Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 22.11 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 22.11 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 22.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

Końcówki i drążki kierownicze

Stan zawieszenia a geometria zawieszenia

Bez wyeliminowania luzów w zawieszeniu nie da się prawidłowo wyregulować geometrii zawieszenia – przypomina marka MOOG. Należy o tym pamiętać zwłaszcza teraz, kiedy masowo wymieniamy opony z zimowych na letnie.

Aktualizacja testerów diagnostycznych Marelli

Magneti Marelli Aftermarket informuje o pojawieniu aktualizacji oprogramowania Car. Najnowsza wersja oznaczona została numerem 205.

Aktywne zawieszenie BILSTEIN na szkoleniu Repxpert

Marka BILSTEIN kontynuuje współpracę z firmą Schaeffler. Także w tym roku dodatkowym bonusem dla polskich mechaników będzie cykl szkoleń on-line prowadzonych w ramach programu Repxpert.

Dokręcanie śrub kluczem pneumatycznym – wskazówki

Obecnie trudno sobie wyobrazić pracę w warsztacie samochodowym bez użycia klucza pneumatycznego. Specjaliści z firmy MOOG ostrzegają: o ile przy odkręcaniu połączeń takie narzędzie oddaje nieocenione usługi, o tyle podczas dokręcania należy korzystać z niego z rozwagą, tak aby nie przykładać zbyt dużego momentu do śrub i nakrętek lub w drugą stronę – żeby się […]

Brak magnezu, czyli kolejna odsłona kryzysowego dramatu w motoryzacji

Brakuje stali i półprzewodników, a problemem staje się również niedobór magnezu. Europejski przemysł motoryzacyjny zmaga się z gigantycznymi kłopotami, których polscy producenci mogą nie wytrzymać – alarmuje Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych SDCM.

Delphi Technologies wprowadza ofertę części zawieszenia i układu kierowniczego do Tesli Model S

Oferta części zawieszenia i układu kierowniczego zostaje poszerzona o nowe komponenty do Tesli Model S. Premiera dotyczy kilku nowych części, w tym wahaczy, łączników stabilizatora, drążków kierowniczych i przegubów kulowych. 

Drążki kierownicze i ich końcówki są podatne na zużycie eksploatacyjne. Te elementy układu kierowniczego trzeba okresowo wymieniać. Sama wymiana nie sprawia kłopotu w przypadku większości konstrukcji. Drążki są odpowiedzialne za przekazywanie ruchu pomiędzy zwrotnicami kół. Ich awarie mogą doprowadzić do powstania luzów w układzie kierowniczym. Skutkuje to pogorszeniem zbieżności przednich kół pojazdu i osłabia precyzję prowadzenia. W tej kategorii dowiesz się więcej o drążkach kierowniczych i końcówkach drążków, ich wymianie oraz producentach.