Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 22.11 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 22.11 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 22.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

Końcówki i drążki kierownicze

Niezależny rynek ofiarą cyberbezpieczeństwa?

Upowszechnienie technologii informatycznych w motoryzacji sprawiło, że podobnie jak komputery i smartfony, także i samochody wystawione są na ataki hakerów. W Unii Europejskiej trwają dyskusje na temat przepisów zapewniających pojazdom bezpieczeństwo cybernetyczne. Niestety przy tej okazji próbuje się przeforsować rozwiązania, które ograniczą swobodną konkurencję na rynku i uderzą w niezależne warsztaty.

Bridgestone wprowadza na rynek nową oponę Potenza Sport

Bridgestone ogłasza wprowadzenie na rynek nowej flagowej opony klasy premium Potenza Sport do samochodów sportowych i luksusowych.

Vredestein wprowadza nową gamę opon – Ultrac

Vredestein, holenderski producent opon, wprowadza na rynek nową gamę opon letnich Ultrac. Nowe opony Ultrac zostały opracowane w globalnym centrum badawczo-rozwojowym Apollo Tyres w Enschede w Holandii.

Płyn wspomagania układu kierowniczego bez tajemnic

Wspomaganie układu kierowniczego to rozwiązanie, dzięki któremu kierowca może zastosować znacznie mniejszą siłę skrętu niż rzeczywiście jest potrzebna do zmiany pozycji kół. Dzieje się tak dzięki dodatkowej sile skręcającej koła pochodzącej z układu hydraulicznego lub, coraz częściej, silnika elektrycznego, co wspomaga ten proces.

Układ kierowniczy i zawieszenia – szkolenie online dla Czytelników MotoFocus.pl

Tematyka naszego nowego szkolenia online dotyczy układu kierowniczego i zawieszenia. Kurs prowadzi specjalista marki MOOG – Adam Gołąbek.

Czy warto wyposażyć warsztat w urządzenia do kalibracji systemów ADAS?

Urządzenia do kalibracji kamer, czujników i głowic systemów ADAS stają się coraz bardziej wyraźnym segmentem rynku wyposażenia warsztatowego. Czy jednak opłaca się w nie inwestować już dziś? Czy warsztat może liczyć na klientów, zainteresowanych usługą kalibracji systemów ADAS?

Lamborghini Huracán STO wyposażony w opony Bridgestone

Bridgestone został wybrany jako wyłączny dostawca opon do najnowszego Lamborghini Huracán STO, sportowego super-samochodu, który pojawi się na rynku w 2021 roku.

KAMOKA wprowadza do oferty przekładnie kierownicze

Marka KAMOKA rozszerzyła swój asortyment o nowe przekładnie kierownicze, które są sprzedawane bez kaucji. W tym roku dostępne są 32 referencje produktu: do układów kierowniczych z hydraulicznym i elektrycznym mechanizmem wspomagania, a także do układów bez wspomagania.

Nowa strona internetowa Monroe

DRiVTM, firma należąca do Tenneco Inc., poinformowała o uruchomieniu nowej strony internetowej dedykowanej marce Monroe. Monroe dostarcza technikom i właścicielom pojazdów oryginalne wyposażenie i części zamienne do układów jezdnych – w tym amortyzatory, kolumny, sprężyny oraz elementy układu kierowniczego i zawieszenia.

Wymagania w zakresie geometrii układu kierowniczego

Problemy z geometrią zazwyczaj pojawiają się w wyniku starzenia i zużywania się podzespołów. Mogą również wystąpić na skutek wjechania w dziurę, najechania na krawężnik, a już na pewno po większym zderzeniu.

Drążki kierownicze i ich końcówki są podatne na zużycie eksploatacyjne. Te elementy układu kierowniczego trzeba okresowo wymieniać. Sama wymiana nie sprawia kłopotu w przypadku większości konstrukcji. Drążki są odpowiedzialne za przekazywanie ruchu pomiędzy zwrotnicami kół. Ich awarie mogą doprowadzić do powstania luzów w układzie kierowniczym. Skutkuje to pogorszeniem zbieżności przednich kół pojazdu i osłabia precyzję prowadzenia. W tej kategorii dowiesz się więcej o drążkach kierowniczych i końcówkach drążków, ich wymianie oraz producentach.