Przedstawiamy 4 ważne fakty o akumulatorach, które powinien znać nie tylko mechanik, ale także każdy użytkownik samochodu.
Jak letnie upały wpływają na akumulator?
W trakcie pracy akumulatora zachodzą procesy chemiczne i fizyczne. Niektóre z nich, takie jak korozja kratki akumulatora, są niepożądane. Korozję przyspiesza wysoka temperatura, o którą nietrudno pod maską samochodu w czasie wielotygodniowych, letnich upałów. Dlatego przed nadejściem jesieni warto skontrolować stan akumulatora.
Co wyróżnia akumulator z wyższej półki?
Akumulator z wyższej półki posiada bardziej zaawansowaną technologię. W akumulatorach Boscha zastosowano technologię wytłaczania kratki w miejsce dotychczasowych rozwiązań odlewniczych oraz nacinania i rozciągania kratki. Dzięki temu, w porównaniu do konwencjonalnego akumulatora, możliwe jest uzyskanie większej liczby cykli ładowania i rozładowania, co przekłada się na łatwiejszy rozruch zimą. Kratka tego rodzaju zapewnia też większą wytrzymałość akumulatora.
O czym warto pamiętać w samochodzie z systemem Start/Stop?
W pierwszym półroczu 2018 r. już 70% nowych samochodów zarejestrowanych w Polsce posiadało system Start/Stop. W takim samochodzie podczas wymiany akumulatora należy pamiętać o zastosowaniu produktu w odpowiedniej technologii – Bosch S5 AGM lub S4 EFB, dostosowanego do pracy w trybie Start/Stop. Dodatkowo, przy wymianie, nowy akumulator należy zarejestrować w sterowniku silnika za pomocą testera usterek.
Czy akumulator ma obecnie trudniejsze zadanie niż kiedyś?
W obecnie produkowanych samochodach jest nawet kilkadziesiąt różnych sterowników i układów elektronicznych. Zwiększona została również liczba zasilanych elektrycznie układów komfortu. Najczęściej wspomaganie układu kierowniczego jest już elektryczne, a systemy klimatyzacji, nawiewów i multimediów są bardzo rozbudowane. Stąd akumulator zasila obecnie dużo więcej urządzeń niż miało to miejsce 20 lat temu. Dlatego warto wybrać solidny produkt z dobrej półki.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
zmęczony, 21 listopada 2019, 17:33 6 -2
akumulator służy do rozruchu do zasilania urządzeń jest alternator
Odpowiedz
Janusz, 21 listopada 2019, 20:10 6 0
kratka wytlaczana czyli odpowiednik odlewanej to byla juz 40 l temu i akumulatory wytrzymywaly po 15 lat. . potem przeszli na rozciagana kratke i akumulatory ledwo wytrzymuja gwarancje. a teraz chwala sie ze wynalezli ....... czyms co dawno temy bylo dobre i sprawdzone
Odpowiedz
były użytkownik akumulatora Bosch, 21 listopada 2019, 20:39 5 0
dlaczego akumulatory Bosch i Varta ledwo co wytrzymują okres gwarancji ?
Odpowiedz
Anonim, 23 listopada 2019, 16:24 2 0
bo są tak oszczędnie robione aby był zbyt,ja zakładam akumulatory centra i niema z nimi większego problemu
Odpowiedz
Anonim, 26 listopada 2019, 7:20 0 0
Jak dbasz tak masz. Jeśli w samochodzie ci coś swiruje lub nie doładowywujesz odpowiednio to każdy Ci padnie. Większośc bierze nie po odpowiednim zastosowaniu tylko cena się liczy :/.
Odpowiedz
Władysław, 24 listopada 2019, 11:23 1 -1
Zamiast wychwalać pod niebiosa zalety akumulatorów, producenci ukrywają datę produkcji przy pomocy sobie znanych kodów.Po podłączeniu testera okazuje się że nowy akumulator ma 75% zużycia oraz podejrzana jest wartość oporu wewnętrznego.Czy nie prościej i uczciwiej było by oznaczać akumulatory datą produkcji tak jak przy produkcji opon?
Odpowiedz
Anonim, 26 listopada 2019, 7:18 0 0
Nigdy sie nie ma 100% sprawności na nowym akumulatorze. Swoje 100% akuś osiąga po kilku cyklach rozruchowych. Głupotą jest pomiar elektronicznym badziewiem które daje tylko jakiś przelicznik i swoje obliczenia. Sprawdzenie nowego nie ma sensu. Sprawdzanie używanego akusia tylko i wyłącznie obciążeniowym np Lewanda A600.
Odpowiedz