Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
17.05 Szkolenia firmy BETiS – czerwiec 2024 16.05 Wyniki finansowe Grupy Boryszew dają powody do zadowolenia 16.05 Największy test elektrycznych samochodów – EV Experience 2024 – już wkrótce 16.05 Poznaliśmy wyniki finansowe znanego producenta opon 16.05 Dlaczego w Polsce brakuje diagnostów samochodowych? Wywiad z inż. Zbigniewem Sikorą.

Końcówki i drążki kierownicze

Vredestein wprowadza nową gamę opon – Ultrac

Vredestein, holenderski producent opon, wprowadza na rynek nową gamę opon letnich Ultrac. Nowe opony Ultrac zostały opracowane w globalnym centrum badawczo-rozwojowym Apollo Tyres w Enschede w Holandii.

Płyn wspomagania układu kierowniczego bez tajemnic

Wspomaganie układu kierowniczego to rozwiązanie, dzięki któremu kierowca może zastosować znacznie mniejszą siłę skrętu niż rzeczywiście jest potrzebna do zmiany pozycji kół. Dzieje się tak dzięki dodatkowej sile skręcającej koła pochodzącej z układu hydraulicznego lub, coraz częściej, silnika elektrycznego, co wspomaga ten proces.

Układ kierowniczy i zawieszenia – szkolenie online dla Czytelników MotoFocus.pl

Tematyka naszego nowego szkolenia online dotyczy układu kierowniczego i zawieszenia. Kurs prowadzi specjalista marki MOOG – Adam Gołąbek.

Czy warto wyposażyć warsztat w urządzenia do kalibracji systemów ADAS?

Urządzenia do kalibracji kamer, czujników i głowic systemów ADAS stają się coraz bardziej wyraźnym segmentem rynku wyposażenia warsztatowego. Czy jednak opłaca się w nie inwestować już dziś? Czy warsztat może liczyć na klientów, zainteresowanych usługą kalibracji systemów ADAS?

Lamborghini Huracán STO wyposażony w opony Bridgestone

Bridgestone został wybrany jako wyłączny dostawca opon do najnowszego Lamborghini Huracán STO, sportowego super-samochodu, który pojawi się na rynku w 2021 roku.

KAMOKA wprowadza do oferty przekładnie kierownicze

Marka KAMOKA rozszerzyła swój asortyment o nowe przekładnie kierownicze, które są sprzedawane bez kaucji. W tym roku dostępne są 32 referencje produktu: do układów kierowniczych z hydraulicznym i elektrycznym mechanizmem wspomagania, a także do układów bez wspomagania.

Nowa strona internetowa Monroe

DRiVTM, firma należąca do Tenneco Inc., poinformowała o uruchomieniu nowej strony internetowej dedykowanej marce Monroe. Monroe dostarcza technikom i właścicielom pojazdów oryginalne wyposażenie i części zamienne do układów jezdnych – w tym amortyzatory, kolumny, sprężyny oraz elementy układu kierowniczego i zawieszenia.

Wymagania w zakresie geometrii układu kierowniczego

Problemy z geometrią zazwyczaj pojawiają się w wyniku starzenia i zużywania się podzespołów. Mogą również wystąpić na skutek wjechania w dziurę, najechania na krawężnik, a już na pewno po większym zderzeniu.

Przekładnie kierownicze – jakie wybierasz? Ankieta.

Nowe, regenerowane, a może używane? Warsztaty samochodowe zajmujące się naprawami układu kierowniczego mają duży wybór rozwiązań w zakresie wymiany przekładni. Które z rozwiązań preferują? Wyniki naszej ankiety pomogą firmom oferującym przekładnie na polskim rynku lepiej dopasować swoją ofertę do preferencji klientów.

Aplikacja, która zastąpi mechanika. Stworzyła ją Skoda.

Nieodzownym elementem diagnostyki jest “osłuchanie” samochodu przez mechanika, który potrafi stwierdzić – z różnym procentem pewności – przyczynę występowania niepokojącego dźwięku. Ta podstawowa metoda właśnie zyskała konkurencję w postaci aplikacji “Skoda Sound Analyser”.

Drążki kierownicze i ich końcówki są podatne na zużycie eksploatacyjne. Te elementy układu kierowniczego trzeba okresowo wymieniać. Sama wymiana nie sprawia kłopotu w przypadku większości konstrukcji. Drążki są odpowiedzialne za przekazywanie ruchu pomiędzy zwrotnicami kół. Ich awarie mogą doprowadzić do powstania luzów w układzie kierowniczym. Skutkuje to pogorszeniem zbieżności przednich kół pojazdu i osłabia precyzję prowadzenia. W tej kategorii dowiesz się więcej o drążkach kierowniczych i końcówkach drążków, ich wymianie oraz producentach.