Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
03.07 Czy ekologiczny samochód przyszłości zrobiony będzie z konopi? Reintrodukcja marihuany w przemyśle motoryzacyjnym. 03.07 Ważne zmiany w prawie zostały odwołane! Co z podatkiem od aut spalinowych? 03.07 Montaż DKZ w Audi krok po kroku [FILM] 03.07 Jak działają inteligentne pasy bezpieczeństwa? [FILM] 02.07 Wielka Wyprawa Maluchów już na starcie! Wyruszy spod Pałacu Kultury i Nauki.

Filtry cząstek stałych DPF/FAP

Zmieniające się normy emisji dotyczące spalania, a olej silnikowy

Zgodnie z przepisami Unii Europejskiej do 2021 r. wszystkie pojazdy muszą emitować mniej  niż 95 g/km CO2. W 2030 r. średnia emisja CO2 ma być o 37,5 proc. niższa niż w 2021 r. i może wynosić już tylko 59,4 g/km. Ograniczenia emisji dwutlenku węgla są potężnym wyzwaniem nie tylko dla producentów samochodów. Wymagania konstrukcyjne dla […]

Zmieniające się normy emisji spalin, a olej silnikowy

Zgodnie z przepisami UE do 2021 r. wszystkie pojazdy muszą emitować mniej niż 95 g/km CO2. W 2030 r. średnia emisja CO2 ma być o 37,5 proc. niższa niż w 2021 r. i może wynosić już tylko 59,4 g/km. Ograniczenia emisji dwutlenku węgla są potężnym wyzwaniem nie tylko dla producentów samochodów. Wymagania konstrukcyjne dla silników […]

Olej do silników podatnych na LSPI

Producentom samochodów zjawisko LSPI ogranicza możliwości wykorzystania potencjału nowoczesnych, turbodoładowanych silników w zakresie wydajnej pracy. Firma Yacco opracowała oleje przeznaczone specjalnie do takich jednostek dla aut grupy GM/Opel (norma GM-dexos1 Gen2) oraz grupy PSA (norma PSA B71 2290 – edycja 2017).

Konkurs KAMOKA – wyniki Konkurs

Konkurs KAMOKA – wyniki

W naszym konkursie, którego patronem była marka KAMOKA, wygrać można było fotel, zestawy ubrań i chemii warsztatowej. Przedstawiamy nazwiska zwycięzców.

Nowość w ofercie KAMOKA – filtry cząstek stałych

Filtry cząstek stałych od wprowadzenia normy Euro 4 są elementem każdego silnika o zapłonie samoczynnym, a od roku 2018 także aut z silnikiem o zapłonie iskrowym. KAMOKA właśnie wprowadziła na polski rynek zamienniki oryginalnych filtrów cząstek stałych.

Nowe oleje Texaco o niskiej lepkości

Chevron Lubricants wprowadził do oferty dwa nowe oleje o niskiej lepkości, należące do linii Texaco Havoline. Ich premiera odbyła się podczas wystawy Autopromotec 2019.

Ravenol EFS SAE 0W-20 z aprobatą OEM BMW

Specyfikacja BMW Longlife-17 FE+ jest zalecana dla najnowszych silników benzynowych i lekkich silników wysokoprężnych produkowanych przez BMW, także z filtrami cząstek stałych.

DPF Regeneration+ D61 – nowość od BIZOL

Nowy produkt marki BIZOL zapobiega wczesnemu zatykaniu się filtra DPF w samochodach z silnikami wysokoprężnymi. 

Kontrolka awarii filtra cząstek stałych to dziś jeden z najczęściej zgłaszanych problemów przez klientów warsztatów. Faktycznie filtry DPF (w niektórych modelach aut zwane filtrami FAP) są podatne na zapychanie się, zwłaszcza kiedy są eksploatowane w mieście. Współcześnie filtry cząstek stałych montuje się zarówno w autach zasilanych benzyną jak i dieslem. W tej kategorii artykułów dowiesz się, jakie są objawy usterek filtrów cząstek stałych, dowiesz się więcej o wymianie i regeneracji filtrów DPF, urządzeniach warsztatowych przydatnych do tych czynności. Poznasz także ofertę zamienników filtrów DPF/FAP dostępnych na rynku wtórnym części samochodowych.