Menu

Układ napędowy

Jakie są typowe objawy awarii manualnej skrzyni biegów?

Czy manualne skrzynie biegów są awaryjne? Wszystko zależy od trzech rzeczy: sposobu eksploatacji, serwisowania, a także jakości podzespołów, zastosowanych przez producenta samochodu. Jakie są typowe problemy manualnych skrzyń biegów?

Erozja elektryczna łożysk w układach napędowych EV – jak jej zapobiegać?

Firma NSK opracowała nowy i ekonomiczny sposób zapobiegania erozji elektrycznej w układach napędowych pojazdów elektrycznych (EV). Metoda polega na wytwarzaniu opatentowanej powłoki z tworzywa sztucznego do łożysk kulkowych poprzecznych. Dzięki temu producenci pojazdów elektrycznych mogą uzyskać znaczne oszczędności w porównaniu z kosztownymi łożyskami „hybrydowymi”, w których elementy izolacyjne są wykonane z materiałów ceramicznych.

Castrol i Sprint Power współpracują przy projekcie budowy modułów baterii

Castrol i Sprint Power współpracują przy projekcie budowy ultraszybkich ogniw ładujących i zestawów baterii do pojazdów z napędem elektrycznym (BEV) oraz hybrydowych pojazdów elektrycznych z ogniwami paliwowymi (FCHEV). Dwa zaprojektowane przez Sprint Power moduły baterii, które będą wykorzystywały płyny chłodzące Castrol ON, zapewnią 80%  naładowania w zaledwie dwanaście minut, dzięki czemu pojazdy elektryczne będą jeszcze bardziej opłacalną alternatywą dla osób, […]

Ogromne zmiany dla polskich firm – elektromobilność zmieni motoryzacyjny rynek wtórny

Trwająca przemiana w elektryfikację w sektorze motoryzacyjnym spowoduje ogromną zmianę na europejskim rynku części zamiennych. Pojazdy w pełni elektryczne (BEV) mają o około 30% mniejsze zapotrzebowanie na części zamienne, a prognozy sprzedaży pojazdów BEV przewidują ich udział w rynku od 53 do 82% w 2030 roku. Takie są wyniki wspólnego badania przeprowadzonego przez Roland Berger […]

Nie ma przyszłości dla aftermarketu, jeśli nie pozyskamy młodych talentów – wywiad z prezesem TEMOT

TEMOT International zrzesza dystrybutorów części zamiennych z całego świata. Jest jedną z największych niezależnych organizacji tego typu, usprawniającą kontakty biznesowe pomiędzy producentami części a ich dystrybutorami. Od niedawna z inicjatywy TEMOTu powołany do życia został projekt Talents4AA. Rozmawiamy z Fotiosem Katsardis, prezesem organizacji TEMOT.

NGK Spark Plug zmienia nazwę

Zarząd firmy NGK Spark Plug podjął decyzję o zmianie nazwy firmy na Niterra. W przypadku wiodącego na świecie specjalisty w dziedzinie zapłonu i czujników zmiana nazwy odzwierciedla drogę, którą firma obecnie podąża i wejdzie w życie już na początku kwietnia 2023 roku.

Od 2035 roku tylko elektryki – czarne chmury nad przemysłem

Parlament Europejski przyjął propozycję Komisji zmierzającą do wyeliminowania z rynku już w 2035 roku samochodów z silnikami spalinowymi. Jeśli przemysł motoryzacyjny nie otrzyma wsparcia, czeka go prawdziwa zapaść, co zachwieje jednym z filarów polskiej gospodarki i eksportu – alarmuje Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych.

Branża moto pod zielonym toporem

Głosowanie plenarne 7 czerwca w Parlamencie Europejskim, w sprawie norm emisji CO2 dla samochodów osobowych i dostawczych, zapewne przejdzie do historii. Przyszłość silnika spalinowego w Europie zostanie określona właśnie tego dnia. Jak wskazuje Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM), potrzeby obywateli powinny być brane pod uwagę w odniesieniu do sposobu, w jaki osiągamy mobilność […]

Szczyt branży motoryzacyjnej odbędzie się w październiku

Organizowany przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych XVII Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego odbędzie się w dniach 12-13 października 2022 roku w warszawskim hotelu Sound Garden.

Jakich płynów eksploatacyjnych potrzebują samochody elektryczne?

Pojazdy elektryczne diametralnie zmieniają motoryzację, stawiając przed producentami części i środków smarnych nowe wyzwania. W autach „bezemisyjnych” występuje zdecydowanie mniej elementów znanych z samochodów z silnikami spalinowymi – dotyczy to także płynów. Wbrew pozorom, mają one jednak dużo punktów wspólnych ze swoimi spalinowymi odpowiednikami. Jednym z pionierów w zakresie opracowywania płynów eksploatacyjnych do pojazdów elektrycznych […]

Układ napędowy, nazywany także układem przeniesienia napędu, odpowiedzialny jest za transfer energii mechanicznej, wytwarzanej przez silnik pojazdu, do kół jezdnych. W układzie tym znajdziemy szereg podzespołów, które są narażone na zużycie eksploatacyjne oraz usterki – sprzęgła, koła zamachowe, skrzynie biegów, półosie napędowe itd. Układy napędowe samochodów różnią się od siebie konstrukcyjnie – istnieje kilka ich rodzajów. Inny układ posiadają auta z napędem na przednie lub tylne koła, a także na obie osie kół (4×4). Schematy współczesnych układów napędowych, informacje o ich elementach, a także o nowościach rynkowych, znajdziesz w tej kategorii.