SKF produkuje przeguby i łożyska układu zawieszenia dla większości producentów na całym świecie. Elementy zawieszenia oferowane przez SKF mają w swoich przegubach smar syntetyczny.
Większość sworzni wahaczy SKF jest obecnie wykonywana z kutej i fosforanowanej stali, co zapewnia jej maksymalną trwałość i odporność na korozję. Przed zatarciem zabezpieczają je odpowiednie wkładki-panewki z tworzyw sztucznych oraz specjalny smar, który obecnie jest już smarem syntetycznym. Kropką nad „i” są oczywiście uszczelnienia, które nie tylko chronią wnętrze przegubów przed zanieczyszczeniami i wilgocią, ale także uniemożliwiają wydostanie się wspomnianego smaru na zewnątrz.
Doświadczenia SKF Rancing
Nowy, wysokowydajny smar syntetyczny to efekt doświadczeń SKF Racing. Jego działanie jest szczególnie wyraźne w przegubach drążków kierowniczych i końcówkach drążków układu kierowniczego, ponieważ zwiększa nie tylko trwałość współpracujących elementów, ale także poprawia reakcje samochodu na ruchy kierownicą i precyzję prowadzenia.
Smar syntetyczny lepiej niż klasyczny chroni współpracujące powierzchnie, zmniejszając tarcie nawet o 35%. Największe korzyści z jego zastosowania odczuwamy zimą, w niskich temperaturach, kiedy wciąż zachowuje swoje właściwości typowe dla temperatur dodatnich. Wówczas najłatwiej zauważyć, że układ kierowniczy z elementami SKF pracuje płynnie, precyzyjnie i lekko – dokładnie tak samo jak latem.
Bez efektu „stick-slip”
W sporcie takie lekkie szarpanie czy brak płynności układu kierowniczego zimą spowodowane zamarzaniem środków smarnych w przegubach nazywamy efektem „stick-slip”. W eksploatacji cywilnej nie ma on oczywiście aż takiego znaczenia, jednak wybór części zawieszenia SKF ze smarem syntetycznym w przegubach odczuwalnie poprawia bezpieczeństwo i komfort jazdy. Inną zaletą zastosowania smaru syntetycznego jest ułatwiony montaż części – przeguby poruszają się lekko, co ułatwia łączenie ich z innymi elementami zawieszenia.
Ulepszony smar syntetyczny SKF wpływa ostatecznie także na mniejsze zużycie części układu kierowniczego i zawieszenia, zapewniając większą trwałość i dłuższą żywotność nowych elementów.
Oferta zawieszenia SKF
SKF systematycznie rozszerza ofertę elementów zawieszenia. Obecnie oferta obejmuje już ponad 5000 zestawów, również do najnowszych pojazdów elektrycznych. Zastosowanie smaru syntetycznego wypróbowanego przez SKF Racing podnosi konkurencyjność referencji SKF.
Komentarze