Wielomarkowa rodzina filtrów cząstek stałych EUROREPAR

24 listopada 2021, 23:12

Kwestia podejmowania działań służących ochronie środowiska jest zawsze bardzo wysoko na liście priorytetów marki EUROREPAR. Niektóre oferowane przez nią części zamienne mają ogromny wpływ na środowisko – najlepszym przykładem są filtry cząstek stałych. EUROREPAR ogłosił właśnie bardzo istotne powiększenie tej rodziny części.

Grupa PSA (współtworząca obecnie koncern STELLANTIS) była twórcą filtrów cząstek stałych (francuski skrót FAP), które przez wiele lat były z powodzeniem stosowane w samochodach Citroen, DS i Peugeot produkowanych przez Grupę. Marka EUROREPAR włączając filtry cząstek stałych do oferty skupiła się początkowo na potrzebach użytkowników tych właśnie pojazdów zapewniając im 28 różnych filtrów FAP.

Wprowadzenie w ostatnim czasie 38 filtrów do samochodów innych marek pozwoliło EUROREPAR znacznie zwiększyć grono użytkowników samochodów, do których adresowane są jej produkty.

W 66 filtrach cząstek stałych EUROREPAR stosowane są dwie technologie, a bazą do produkcji wkładu filtrującego może być węglik krzemu lub kordieryt. Wszystkie filtry spełniają wymagania surowej normy europejskiej 103 ECE. Sposób montażu każdego filtra cząstek stałych jest identyczny, jak dla filtra oryginalnego, co z zadowoleniem przyjmą warsztaty samochodowe współpracujące z marką EUROREPAR.

Filtry cząstek stałych EUROREPAR – korzyści dla klienta:

  • Produkty o jakości porównywalnej do części używanych do montażu fabrycznego.
  • Identyczny jak w przypadku części oryginalnych sposób montażu filtrów cząstek stałych EUROREPAR.
  • Dostosowane do sposobu regeneracji filtrów opracowanego przez ex-Grupę PSA, charakteryzującego się szybkim, znacznym wzrostem temperatury, lub do innych sposobów regeneracji stosowanych przez innych producentów samochodów.

Zalecenia dotyczące eksploatacji:

W przypadków filtrów FAP:

  • Do listopada 2002 filtry cząstek stałych osiągały przebiegi rzędu 80 000 km. Zastosowanie dodatku nowej generacji (EOLYS 176) wydłużyło je do ok. 120 000 km.
  • W roku 2003 Grupa PSA wprowadziła filtry cząstek stałych o strukturze “plastra miodu”, które mogły pomieścić więcej cząstek. Te współczesne filtry są w zależności od typu silnika wymieniane pomiędzy przebiegami 140 000 km, a 210 000 km.
  • Zapalenie się stosownej kontrolki na desce rozdzielczej lub uruchomienie się “trybu awaryjnego” (redukcja osiągów silnika) w pojeździe w związku z zapchaniem się filtra – oznacza bezwzgledną konieczność jego wymiany.

Po więcej szczegółów na temat filtrów EUROREPAR (w tym tabela zastosowań):

Artykuł sponsorowany EUROREPAR

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!