Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
14.01 Polski dystrybutor części zamiennych wygrywa proces z Audi! Przełomowy wyrok sądu. 14.01 NEXUS Automotive International ogłasza N! Business Forum 2025 14.01 O ile wzrośnie opłata za przegląd pojazdu? Są pierwsze przecieki… 13.01 “Czy wiesz, że…” – kilka ciekawostek z rynku opon. MotoFocus TV. 13.01 Finał Wielkiej Loterii MILWAUKEE® – rozdano 270 nagród, w tym samochód

Filtry cząstek stałych DPF/FAP

Układ wydechowy – kiedy wymieniać?

Czy niesprawny układ wydechowy może mieć jakikolwiek wpływ na pracę silnika i czystość spalin? Oczywiście, że tak, choć wiele zależy od tego, na którym odcinku tego układu pojawiły się uszkodzenia. Elit wyjaśnia tę kwestię i podpowiada, jak diagnozować oraz usuwać ewentualne problemy.

NTK wprowadza 50 nowych czujników temperatury spalin

NGK SPARK PLUG wprowadził do swojej oferty 50 nowych czujników temperatury spalin (EGTS). Będą one dostępne na rynku w ramach marki NTK Vehicle Electronics. Poszerzenie oferty o czujniki PTC o dodatnim współczynniku temperaturowym uzupełnia ofertę czujników NTC o ujemnym współczynniku temperaturowym.

Jak wybrać złącza elastyczne do układu wydechowego? Czekają pułapki!

Elastyczne złącza są projektowane w celu zmniejszenia hałasu i wibracji emitowanych przez układ wydechowy pojazdu. Najczęściej złącza elastyczne umieszcza się pomiędzy kolektorem wydechowym a przednią rurą w samochodach z silnikiem ułożonym poprzecznie i napędem na przednie koła.

Niewłaściwy poziom oleju

Prawdopodobnie każdy mechanik doświadczył sytuacji, w której po wymianie oleju okazało się, że jest go… zbyt dużo. Zdarzają się także przypadki, że poziom wydaje się prawidłowy, ale na drugi dzień użytkownik pojazdu zgłasza, że ślad na bagnecie ledwo dosięga minimum. Castrol i Elit zwracają uwagę na najczęstsze przyczyny takich sytuacji. Wymiana oleju należy do najprostszych […]

Wypalanie DPF – jak to zrobić?

Filtr DPF w Twoim aucie się zapchał? Na desce rozdzielczej świeci się kontrolka? Pokażemy Ci, jak skutecznie przeprowadzić wypalanie DPF i jak zastosować różne metody, które pozwolą na odzyskanie sprawności przez filtr w Twoim aucie. Skuteczna regeneracja DPF to najlepsze i bardzo skuteczne rozwiązanie.

Oleje do silników z filtrem DPF/FAP/GPF

Auta wyposażone w filtry cząstek stałych wymagają stosowania olejów niskopopiołowych (tzw. Low SAPS). Tłumaczymy czym to jest spowodowane i przybliżamy specyfikę tych zaawansowanych środków smarnych.

Świece żarowe – czy potrzebne są tylko zimą?

Świece żarowe bezdyskusyjnie kojarzą się  użytkownikom samochodów z dieslem i zimą. Czy słusznie? Czy świece żarowe działają tylko w czasie niskich temperatur? Na co mogą mieć wpływ i jakie konsekwencje będzie pociągać za sobą użytkowanie samochodu bez sprawnych świec żarowych?

Czyszczenie filtra DPF bez demontażu – czy to działa? [na przykładzie zestawu TUNAP]

Chemiczne środki do czyszczenia filtrów cząstek stałych spotykają się ze skrajnymi opiniami na rynku motoryzacyjnym. Wiele mówi się o tym, że ich skuteczność jest odwrotnie proporcjonalna do poziomu zabrudzenia filtra. Czy rzeczywiście by wyczyścić silnie zabrudzony DPF koniecznie trzeba go wymontować z pojazdu? Producenci środków chemicznych twierdzą, że nie.

Kontrolka awarii filtra cząstek stałych to dziś jeden z najczęściej zgłaszanych problemów przez klientów warsztatów. Faktycznie filtry DPF (w niektórych modelach aut zwane filtrami FAP) są podatne na zapychanie się, zwłaszcza kiedy są eksploatowane w mieście. Współcześnie filtry cząstek stałych montuje się zarówno w autach zasilanych benzyną jak i dieslem. W tej kategorii artykułów dowiesz się, jakie są objawy usterek filtrów cząstek stałych, dowiesz się więcej o wymianie i regeneracji filtrów DPF, urządzeniach warsztatowych przydatnych do tych czynności. Poznasz także ofertę zamienników filtrów DPF/FAP dostępnych na rynku wtórnym części samochodowych.