Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 22.11 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 22.11 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 22.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

Końcówki i drążki kierownicze

Rodzaje zawieszenia w samochodach osobowych

Coraz większa grupa producentów samochodów decyduje się na zastosowanie dwóch różnych typów zawieszeń w obrębie tego samego modelu samochodu. Wzrost kosztów projektowych przekłada się na późniejszą optymalizacje kosztów produkcji oraz dopasowanie kosztów serwisowania do mocy samochodu. Razem z Adamem Gołąbkiem, ekspertem z firmy Moog, przyglądamy się temu zjawisku, tłumaczymy wady i zalety.

Schaeffler reorganizuje aftermarketową ofertę

Schaeffler poinformował o zmianach w zakresie oferty swojego działu Automotive Aftermarket.

Żegnajcie spaliny, witajcie układy scalone – jak zmieni się rynek automotive po kryzysie półprzewodników?

Sektor automotive po kilkunastoletniej fiksacji na punkcie silników diesla w końcu pełną parą zmierza w stronę nowych motoryzacyjnych rozwiązań. Patrząc na zmiany legislacyjne na całym świecie jesteśmy pewni kierunku, w którym podąża. Za kilkanaście lat na drogach normą będą pojazdy elektryczne i hybrydowe. Ten trend da się odczuć już dziś, producenci wycofują propozycje z silnikiem […]

Okresowe badania techniczne pojazdów w innych krajach Europy

Miesiąc temu Ministerstwo Infrastruktury przesunęło projekt reformy badań technicznych pojazdów w Polsce z fazy konsultacji publicznych do fazy opiniowania. Oznacza to, że prawdopodobnie od 2022 r. czekają nas spore zmiany na SKP. W związku z tym faktem, postanowiliśmy sprawdzić jak wyglądają przeglądy techniczne w innych krajach. Czy w tej kwestii gonimy, a może wyprzedzamy Europę?

Opony wielosezonowe – wady i zalety oraz serwisowanie

Czy warto wyposażyć się w opony całoroczne? Opinie specjalistów są pozytywne, ale stosowanie wielosezonowych opon, tak jak w przypadku letnich i zimowych, wymaga odpowiedniej pielęgnacji i serwisowania. Zachęcamy do zapoznania się z artykułem.

Nowości w ofercie Quaro: drążki i końcówki drążka kierowniczego

Marka Quaro poszerza swoją ofertę asortymentową. Oprócz układu hamulcowego z tarczami wysokowęglowymi High Carbon i klockami Silver Ceramic, posiada w swojej ofercie elementy zawieszenia, takie jak łączniki stabilizatora czy sworznie, a teraz przyszła pora na wprowadzenie części układu kierowniczego – drążków i końcówek drążka kierowniczego.

Drążki kierownicze i ich końcówki są podatne na zużycie eksploatacyjne. Te elementy układu kierowniczego trzeba okresowo wymieniać. Sama wymiana nie sprawia kłopotu w przypadku większości konstrukcji. Drążki są odpowiedzialne za przekazywanie ruchu pomiędzy zwrotnicami kół. Ich awarie mogą doprowadzić do powstania luzów w układzie kierowniczym. Skutkuje to pogorszeniem zbieżności przednich kół pojazdu i osłabia precyzję prowadzenia. W tej kategorii dowiesz się więcej o drążkach kierowniczych i końcówkach drążków, ich wymianie oraz producentach.