Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
02.07 Wielka Wyprawa Maluchów już na starcie! Wyruszy spod Pałacu Kultury i Nauki. 02.07 Inter Cars przedłuża współpracę z producentem olejów 02.07 Groupauto CEE ma nowego partnera 02.07 Szkolenia Marelli – wakacje i wrzesień 2024 02.07 Dodatkowe oświetlenie samochodu – co można zamontować i kiedy korzystać? MotoFocus TV.

Końcówki i drążki kierownicze

Aplikacja, która zastąpi mechanika. Stworzyła ją Skoda.

Nieodzownym elementem diagnostyki jest “osłuchanie” samochodu przez mechanika, który potrafi stwierdzić – z różnym procentem pewności – przyczynę występowania niepokojącego dźwięku. Ta podstawowa metoda właśnie zyskała konkurencję w postaci aplikacji “Skoda Sound Analyser”.

Regeneracja hydraulicznych pomp wspomagania

Procedury stosowane w regeneracji pomp wspomagania, podzespołu, którego naprawa dzięki zastosowaniu w samochodach SUV i klasie wyższej pozwala na przyzwoity zarobek.

Nowości w ofercie SKV

Marka SKV po raz kolejny prezentuje nowości w swojej ofercie.

Montaż i demontaż części metalowo-gumowych

Wpływ wadliwych elementów układu kierowniczego i zawieszenia na układ kierowniczy pojazdu, a tym samym bezpieczeństwo pasażerów, jest ogromny. Szczególnie w przypadku nowoczesnych konstrukcji zawieszenia ważne jest, aby działanie wszystkich istotnych komponentów było w 100 procentach właściwe i bezproblemowe. Oprócz głównych części zawieszenia, należy również regularnie sprawdzać i wymieniać komponenty, takie jak części gumowo-metalowe.

Redundancja – czym jest i co ma wspólnego z motoryzacją?

Najprostsza definicja redundancji to: nadmiar w stosunku do tego, co konieczne. Termin ten odgrywa ważną rolę w projektowaniu systemów bezpieczeństwa pojazdów. Rola ta będzie nadal rosła w związku z rozwojem technologii jazdy zautomatyzowanej.

Redundancja – klucz do zautomatyzowanych jazd

Samochody autonomiczne stają się na naszych oczach rzeczywistością. Z technicznego punktu widzenia nie ma już w zasadzie przeszkód do ich produkcji seryjnej i wprowadzenia na rynek.

Kontrola jakości regenerowanych przekładni

Procedury i narzędzia stosowane w kontroli jakości regenerowanych przekładni kierowniczych.

Zima a działanie pasków wielorowkowych osprzętu

Paski wielorowkowe to rozwiązanie powszechnie wykorzystywane w motoryzacji. Napędzają one podzespoły takie jak: sprężarka klimatyzacji, alternator, pompa wody czy pompa wspomagania układu kierowniczego. Paski zazwyczaj nie mają dodatkowej osłony, co sprawia, że stają się podatne na wszelkiego rodzaju zanieczyszczenia oraz zmienność temperatur. Zima jest pod tym względem najbardziej wymagającą porą roku, co naraża paski gumowe […]

Peugeot 308: Odgłos gwizdu we wnętrzu pojazdu

Firma Autodata prowadzi poradnik Autodocta, w którym przedstawia rozwiązania często spotykanych, acz trudnych w diagnostyce problemów motoryzacyjnych. Dziś przedstawiamy problem z Peugeotem 308, w którego wnętrzu, podczas parkowania rozlegał się gwizd.

Drążki kierownicze i ich końcówki są podatne na zużycie eksploatacyjne. Te elementy układu kierowniczego trzeba okresowo wymieniać. Sama wymiana nie sprawia kłopotu w przypadku większości konstrukcji. Drążki są odpowiedzialne za przekazywanie ruchu pomiędzy zwrotnicami kół. Ich awarie mogą doprowadzić do powstania luzów w układzie kierowniczym. Skutkuje to pogorszeniem zbieżności przednich kół pojazdu i osłabia precyzję prowadzenia. W tej kategorii dowiesz się więcej o drążkach kierowniczych i końcówkach drążków, ich wymianie oraz producentach.