Menu
Infomracje Części Technika Po godzinach
30.04 Problem z odpaleniem silnika w samochodzie Opel Astra K 30.04 Senat zajął się badaniami technicznymi pojazdów. Czy zmiany w przeglądach zajdą już wkrótce? 30.04 Problem uszkodzonej tarczy sprzęgłowej w silnikach 3.0 HDi [FILM] 29.04 Chcesz przetestować auto elektryczne? Już wkrótce EV Experience w Modlinie. 29.04 Klonowanie numerów VIN coraz bardziej popularne! Jak się przed tym zabezpieczyć?

Układ napędowy

Jakie są typowe objawy awarii manualnej skrzyni biegów?

Czy manualne skrzynie biegów są awaryjne? Wszystko zależy od trzech rzeczy: sposobu eksploatacji, serwisowania, a także jakości podzespołów, zastosowanych przez producenta samochodu. Jakie są typowe problemy manualnych skrzyń biegów?

Erozja elektryczna łożysk w układach napędowych EV – jak jej zapobiegać?

Firma NSK opracowała nowy i ekonomiczny sposób zapobiegania erozji elektrycznej w układach napędowych pojazdów elektrycznych (EV). Metoda polega na wytwarzaniu opatentowanej powłoki z tworzywa sztucznego do łożysk kulkowych poprzecznych. Dzięki temu producenci pojazdów elektrycznych mogą uzyskać znaczne oszczędności w porównaniu z kosztownymi łożyskami “hybrydowymi”, w których elementy izolacyjne są wykonane z materiałów ceramicznych.

Castrol i Sprint Power współpracują przy projekcie budowy modułów baterii

Castrol i Sprint Power współpracują przy projekcie budowy ultraszybkich ogniw ładujących i zestawów baterii do pojazdów z napędem elektrycznym (BEV) oraz hybrydowych pojazdów elektrycznych z ogniwami paliwowymi (FCHEV). Dwa zaprojektowane przez Sprint Power moduły baterii, które będą wykorzystywały płyny chłodzące Castrol ON, zapewnią 80%  naładowania w zaledwie dwanaście minut, dzięki czemu pojazdy elektryczne będą jeszcze bardziej opłacalną alternatywą dla osób, […]

Ogromne zmiany dla polskich firm – elektromobilność zmieni motoryzacyjny rynek wtórny

Trwająca przemiana w elektryfikację w sektorze motoryzacyjnym spowoduje ogromną zmianę na europejskim rynku części zamiennych. Pojazdy w pełni elektryczne (BEV) mają o około 30% mniejsze zapotrzebowanie na części zamienne, a prognozy sprzedaży pojazdów BEV przewidują ich udział w rynku od 53 do 82% w 2030 roku. Takie są wyniki wspólnego badania przeprowadzonego przez Roland Berger […]

Nie ma przyszłości dla aftermarketu, jeśli nie pozyskamy młodych talentów – wywiad z prezesem TEMOT

TEMOT International zrzesza dystrybutorów części zamiennych z całego świata. Jest jedną z największych niezależnych organizacji tego typu, usprawniającą kontakty biznesowe pomiędzy producentami części a ich dystrybutorami. Od niedawna z inicjatywy TEMOTu powołany do życia został projekt Talents4AA. Rozmawiamy z Fotiosem Katsardis, prezesem organizacji TEMOT.

NGK Spark Plug zmienia nazwę

Zarząd firmy NGK Spark Plug podjął decyzję o zmianie nazwy firmy na Niterra. W przypadku wiodącego na świecie specjalisty w dziedzinie zapłonu i czujników zmiana nazwy odzwierciedla drogę, którą firma obecnie podąża i wejdzie w życie już na początku kwietnia 2023 roku.

Od 2035 roku tylko elektryki – czarne chmury nad przemysłem

Parlament Europejski przyjął propozycję Komisji zmierzającą do wyeliminowania z rynku już w 2035 roku samochodów z silnikami spalinowymi. Jeśli przemysł motoryzacyjny nie otrzyma wsparcia, czeka go prawdziwa zapaść, co zachwieje jednym z filarów polskiej gospodarki i eksportu – alarmuje Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych.

Branża moto pod zielonym toporem

Głosowanie plenarne 7 czerwca w Parlamencie Europejskim, w sprawie norm emisji CO2 dla samochodów osobowych i dostawczych, zapewne przejdzie do historii. Przyszłość silnika spalinowego w Europie zostanie określona właśnie tego dnia. Jak wskazuje Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM), potrzeby obywateli powinny być brane pod uwagę w odniesieniu do sposobu, w jaki osiągamy mobilność […]

Szczyt branży motoryzacyjnej odbędzie się w październiku

Organizowany przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych XVII Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego odbędzie się w dniach 12-13 października 2022 roku w warszawskim hotelu Sound Garden.

Jakich płynów eksploatacyjnych potrzebują samochody elektryczne?

Pojazdy elektryczne diametralnie zmieniają motoryzację, stawiając przed producentami części i środków smarnych nowe wyzwania. W autach „bezemisyjnych” występuje zdecydowanie mniej elementów znanych z samochodów z silnikami spalinowymi – dotyczy to także płynów. Wbrew pozorom, mają one jednak dużo punktów wspólnych ze swoimi spalinowymi odpowiednikami. Jednym z pionierów w zakresie opracowywania płynów eksploatacyjnych do pojazdów elektrycznych […]

Układ napędowy, nazywany także układem przeniesienia napędu, odpowiedzialny jest za transfer energii mechanicznej, wytwarzanej przez silnik pojazdu, do kół jezdnych. W układzie tym znajdziemy szereg podzespołów, które są narażone na zużycie eksploatacyjne oraz usterki – sprzęgła, koła zamachowe, skrzynie biegów, półosie napędowe itd. Układy napędowe samochodów różnią się od siebie konstrukcyjnie – istnieje kilka ich rodzajów. Inny układ posiadają auta z napędem na przednie lub tylne koła, a także na obie osie kół (4×4). Schematy współczesnych układów napędowych, informacje o ich elementach, a także o nowościach rynkowych, znajdziesz w tej kategorii.