ABC filtracji paliwa: alarmujące objawy zużycia filtra paliwa

, 8 września 2020, 10:50

Czy wiesz, że z punktu widzenia kierowcy możesz rozpoznać, gdy filtr paliwa zaczyna się zapychać lub całkiem już przestał pracować? A czy wiesz z punktu widzenia mechanika, jakie pytania zadać klientowi, by dowiedzieć się, czy nadszedł czas na wymianę filtra paliwa? W tym krótkim materiale przedstawiamy kilka alarmujących objawów zużycia filtra paliwa.

Zadaniem filtra paliwa jest gromadzenie w porach licznych zanieczyszczeń przy jednoczesnym zapewnieniu odpowiednio dużego przepływu paliwa, aż do momentu jego wymiany na nowy. Jeśli Twój klient niedawno kupił samochód i nie wie lub nie ma pewności kiedy wymieniany był filtr paliwa, albo po prostu nie pilnuje tych interwałów wystarczy, że zapytasz, czy doświadcza kilku z tych oznak:

  1. podwyższone zużycie paliwa,
  2. szarpanie samochodem przy zjazdach i podjazdach,
  3. zmniejszona moc silnika,
  4. problemy przy uruchamianiu (np. gaśnie na luzie),
  5. brak pracy silnika na biegu jałowym (np. gaśnie na światłach),
  6. utrata momentu obrotowego przy wysokich obrotach.

Oznaki zużycia filtra paliwa są jednocześnie konsekwencjami braku dostatecznej filtracji, więc nawet jeśli kierowca doświadcza tylko części z nich, wiadomo już jak wpłyną one na dalsze użytkowanie samochodu.

Pewnie dla Ciebie – mechanika – wymienione objawy wydają się banałem, ale pamiętaj, że klient może nie wiedzieć nawet takich rzeczy, dlatego:

  1. używaj prostych argumentów,
  2. pokazuj bliskie konsekwencje widoczne w codziennym użytkowaniu (zamiast oddalonych w czasie napraw),
  3. mów językiem użytkownika (np. gaśnie na luzie? A może ostatnio więcej pali?), a nie profesjonalisty (np. filtr paliwa odpowiada za właściwe ciśnienie…a to powoduje…itd.), dzięki temu zwiększasz szansę, że klient zrozumie o czym mówisz i przekaże Ci informacje, które pozwolą prawidłowo ocenić stan techniczny pojazdu i dokonać niezbędnych w nim napraw.

Jeśli podniosłeś już alarm do wymiany filtra paliwa to teraz ważne, aby wszystko zrobić zgodnie ze sztuką i uniknąć „Błędów i reklamacji” – o nich już za tydzień w kolejnym materiale z cyklu ABC filtracji paliwa.

Autor: Arek Ostaszewski, trener techniczny Hengst Filter

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!