Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
10.01 StachuraSzkolenia – styczeń, luty, marzec 2025 10.01 Dokładniejsze dane o autach z Francji w CARFAXie 10.01 Rozmiary opon – jak czytać oznaczenia? Wielu popełnia jeden błąd. 10.01 Dotykowe ekrany w samochodach – innowacja czy problem? 09.01 Nowe zestawy naprawcze do reflektorów do samochodów kilku niemieckich producentów

Końcówki i drążki kierownicze

System steer by wire – auto bez kolumny kierowniczej. Nie będą potrzebne „przekładki”?

Standardowy współczesny samochód wyposażony jest w wał, który łączy kolumnę kierownicy z przekładnią kierowniczą (popularnie: maglownicą). Rozwiązanie steer-by-wire, nad którym pracują największe firmy z branży motoryzacji ma na celu wyeliminowanie mechanicznego połączenia pomiędzy kolumną kierownicy a przekładnią. To oczywiście niejedyna zmiana, jaką ma wprowadzić system steer-by-wire.

Elementy zawieszenia SKF ze smarem syntetycznym

SKF produkuje przeguby i łożyska układu zawieszenia dla większości producentów na całym świecie.  Elementy zawieszenia oferowane przez SKF mają w swoich przegubach smar syntetyczny.

Jak wyeliminować zjawisko „ściągania samochodu”?

Moog – specjalista w produkcji zawieszeń – zwraca uwagę na problem „ściągania samochodu” w prawo lub w lewo. Firma tłumaczy skąd bierze się to niebezpieczne zjawisko i podpowiada, jak sobie z nim poradzić.

Regeneracja maglownicy – na czym polega i czy jest opłacalna?

Maglownica to potoczna nazwa przekładni zębatkowej montowanej w układzie kierowniczym. Odpowiada ona za przenoszenie obrotów kierownicy na koła samochodu, czyli mówiąc wprost za skręcanie. Awaria maglownicy powoduje problemy z prowadzeniem pojazdu, co znacząco obniża bezpieczeństwo na drodze. Jakie objawy daje uszkodzona przekładnia kierownicza? Na czym polega regeneracja maglownicy i czy jest bardziej opłacalna niż wymiana […]

Moog wprowadza do oferty nowe części przeznaczone do kolejnego modelu Tesli

Producent części zawieszenia i układu kierowniczego firma Moog regularnie poszerza swój asortyment. Obecnie regularnie wprowadzają do oferty części do wielu modeli samochodów elektrycznych marki Tesla. Oto nowości przeznaczone do Tesli Model S.

ZF tworzy nową dywizję – zajmie się podwoziami

Nowa dywizja firmy ZF będzie łączyć wiedzę specjalistyczną w zakresie rozwoju i produkcji układów kierowniczych, hamulcowych i amortyzacyjnych.

Kolejne części zamienne do samochodów Tesli dostępne na rynku

W ofercie MOOG pojawiły się łączniki stabilizatora, wahacze oraz drążki kierownicze do Tesli Model 3. Najnowsze części do elektrycznych samochodów amerykańskiego producenta są już dostępne u dystrybutorów.

Drążki kierownicze i ich końcówki są podatne na zużycie eksploatacyjne. Te elementy układu kierowniczego trzeba okresowo wymieniać. Sama wymiana nie sprawia kłopotu w przypadku większości konstrukcji. Drążki są odpowiedzialne za przekazywanie ruchu pomiędzy zwrotnicami kół. Ich awarie mogą doprowadzić do powstania luzów w układzie kierowniczym. Skutkuje to pogorszeniem zbieżności przednich kół pojazdu i osłabia precyzję prowadzenia. W tej kategorii dowiesz się więcej o drążkach kierowniczych i końcówkach drążków, ich wymianie oraz producentach.