Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
04.12 Kalendarz adwentowy ATE dla sprzedawców 04.12 Auta z USA – czy warto kupować, czy trudno naprawiać? MotoFocus TV. 03.12 Przemysł i rynek motoryzacyjny w Polsce – podsumowanie roku [FILM] 02.12 Konkurs Delphi: wyniki 02.12 Jak pozyskać młode talenty w branży lakierniczej?

Układ napędowy

Komunikacja między czujnikami, czyli protokół SENT

W branży motoryzacyjnej istnieje konieczność przetwarzania coraz większej ilości informacji podczas jazdy, dlatego przewody komunikacyjne w samochodzie muszą mieć coraz większy przekrój. Cyfryzacja sygnałów analogowych to nie wszystko – konieczne jest również zwiększenie wydajności, przepustowości, a także racjonalizacja przepływu informacji. To jednak wymaga nowego rozwiązania. W taki właśnie sposób narodził się nowy protokół komunikacyjny zwany […]

Testy żywotności samochodów w przemyśle motoryzacyjnym

Żywotność samochodów jest obecnie jednym z najpopularniejszych tematów w świecie techniki. Dzieje się tak dlatego, że znaczna większość producentów pojazdów osobowych spotyka się z krytyką, jakoby ich samochody nie były projektowane z myślą o długim użytkowaniu. Jest to prawda o tyle, że nowsze modele nie osiągają nawet ułamka żywotności swoich poprzedników. Faktem jest jednak, że […]

Blokada mechanizmu różnicowego – czym jest?

Blokada mechanizmu różnicowego to rozwiązanie, które ma na celu zwiększenie dzielności samochodu w terenie, na drogach błotnistych, mokrych, zaśnieżonych i sypką nawierzchnią. Dawniej blokady mechanizmu różnicowego stosowano tylko w samochodach terenowych, w niektórych pickupach, a także pojazdach rolniczych. Było to przede wszystkim rozwiązania mechaniczne, sterowane za pomocą mechanicznej dźwigni. Obecnie blokady mechanizmu różnicowego montuje się […]

Rola koła zamachowego w silniku spalinowym

Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, czemu służy koło zamachowe, ani w jakim celu jest montowane na wale silników spalinowych. W dzisiejszym artykule poznamy zastosowanie i zasadę działania koła zamachowego oraz pokażemy, że koła zamachowe dwumasowe również mają swoje wady.

Podpora wału napędowego – awarie, naprawa, trwałość. Rozmowa z ekspertem.

Czym jest podpora wału napędowego? To ważny element układu przeniesienia napędu, stosowany w samochodach z napędem na tylną oś, stałym i dołączanym napędem 4×4, a także we współczesnych SUVach ze sprzęgłem Haldex. Podpora wału napędowego zużywa się w trakcie eksploatacji auta. Jakie są objawy awarii podpory wału kardana? Jaka jest jej trwałość? Zapytamy eksperta z […]

Jak rozpoznać awarię sprzęgła?

Awaria sprzęgła to problem, który może wpłynąć nie tylko na komfort jazdy, ale także na ogólną wydajność pojazdu. W niniejszym artykule przedstawimy listę problemów związanych ze sprzęgłem, przedstawiając sposoby na ich identyfikację oraz rzucając światło na mniej oczywiste przyczyny.

Oferta Triscan została poszerzona o uniwersalną osłonę przegubu

Każdy mechanik wie jak kłopotliwa i czasochłonna potrafi być wymiana gumowej osłony przegubu. Aby ułatwić i przyspieszyć taka wymianę, Triscan wprowadził na rynek nowy produkt, dzięki któremu czas wymiany i jej kłopotliwość zostaną ograniczone do minimum.

Regeneracja wałów napędowych – jak to się robi? Rozmowa z ekspertem.

Wały napędowe to elementy układu przeniesienia napędu (choć w pewnym sensie wałem napędowym jest też kolumna kierownicy). Stosuje się je w samochodach z napędem na tylną oś, a także z napędem 4×4. Wały napędowe zużywają się i ulegają awariom. Jednak nie zawsze trzeba kupować nowy element. Rozwiązaniem może być kompleksowa regeneracja wału napędowego, przeprowadzona w […]

EV Academy – wspólny projekt NRF i EV REPAIR

EV Academy jest wspólnym przedsięwzięciem NRF oraz polskiej sieci franczyzowej EV Repair Garage. Celem powołanej do życia akademii jest szkolenie mechaników do pracy z pojazdami elektrycznymi w całej Europie. Mechanicy i warsztaty mogą wybierać spośród 4 poziomów szkolenia, od podstawowego do specjalistycznego.

Układ napędowy, nazywany także układem przeniesienia napędu, odpowiedzialny jest za transfer energii mechanicznej, wytwarzanej przez silnik pojazdu, do kół jezdnych. W układzie tym znajdziemy szereg podzespołów, które są narażone na zużycie eksploatacyjne oraz usterki – sprzęgła, koła zamachowe, skrzynie biegów, półosie napędowe itd. Układy napędowe samochodów różnią się od siebie konstrukcyjnie – istnieje kilka ich rodzajów. Inny układ posiadają auta z napędem na przednie lub tylne koła, a także na obie osie kół (4×4). Schematy współczesnych układów napędowych, informacje o ich elementach, a także o nowościach rynkowych, znajdziesz w tej kategorii.