Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
15:35 Branża SKP czeka na reformy – wywiad z prezes PISKP, Jolantą Źródłowską 15:32 Wymiana przedniego górnego wahacza zawieszenia w Tesli Model 3 [FILM] 15.05 Wymiana płynu chłodzącego w samochodzie elektrycznym – czy to ważne? 15.05 Baterie sodowo-jonowe – czy to będzie przełom? 15.05 Awaria układu regulacji dynamiki jazdy w BMW 530d GT F07. Możliwa przyczytan problemu.

Układ napędowy

Stukanie po wciśnięciu gazu – Przyczyny i rozwiązania

Stukanie po wciśnięciu pedału gazu to jeden z najczęściej zgłaszanych problemów przez kierowców, który może świadczyć o poważnych problemach w układzie napędowym lub zawieszeniu pojazdu. O ile dźwięk ten może mieć różne przyczyny, ignorowanie go może prowadzić do pogłębienia awarii i zwiększonych kosztów naprawy. Poniżej znajdują się główne przyczyny stukania, które warto rozważyć.

Opaski zaciskowe – warto wybierać te z wyższej półki? Wywiad.

Opaski zaciskowe są obecne w niemalże wszystkich samochodach. Stosowane są one w układach chłodzenia, napędowych, paliwowych i nie tylko. Dobra jakość stosowanych przez warsztat opasek może wpłynąć na ograniczenie zgłoszeń reklamacyjnych. Czy warto stosować opaski zaciskowe z górnej półki?

Renault Zoe – co się psuje w popularnym elektryku? Co sprawdzić przed zakupem, co wymienić po?

Renault Zoe to bardzo popularny miejski samochód elektryczny. We Francji ten model absolutnie zdominował swój segment rynku i utrzymuje podium najlepiej sprzedającego się samochodu elektrycznego w historii. Czy pomimo tego właściciele mają powody do narzekania? Sprawdziliśmy, czy Zoe to auto awaryjne i co może się w nim zepsuć.

Projektowanie i testowanie olejów silnikowych – wywiad z managerami marki Castrol

Castrol z okazji swojego 125-lecia przygotowuje się do wprowadzenia na rynek nowej, nazywanej przełomową, receptury swojego flagowego produktu – Castrol EDGE. Zapraszamy do przeczytania rozmowy z Rachel Howard (Starszym Menedżerem ds. wdrażania technologii dla środków smarnych) i Alexem Criddle (Ekspertem ds. technologii, wniosków i wersji próbnych) na temat złożonego procesu, jakim jest zaprojektowanie, opracowanie i […]

Napęd typu Haldex – historia i działanie

Napęd na cztery koła stanowił początkowo przywilej zarezerwowany dla pojazdów wojskowych i terenowych. Jego najgłośniejszy debiut w pojazdach osobowych przypadł w latach 80-tych. W przeszłości tworzenie skomplikowanego układu napędowego dla zwykłych aut wydawało się mniej uzasadnione, ponieważ jego eksploatacja była nieopłacalna. Jednak w ostatnich dziesięcioleciach względy bezpieczeństwa zyskały bardzo na znaczeniu, dlatego podjęto decyzję o […]

Nowość wśród olejów silnikowych

Orlen Oil wprowadził do swojej oferty nowość w postaci oleju MAX EXPERT V 0W-30. Najnowszy produkt jest przeznaczony do samochodów osobowych i lekkich pojazdów dostawczych.

Wyniki finansowe grupy Bosch za 2023 rok. Jakie są plany i cele na przyszłość?

Grupa Bosch pochwaliła się swoim wynikiem finansowym za ubiegły rok. Firmie udało się osiągnąć zakładane cele i przewidywania. Jakie plany i prognozy przewiduje Bosch na przyszłe lata?

Komunikacja między czujnikami, czyli protokół SENT

W branży motoryzacyjnej istnieje konieczność przetwarzania coraz większej ilości informacji podczas jazdy, dlatego przewody komunikacyjne w samochodzie muszą mieć coraz większy przekrój. Cyfryzacja sygnałów analogowych to nie wszystko – konieczne jest również zwiększenie wydajności, przepustowości, a także racjonalizacja przepływu informacji. To jednak wymaga nowego rozwiązania. W taki właśnie sposób narodził się nowy protokół komunikacyjny zwany […]

Testy żywotności samochodów w przemyśle motoryzacyjnym

Żywotność samochodów jest obecnie jednym z najpopularniejszych tematów w świecie techniki. Dzieje się tak dlatego, że znaczna większość producentów pojazdów osobowych spotyka się z krytyką, jakoby ich samochody nie były projektowane z myślą o długim użytkowaniu. Jest to prawda o tyle, że nowsze modele nie osiągają nawet ułamka żywotności swoich poprzedników. Faktem jest jednak, że […]

Układ napędowy, nazywany także układem przeniesienia napędu, odpowiedzialny jest za transfer energii mechanicznej, wytwarzanej przez silnik pojazdu, do kół jezdnych. W układzie tym znajdziemy szereg podzespołów, które są narażone na zużycie eksploatacyjne oraz usterki – sprzęgła, koła zamachowe, skrzynie biegów, półosie napędowe itd. Układy napędowe samochodów różnią się od siebie konstrukcyjnie – istnieje kilka ich rodzajów. Inny układ posiadają auta z napędem na przednie lub tylne koła, a także na obie osie kół (4×4). Schematy współczesnych układów napędowych, informacje o ich elementach, a także o nowościach rynkowych, znajdziesz w tej kategorii.