Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 22.11 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 22.11 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 22.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

Filtry cząstek stałych DPF/FAP

Sprzęt do czyszczenia filtrów cząstek stałych – czy warto w niego inwestować?

Po polskich drogach jeździ coraz więcej samochodów z filtrami cząstek stałych. Od pewnego czasu to rozwiązanie stosowane jest nie tylko w silnikach diesla, ale i benzynowych. Większość filtrów wymaga okresowej konserwacji. Czy warto zatem doposażyć warsztat samochodowy w urządzenie do ich czyszczenia?

Szkolenia online dla mechaników od Total Polska już dostępne!

Total Polska udostępnił szereg szkoleń olejowych online dedykowanych dla mechaników samochodowych. Dział Techniczny Total Polska wraz z Adamem Klimkiem i Patrykiem Mikiciukiem z Team Total w serii dziesięciu filmów instruktażowych wyjaśniają najważniejsze aspekty związane z olejem silnikowym – jego właściwościami, produkcją, rodzajem i sposobem właściwego doboru. Dostęp do materiałów jest bezpłatny.

Champion wprowadził olej silnikowy do jednostek Grupy VAG

Firma Champion Lubricants wprowadziła na rynek nowy olej silnikowy dla pojazdów Volkswagen Group (VAG), CHAMPION OEM SPECIFIC 0W30 LL III FE. Nowy olej został opracowany z myślą o spełnieniu wymagań modeli Volkswagena, Audi, Seat i Skody od 2007 r., w których zastosowano oleje silnikowe o specyfikacji VW 504.00 i 507.00.

Texaco Delo 600 ADF z opatentowaną technologią

Na rynku debiutuje nowy olej silnikowy z opatentowaną technologią dodatków uszlachetniających OMNIMAX. Texaco Delo 600 ADF został stworzony z myślą o ograniczeniu zapychania filtrów cząstek stałych (DPF) i wydłużeniu okresu ich eksploatacji nawet dwuipółkrotnie dla utrzymania 3% oszczędności paliwa przez cały czas użytkowania.

Nowy olej silnikowy w ofercie Millers Oils

Marka Millers Oil wprowadziła do swojej oferty olej do nowoczesnych silników. Opracowany z myślą o spełnieniu specyfikacji OEM. Rekomendowany do silników wymagających oleju C5 5w20, głównie Ford Eco-Boost, oraz Jaguar Land Rover.

Total wprowadził nową gamę olejów silnikowych

Nowa gama olejów Total Quartz Xtra, przeznaczona jest do silników nowej generacji w samochodach osobowych. Producent udostępnia najnowsze formulacje swoich środków smarnych. Skład olejów francuskiego producenta został ulepszony i dostosowany do wymagań najnowszych pojazdów.

DPF – papierek lakmusowy kondycji osprzętu silnika – rozmowa

Czy warto sięgnąć po popularną chemię do czyszczenia filtrów DPF? Czy filtr cząstek stałych da się wypalić? Fakty i mity na temat tego, ważnego we współczesnych pojazdach podzespołu przedstawiamy w rozmowie z warsztatem profesjonalnie zajmującym się regeneracją filtrów.

Nowości Bosch na targi Automechanika 2020

Tytuł artykułu wydaje się nieco przekorny, bowiem jak wiemy, tegoroczne targi Automechanika we Frankfurcie nie odbędą się ze względu na pandemię koronawirusa. Mimo to wielu producentów – wśród nich Bosch – przygotowało nowości w swojej ofercie, które teraz, zamiast we Frankfurcie, mają swoją premierę w Internecie.

Diagnostyka i eksploatacja pojazdu z DPF – szkolenie online dla Czytelników MotoFocus.pl

Tematyka związana z filtrami cząstek stałych była motywem wiodącym kolejnego szkolenia online, przygotowanego specjalnie dla naszych Czytelników. Poprowadził je mgr inż. Mateusz Bednarski, ekspert techniczny i trener marki KAMOKA.

Prawdy i mity o dolewaniu oleju do ropy

Jeszcze do niedawna wśród niektórych użytkowników pojazdów z silnikiem wysokoprężnym krążyła opinia o niemal zbawiennym wpływie oleju do silników dwusuwowych (2T), który należało dolewać przy tankowaniu do zwykłej ropy. Zastosowanie tego środka miało poprawiać smarowanie oraz kulturę pracy silnika. Niestety, w wielu przypadkach są to tylko pozorne „korzyści” a stosowanie oleju do „dwusuwów” ma zły […]

Kontrolka awarii filtra cząstek stałych to dziś jeden z najczęściej zgłaszanych problemów przez klientów warsztatów. Faktycznie filtry DPF (w niektórych modelach aut zwane filtrami FAP) są podatne na zapychanie się, zwłaszcza kiedy są eksploatowane w mieście. Współcześnie filtry cząstek stałych montuje się zarówno w autach zasilanych benzyną jak i dieslem. W tej kategorii artykułów dowiesz się, jakie są objawy usterek filtrów cząstek stałych, dowiesz się więcej o wymianie i regeneracji filtrów DPF, urządzeniach warsztatowych przydatnych do tych czynności. Poznasz także ofertę zamienników filtrów DPF/FAP dostępnych na rynku wtórnym części samochodowych.