Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 22.11 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 22.11 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 22.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

Końcówki i drążki kierownicze

Belka skrętna – co to jest i jak działa?

Mianem belki skrętnej określamy rodzaj zawieszenia tylnego, a konkretniej zawieszenia półzależnego. To prosta konstrukcja, która jest bardzo popularna w samochodach klasy średniej.

EPS – jak działa elektromechaniczne wspomaganie kierownicy?

W poniższym artykule przedstawiamy model wspomagania kierownicy, który jest stosunkowo nowy, ale obecnie wręcz wszechobecny w pojazdach samochodowych.

Układ zawieszenia w pojazdach – jak wyglądał dawniej, a jak dziś?

W artykule przyglądamy się nieco historii zawieszeń, sprawdzamy, co jest obecnie w powszechnym użyciu i próbujemy przewidzieć przyszłe trendy.

Szkolenia Bosch w listopadzie

W listopadzie firma Bosch przygotowała w swoim Centrum Szkoleniowym w Warszawie bogatą ofertę szkoleń. Poruszają one różną tematykę dotyczącą napraw samochodów osobowych. Wszelkie szczegóły na ten temat zawiera poniższa tabela.

Czy rozwój systemów steer-by-wire zrewolucjonizuje układy kierownicze?

W dzisiejszych czasach ze względu na niesamowity postęp elektrotechniki, systemy mechaniczne i hydrauliczne w pojazdach, są stale zastępowane parami czujnik-element wykonawczy. To samo dotyczy układu kierowniczego. Kilka firm wymyśliło już własne systemy steer-by-wire, które – mimo mieszanego odbioru – z pewnością będą pionierami na rynku – a to może otworzyć nowe możliwości dla kierowania wszystkimi […]

Bicie boczne tarczy hamulcowej – przyczyny i skutki – webinar Textar

Textar zachęca mechaników samochodowych do udziału w kolejnym szkoleniu technicznym. W pierwszy wtorek września odbędzie się bezpłatny webinar dotyczący bicia bocznego tarczy hamulcowej.

ZF rozwija technologię by-wire dla mobilności przyszłości 

W miarę jak pojazdy stają się coraz bardziej zelektryfikowane, zautomatyzowane i sterowane za pomocą oprogramowania, firma ZF opracowywuje i wprowadza do produkcji zaawansowane systemy podwozia dzięki wszechstronnej ofercie technologii by-wire w branży. Rozwiązania oferowane przez ZF nie wymagają już połączeń mechanicznych ani płynów systemowych. Podstawowym przykładem jest rozwiązanie ZF steer-by-wire. Firma poinformowała o zawarciu znaczących […]

Skuteczne sposoby Moog na poprawę właściwości jezdnych

W zasadzie każdy kierowca zdaje sobie sprawę z tego, że właściwości jezdne samochodu i komfort jazdy zależą od konstrukcji zawieszenia. Ale nie każdy potrafi choćby w przybliżeniu wskazać co tak naprawdę wpływa na podsterowność i nadsterowność, zwrotność, sposób tłumienia nierówności i stabilność w zakręcie. Firma Moog elementów zawieszenia wskazuje na kluczowe cechy konstrukcyjne oraz na […]

Nowa linia projektowa MEYLE – części neutralne dla klimatu

W 2002 r. firma MEYLE zaprezentowała pierwszą zoptymalizowaną technicznie część MEYLE HD. Z okazji 20-lecia hamburski producent wyznacza nowy kierunek rozwoju swojej linii produktowej HD: na wrześniowych targach Automechanika zaprezentowane zostaną nowości do pojazdów elektrycznych i hybrydowych. Jako pierwszy producent na rynku IAM, MEYLE przedstawi całą linię produktową z obszaru zawieszenia i układu kierowniczego, która […]

Drążki kierownicze i ich końcówki są podatne na zużycie eksploatacyjne. Te elementy układu kierowniczego trzeba okresowo wymieniać. Sama wymiana nie sprawia kłopotu w przypadku większości konstrukcji. Drążki są odpowiedzialne za przekazywanie ruchu pomiędzy zwrotnicami kół. Ich awarie mogą doprowadzić do powstania luzów w układzie kierowniczym. Skutkuje to pogorszeniem zbieżności przednich kół pojazdu i osłabia precyzję prowadzenia. W tej kategorii dowiesz się więcej o drążkach kierowniczych i końcówkach drążków, ich wymianie oraz producentach.