Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
15:20 Dwie wiosenne promocje TEXA 12:31 Sprawdzanie auta przed zakupem – ciekawa, dodatkowa praca dla mechanika? 09:49 Szkolenie online: Kancelaria Rok-Konopa & Wspólnicy – Błędy w kosztorysach napraw, a obrona przed korektami ubezpieczycieli 17.03 Dramatyczne wnioski z koszyka inflacyjnego. Przegląd Rynku Motoryzacyjnego #6 17.03 Dębica S.A. udziela pożyczki firmie Goodyear. Bardzo duża kwota z krótkim terminem spłaty.

Filtry paliwa

ABC filtracji paliwa: czystość paliwa w zbiorniku i w układzie – czy w ogóle potrzebujemy filtracji?

Nie każdy zdaje sobie sprawę, że nawet renomowana stacja paliw nie jest w stanie zapewnić w 100% czystego paliwa i nie ma to nic wspólnego z kompetencją czy niekompetencją producenta lub dostawcy paliw. Wielu kierowców nadal myśli, że oszczędza tankując za przysłowiowe 50zł, zamiast do pełna. Co znajdziemy w paliwie i jak tankować, żeby nie […]

ABC filtracji paliwa: błędy i reklamacje – jak ich uniknąć serwisując filtry paliwa?

Zdarza się, że po zamontowaniu nowego filtra paliwa, kłopoty sprawia rozruch silnika, co zwykle objawia się stosownym komunikatem i kodem błędu na desce rozdzielczej. Właściciel samochodu składa reklamację winiąc produkt – filtr – niestety dość często przyczyna tkwi w nieprawidłowym sposobie montażu filtra, dlatego producent odrzuca reklamację.

ABC filtracji paliwa: alarmujące objawy zużycia filtra paliwa

Czy wiesz, że z punktu widzenia kierowcy możesz rozpoznać, gdy filtr paliwa zaczyna się zapychać lub całkiem już przestał pracować? A czy wiesz z punktu widzenia mechanika, jakie pytania zadać klientowi, by dowiedzieć się, czy nadszedł czas na wymianę filtra paliwa? W tym krótkim materiale przedstawiamy kilka alarmujących objawów zużycia filtra paliwa.

Sierpniowe nowości w ofercie SKV

Koniec sierpnia to dla marki SKV możliwość na zaprezentowanie kolejnych nowości w ofercie.

Odpowietrzanie układu Common Rail

Zapowietrzenie układu paliwowego w silniku diesla jest częstą przypadłością w przypadku przeprowadzania prac serwisowych związanych z tym układem. Demontaż wtryskiwaczy, pompy wtryskowej, nieszczelność w przewodach lub wymiana filtra paliwa mogą spowodować, że uruchomienie silnika będzie bardzo utrudnione lub wręcz niemożliwe. Zapowietrzenie może mieć także inne podłoże, wynikające z nieprawidłowej eksploatacji.

Nowości w dziale pomp paliwa DENSO

DENSO rozszerzyło ofertę pomp paliwa o 2 nowe numery części jakości OE.

Wymiana filtra paliwa w silnikach JTD – film Blue Print

W niektórych silnikach, takich jak wysokoprężna jednostka JTD którą można znaleźć w samochodach marek włoskich, niemieckich czy japońskich, wymiana filtra paliwa może być problematyczna, kiedy nie posiada się odpowiednich narzędzi.

Filtr paliwa to element, który należy wymieniać po przejechaniu 60-120 tys. km – w zależności od rekomendacji producenta samochodu i warunków użytkowania auta. Nie ma prostej odpowiedzi na pytanie, co ile wymieniać filtr paliwa, jednak z pewnością nie warto zapominać o tej procedurze. Filtr paliwa ma za zadanie usuwać zanieczyszczenia stałe z paliwa, a dodatkowo wyłapywać wszelkie cząstki wody, obecnej w oleju napędowym (w przypadku silników diesla). Zbyt rzadka wymiana filtra paliwa lub jazda na szczególnie złej jakości paliwie może skutkować jego zapchaniem. Objawy zatkanego filtra paliwa to m.in. problemy z uruchomieniem silnika, przyspieszaniem czy gaśnięcie silnika. Więcej informacji na temat filtrów paliwa i ich rynkowej oferty, można przeczytać w powyższych artykułach.

Pixel