Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
02.07 Wielka Wyprawa Maluchów już na starcie! Wyruszy spod Pałacu Kultury i Nauki. 02.07 Inter Cars przedłuża współpracę z producentem olejów 02.07 Groupauto CEE ma nowego partnera 02.07 Szkolenia Marelli – wakacje i wrzesień 2024 02.07 Dodatkowe oświetlenie samochodu – co można zamontować i kiedy korzystać? MotoFocus TV.

Cewki zapłonowe

Świece zapłonowe platynowe i irydowe – dlaczego warto je wybrać?

Współczesne silniki spalinowe konstruowane są z uwzględnieniem bardzo rygorystycznych norm emisji spalin i obowiązującej tendencji downsizingu. Czynniki te warunkują wprowadzenie istotnych zmian w obszarze komory spalania, zarówno silników o zapłonie iskrowym (o ZI) oraz o zapłonie samoczynnym (o ZS).

Silnik szarpie na gazie – możliwe przyczyny

“Silnik szarpie na gazie, na benzynie wszystko jest OK!”. Każdego dnia do naszych warsztatów samochodowych trafiają właściciele aut z takim właśnie problemem. Co jest powodem szarpania w samochodach z instalacją gazową LPG? Czy winna jest sama instalacja LPG, a może problem leży gdzie indziej? O pomoc w przygotowaniu artykułu poprosiliśmy eksperta z polskiej firmy, produkującej […]

Jak świeca zapłonowa może zmniejszyć emisję spalin pojazdu?

Każdy samochód jest projektowany z myślą o tym, by spełniał przepisy dotyczące ochrony środowiska w kraju, w którym zostanie zarejestrowany. Starsze samochody spełniają często nieaktualne już normy, przez co są mniej przyjazne dla środowiska niż obecnie produkowane auta. Częścią rozwiązania tego problemu może być stosowanie udoskonalonych części eksploatacyjnych, takich jak świece zapłonowe, ponieważ są one […]

Czy powinno się smarować gwint świec zapłonowych przed montażem?

Odpowiemy dziś na ważne pytanie często przewijające się w branży motoryzacyjnej. O pomoc poprosiliśmy eksperta technicznego, pracującego na co dzień w znanej firmie, produkującej świece zapłonowe. Skorzystaliśmy też z porad innego znanego producenta świec zapłonowych.

Wszystko, co musisz wiedzieć o ładowaniu cewki zapłonowej

Podczas pracy z mechanicznymi układami zapłonowymi szczególnie ważne jest, aby rozumieć czym jest czas ładowania i okres spoczynku cewki zapłonowej. W poniższym artykule eksperci DENSO wyjaśniają, jak działa ładowanie cewki w różnych układach zapłonowych i przy różnych prędkościach obrotowych silnika, oraz z jakiego powodu mogą wystąpić typowe problemy z zapłonem.

Konkurs HELLA – wyniki

Wiemy już do kogo trafią nagrody w konkursie, którego patronem była firma HELLA. Aby o nie powalczyć, wystarczyło odpowiedzieć poprawnie na cztery pytania.

Jak działają cewki zapłonowe?

Wszystkie układy zapłonowe nowoczesnych silników benzynowych wykorzystują cewki zapłonowe, których zadaniem jest wytworzenie wysokiego napięcia wymaganego do przeskoku iskry pomiędzy elektrodami świecy zapłonowej. W poniższym artykule DENSO szczegółowo omówiono zjawisko elektromagnetyzmu, dzięki któremu działają cewki zapłonowe.

Zadaniem cewki zapłonowej jest przetworzenie prądu z akumulatora o niskim napięciu ok. 12V na wysokie napięcie, potrzebne do tzw. przeskoku iskry pomiędzy elektrodami świecy zapłonowej. Cewka to jeden z podstawowych elementów układu zapłonowego. Jej awaria miewa poważne konsekwencje, jednak cena naprawy nie jest zwykle wysoka. Jakie są objawy uszkodzenia cewki zapłonowej? Tego dowiesz się z artykułów w tej kategorii. Dowiesz się także z czym wiąże się jazda z uszkodzoną cewką zapłonową, jak przebiega wymiana cewki oraz jakie referencje cewek dostępne są na rynku.