Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
02.07 Wielka Wyprawa Maluchów już na starcie! Wyruszy spod Pałacu Kultury i Nauki. 02.07 Inter Cars przedłuża współpracę z producentem olejów 02.07 Groupauto CEE ma nowego partnera 02.07 Szkolenia Marelli – wakacje i wrzesień 2024 02.07 Dodatkowe oświetlenie samochodu – co można zamontować i kiedy korzystać? MotoFocus TV.

Końcówki i drążki kierownicze

Rodzaje zawieszenia w samochodach osobowych

Coraz większa grupa producentów samochodów decyduje się na zastosowanie dwóch różnych typów zawieszeń w obrębie tego samego modelu samochodu. Wzrost kosztów projektowych przekłada się na późniejszą optymalizacje kosztów produkcji oraz dopasowanie kosztów serwisowania do mocy samochodu. Razem z Adamem Gołąbkiem, ekspertem z firmy Moog, przyglądamy się temu zjawisku, tłumaczymy wady i zalety.

Schaeffler reorganizuje aftermarketową ofertę

Schaeffler poinformował o zmianach w zakresie oferty swojego działu Automotive Aftermarket.

Żegnajcie spaliny, witajcie układy scalone – jak zmieni się rynek automotive po kryzysie półprzewodników?

Sektor automotive po kilkunastoletniej fiksacji na punkcie silników diesla w końcu pełną parą zmierza w stronę nowych motoryzacyjnych rozwiązań. Patrząc na zmiany legislacyjne na całym świecie jesteśmy pewni kierunku, w którym podąża. Za kilkanaście lat na drogach normą będą pojazdy elektryczne i hybrydowe. Ten trend da się odczuć już dziś, producenci wycofują propozycje z silnikiem […]

Okresowe badania techniczne pojazdów w innych krajach Europy

Miesiąc temu Ministerstwo Infrastruktury przesunęło projekt reformy badań technicznych pojazdów w Polsce z fazy konsultacji publicznych do fazy opiniowania. Oznacza to, że prawdopodobnie od 2022 r. czekają nas spore zmiany na SKP. W związku z tym faktem, postanowiliśmy sprawdzić jak wyglądają przeglądy techniczne w innych krajach. Czy w tej kwestii gonimy, a może wyprzedzamy Europę?

Opony wielosezonowe – wady i zalety oraz serwisowanie

Czy warto wyposażyć się w opony całoroczne? Opinie specjalistów są pozytywne, ale stosowanie wielosezonowych opon, tak jak w przypadku letnich i zimowych, wymaga odpowiedniej pielęgnacji i serwisowania. Zachęcamy do zapoznania się z artykułem.

Nowości w ofercie Quaro: drążki i końcówki drążka kierowniczego

Marka Quaro poszerza swoją ofertę asortymentową. Oprócz układu hamulcowego z tarczami wysokowęglowymi High Carbon i klockami Silver Ceramic, posiada w swojej ofercie elementy zawieszenia, takie jak łączniki stabilizatora czy sworznie, a teraz przyszła pora na wprowadzenie części układu kierowniczego – drążków i końcówek drążka kierowniczego.

Niezależny rynek ofiarą cyberbezpieczeństwa?

Upowszechnienie technologii informatycznych w motoryzacji sprawiło, że podobnie jak komputery i smartfony, także i samochody wystawione są na ataki hakerów. W Unii Europejskiej trwają dyskusje na temat przepisów zapewniających pojazdom bezpieczeństwo cybernetyczne. Niestety przy tej okazji próbuje się przeforsować rozwiązania, które ograniczą swobodną konkurencję na rynku i uderzą w niezależne warsztaty.

Drążki kierownicze i ich końcówki są podatne na zużycie eksploatacyjne. Te elementy układu kierowniczego trzeba okresowo wymieniać. Sama wymiana nie sprawia kłopotu w przypadku większości konstrukcji. Drążki są odpowiedzialne za przekazywanie ruchu pomiędzy zwrotnicami kół. Ich awarie mogą doprowadzić do powstania luzów w układzie kierowniczym. Skutkuje to pogorszeniem zbieżności przednich kół pojazdu i osłabia precyzję prowadzenia. W tej kategorii dowiesz się więcej o drążkach kierowniczych i końcówkach drążków, ich wymianie oraz producentach.