Menu

Półosie

Blokada mechanizmu różnicowego – czym jest?

Blokada mechanizmu różnicowego to rozwiązanie, które ma na celu zwiększenie dzielności samochodu w terenie, na drogach błotnistych, mokrych, zaśnieżonych i sypką nawierzchnią. Dawniej blokady mechanizmu różnicowego stosowano tylko w samochodach terenowych, w niektórych pickupach, a także pojazdach rolniczych. Było to przede wszystkim rozwiązania mechaniczne, sterowane za pomocą mechanicznej dźwigni. Obecnie blokady mechanizmu różnicowego montuje się […]

Chrysler PT Cruiser: wymiana wkładu w podporze półosi

Firma TEDGUM® radzi, jak w prosty sposób można wymienić podporę na wale kardana, gdy wał jest fabrycznie nierozbieralny, np. w Chryslerze PT Cruiser. W wielu przypadkach serwis odmawia wymiany tego konkretnego podzespołu, a jedynie może zaoferować wymianę całej półosi.

Co może się popsuć w półosi napędowej?

Półosie napędowe to podstawowe podzespoły w każdym samochodzie, dzięki którym możliwe jest przeniesienie momentu obrotowego z silnika na koła. Sposób połączenia półosi z innymi podzespołami różni się w zależności od rodzaju napędu. Chociaż półosie są stosunkowo trwałymi elementami, z różnych przyczyn mogą ulec awarii. Dotyczy to szczególnie wchodzących w skład półosi przegubów wewnętrznych i zewnętrznych, […]

Listopadowe szkolenie techniczne NTN-SNR

Firma NTN-SNR, ponownie zaprasza do udziału w bezpłatnym szkoleniu technicznym. 

Szkolenia techniczne NTN-SNR

Firma NTN-SNR, ponownie zaprasza do udziału w bezpłatnym cyklu szkoleń technicznych.

Nowe półosie napędowe od Point Gear

Marka Point Gear, której produkty można nabyć w sieci Inter Cars, zadebiutowała na początku bieżącego roku. Od tej pory jej oferta systematycznie się rozrasta. Właśnie uzupełniło ją ponad 40 nowych referencji półosi napędowych.

Włoska oferta układu przeniesienia napędu w sieci ELIT Polska

Do katalogu Elit Polska dołączył kolejny producent części zamiennych do samochodów osobowych – General Ricambi.

Półoś i przegub napędowy – integralne podzespoły układu napędowego

Przegub wewnętrzny, wał stalowy, przegub zewnętrzny i osłona gumowa to połączone ze sobą elementy tworzące powszechnie znaną półoś napędową. Wspomniane podzespoły są odpowiedzialne za połączenie skrzyni biegów lub mostu napędowego z piastą koła, tym samym przekazanie momentu obrotowego z silnika do koła pojazdu.

Półosie napędowe są w bezpośredni sposób odpowiedzialne za przenoszenie momentu obrotowego z silnika na koła. Elementy te łączą skrzynię biegów lub most napędowy z piastą koła. Półosie różnią się budową w zależności od tego, czy są połączone z kołami kierowanymi czy niekierowanymi. Ich częste przeglądy są ważną czynnością serwisową, gdyż półosie są narażone na zużycie eksploatacyjne. Najczęściej uszkodzeniom ulegają przeguby półosi. Zauważenie usterki w porę może spowodować, że niezbędna okaże się jedynie wymiana uszczelniacza półosi, a nie całego elementu. Popularną rynkową usługą jest regeneracja półosi – jest to czynność tańsza i racjonalna ekologicznie niż zakup nowego produktu. Więcej na temat półosi, ich rynkowej oferty i awarii, znajdziesz w tej kategorii artykułów.