Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
13:44 “Wyrasta spod ziemii”. Nowy pomysł na ładowarki dla samochodów. 11:52 TMD Friction publikuje raport ESG 10:07 Nowe akumulatory AGM dla pojazdów z systemem Start-Stop i hybrydowych 26.11 Samoobsługowe złomowiska – potencjał recyklingu niewykorzystany w Europie 26.11 Konkurs Hella: wyniki

Końcówki i drążki kierownicze

Geometria zawieszeń pojazdów. Na co zwrócić uwagę podczas jej kontroli i regulacji?

Regularna kontrola geometrii zawieszenia to obowiązkowa czynność serwisowa w każdym samochodzie. Na rynku dostępnych jest wiele specjalistycznych maszyn, wykorzystujących technologię 3D, które umożliwiają jej korektę z niezwykłą precyzją. Nieprawidłowo ustawiona geometria zwiększa spalanie oraz przyczynia się do nadmiernego zużycia opon oraz elementów zawieszenia i układu kierowniczego. Na co zatem zwrócić uwagę podczas jej kontroli i […]

Jak przebiega regeneracja przekładni kierowniczych?

Przy zaangażowaniu stosunkowo niewielkich nakładów pracy i kilku podzespołów możemy zmienić złom zalegający w naszym magazynie w nową część i przyzwoitą marżę. W tym artykule specjaliści marki EMMETEC postarają się przybliżyć proces regeneracji hydraulicznie wspomaganych układów kierowniczych.

Techniczna strona driftingu – wywiad z Rafałem Podbielskim

Rafał Podbielski jeździ profesjonalnie w drifcie, posiada licencję driftingową FIA, startuje w Driftingowych Mistrzostwach Polski i Mistrzostwach Europy Centralnej CEZ. Na co dzień zaś prowadzi swój własny warsztat samochodowy. Sam przebudował i udoskonalał swoje driftowozy.

Więcej niż połowa aut w Polsce powinna trafić do warsztatu?

Polscy kierowcy wciąż zaniedbują bieżące czynności związane z utrzymaniem pojazdów, wpływające na stan techniczny ich samochodów – wynika z badań przeprowadzonych w ramach akcji ProfiAuto PitStop.

Pasek osprzętu od JapanpartsGroup

Pasek osprzętu przenosi ruch obrotowy koła pasowego wału silnika na koła pasowe różnych urządzeń pomocniczych, takich jak sprężarka klimatyzacji, alternator czy pompy wspomagania układu kierowniczego i pompy wody. W przypadku uszkodzenia paska osprzętu zostaje zakłócona praca wszystkich wymienionych urządzeń, co powoduje ryzyko wystąpienia poważnych strat.

Mechanicy sprawdzili stan techniczny aut w Polsce

Polscy kierowcy wciąż zaniedbują bieżące czynności związane z utrzymaniem pojazdów, wpływające na stan techniczny ich samochodów – wynika z badań przeprowadzonych w ramach akcji ProfiAuto PitStop.

Wyniki konkursu MOOG

MOOG wprowadza ważne zmiany w produkcji części do układu kierowniczego i zawieszenia oraz otwiera nową fabrykę w Europie. Właśnie tym zmianom poświęcony był nasz konkurs. Wiemy już do kogo trafią nagrody ufundowane przez Federal-Mogul Motorparts.

Nowy klucz udarowy Ingersoll Rand w ofercie IQV20 Series

Ingersoll Rand wprowadził nowy półcalowy klucz udarowy W7152 do swojej oferty narzędzi akumulatorowych IQV20 Series.

Nowości w ofercie WRC

Importer marki WRC  poszerzył swoją ofertę. Tym razem asortyment został wzbogacony o pompy wspomagania układu kierowniczego do samochodów marki VOLVO.

Lemförder rozszerza portfolio elementów zawieszenia i układu kierowniczego

W ostatnich tygodniach oferta produktów Lemförder została poszerzona o 60 referencji wahaczy poprzecznych do wielu modeli samochodów osobowych z segmentu premium tj. Range Rover, Land Rover Discovery, Jaguar XF, XJ, S-Type i F-Type. 

Drążki kierownicze i ich końcówki są podatne na zużycie eksploatacyjne. Te elementy układu kierowniczego trzeba okresowo wymieniać. Sama wymiana nie sprawia kłopotu w przypadku większości konstrukcji. Drążki są odpowiedzialne za przekazywanie ruchu pomiędzy zwrotnicami kół. Ich awarie mogą doprowadzić do powstania luzów w układzie kierowniczym. Skutkuje to pogorszeniem zbieżności przednich kół pojazdu i osłabia precyzję prowadzenia. W tej kategorii dowiesz się więcej o drążkach kierowniczych i końcówkach drążków, ich wymianie oraz producentach.