Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
10.01 StachuraSzkolenia – styczeń, luty, marzec 2025 10.01 Dokładniejsze dane o autach z Francji w CARFAXie 10.01 Rozmiary opon – jak czytać oznaczenia? Wielu popełnia jeden błąd. 10.01 Dotykowe ekrany w samochodach – innowacja czy problem? 09.01 Nowe zestawy naprawcze do reflektorów do samochodów kilku niemieckich producentów

Końcówki i drążki kierownicze

Zima a działanie pasków wielorowkowych osprzętu

Paski wielorowkowe to rozwiązanie powszechnie wykorzystywane w motoryzacji. Napędzają one podzespoły takie jak: sprężarka klimatyzacji, alternator, pompa wody czy pompa wspomagania układu kierowniczego. Paski zazwyczaj nie mają dodatkowej osłony, co sprawia, że stają się podatne na wszelkiego rodzaju zanieczyszczenia oraz zmienność temperatur. Zima jest pod tym względem najbardziej wymagającą porą roku, co naraża paski gumowe […]

Peugeot 308: Odgłos gwizdu we wnętrzu pojazdu

Firma Autodata prowadzi poradnik Autodocta, w którym przedstawia rozwiązania często spotykanych, acz trudnych w diagnostyce problemów motoryzacyjnych. Dziś przedstawiamy problem z Peugeotem 308, w którego wnętrzu, podczas parkowania rozlegał się gwizd.

Pirelli tworzy opony współpracujące z siecią 5G

Pirelli to pierwsza firma oponiarska, która za pośrednictwem sieci 5G przesyła informacje dotyczące nawierzchni uzyskane przez czujniki w inteligentnych oponach. Firma przedstawiła w Turynie pierwszy na świecie serwis ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) ulepszony o łączność 5G. Demonstracja odbyła się podczas wydarzenia „The 5G Path of Vehicle-to-Everything Communication” zorganizowanego przez 5GAA – Automotive Association, którego […]

Wymagania w zakresie geometrii układu kierowniczego

Kierownica jest skrzywiona przy jeździe na wprost lub podczas jazdy pojazd ściąga na bok? To klasyczne objawy problemów z geometrią układu kierowniczego. Pojawiają się w wyniku starzenia i zużywania się podzespołów. Mogą również wystąpić na skutek wjechania w dziurę, najechania na krawężnik, a już na pewno po większym zderzeniu.

E-commerce rozłożony na części

Handel internetowy opanowuje coraz więcej rynkowych segmentów, jednak rynek części motoryzacyjnych wciąż pozostaje wyspą, której e-commerce jeszcze nie zalał, mimo że wzrost jego udziałów jest i będzie widoczny.

Pięciu polskich producentów wprowadza wspólną markę części

Pięciu polskich producentów części motoryzacyjnych zainicjowało powołanie wspólnej marki handlowej „PGM”. Podpisanie listu intencyjnego miało miejsce 7 października 2019 r. podczas Kongresu 590 w podrzeszowskiej Jasionce.

Górne mocowania amortyzatorów w ofercie KAMOKA

W tym roku marka KAMOKA systematycznie wprowadza nowości produktowe i rozszerza swój asortyment. We wrześniu w ofercie pojawiło się 83 referencji zestawów górnych mocowań amortyzatorów.

Wahacze, tuleje metalowo-gumowe i sworznie pod kontrolą

Układ zawieszenia ma kluczowy wpływ na komfort i bezpieczeństwo prowadzenia samochodu. Podstawowym jego elementem jest wahacz, który odpowiedzialny jest za łączenie piasty koła (zwrotnicy) z nadwoziem samochodu. W zależności od rodzaju wahacza, jego integralnymi elementami mogą być także sworznie oraz tuleje metalowo-gumowe. Wiosenny przegląd samochodu to dobra okazja, by zweryfikować ich stan techniczny i w […]

Jak łatwiej złożyć przekładnię kierowniczą

Przekładnia kierownicza leży zdemontowana, wszystkie elementy rozłożone są na stole roboczym: fachowcy z firmy EMMETEC wyjaśnią w tym artykule jak złożyć ją szybko i dobrze.

Drążki kierownicze i ich końcówki są podatne na zużycie eksploatacyjne. Te elementy układu kierowniczego trzeba okresowo wymieniać. Sama wymiana nie sprawia kłopotu w przypadku większości konstrukcji. Drążki są odpowiedzialne za przekazywanie ruchu pomiędzy zwrotnicami kół. Ich awarie mogą doprowadzić do powstania luzów w układzie kierowniczym. Skutkuje to pogorszeniem zbieżności przednich kół pojazdu i osłabia precyzję prowadzenia. W tej kategorii dowiesz się więcej o drążkach kierowniczych i końcówkach drążków, ich wymianie oraz producentach.