – nowa, kompaktowa piasta motoryzacyjna oraz zespoły piasty i półosi redukują wagę pojazdu i ułatwiają projektowanie zawieszenia.

2000 Firmy SKF i Brembo Group podjęły decyzję o wspólnym projekcie opracowania elektromechanicznego systemu hamulcowego na rynek samochodów o wysokiej wydajności.
2001 Koncepcja samochodu FILO Drive-by-Wire, opracowana wspólnie przez firmę SKF oraz firmę konstrukcyjną Bertone została przestawiona na Salonie Samochodowym w Genewie (Geneva Motor Show).
A teraz czas już spojrzeć w przyszłość i odkryć nowe możliwości!

 

 

Opublikowane przez: Redakcja

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!