ABC filtracji paliwa: błędy i reklamacje – jak ich uniknąć serwisując filtry paliwa?

10 września 2020, 9:30

Zdarza się, że po zamontowaniu nowego filtra paliwa, kłopoty sprawia rozruch silnika, co zwykle objawia się stosownym komunikatem i kodem błędu na desce rozdzielczej. Właściciel samochodu składa reklamację winiąc produkt – filtr – niestety dość często przyczyna tkwi w nieprawidłowym sposobie montażu filtra, dlatego producent odrzuca reklamację.

Podczas wymiany filtra paliwa niezwykle ważne jest odpowietrzenie całego układu paliwowego, pominięcie tej czynności może doprowadzić do dużych problemów włącznie z kosztowną naprawą całego układu wtryskowego.

O czym jeszcze należy pamiętać, aby uniknąć błędów montażowych i nieprawidłowego działania nowego filtra paliwa? Oto dekalog najważniejszych zasad:

  1. Bezwzględnie zachowaj czystość – nie dopuść, aby jakiekolwiek drobne zanieczyszczenia dostały się do układu paliwowego.
  2. Przed montażem nowego wkładu oczyść obudowę filtra.
  3. Aby nie dopuścić do zapowietrzenia układu pamiętaj o napełnieniu pustego filtra czystym paliwem.
  4. Uważaj by podczas montażu nie uszkodzić uszczelki ostrym narzędziem – uszkodzona może przeciekać.
  5. Pamiętaj by przy skręcaniu obudowy filtra nie dociskać uszczelki zbyt mocno lub/i nierównomiernie dokręcając śruby montażowe.
  6. Przed montażem delikatnie przesmaruj uszczelkę czystym paliwem – dzięki temu się lepiej ułoży.
  7. Uważaj też, aby nie połamać końcówek filtra (króćców) – nie podważaj przewodów paliwowych tylko montuj je na wcisk.
  8. Pamiętaj o właściwych kierunkach przepływu przy podpinaniu przewodów paliwowych do nowego filtra.
  9. Aby nie doszło do wycieku paliwa upewnij się, że przewody są odpowiednio mocno zamontowane. Zalecamy zastosowanie nowych opasek zaciskowych.
  10. Upewnij się też, że centralny trzpień jest właściwie osadzony – jego niewłaściwe osadzenie może doprowadzić do otwarcia odpływu i opóźnienia rozruchu.

Stosowanie tych dziesięciu zasad pomoże Ci uniknąć problemów czy reklamacji po zamontowaniu nowego filtra paliwa. A co po wymianie? Wróć do listy „Alarmujących objawów zużycia filtra paliwa” i uczul klienta aby zwracał na nie uwagę, ale przede wszystkim, żeby zapisał kiedy został wymieniony filtr i od tej pory pilnował właściwych interwałów.

Ale czy filtracja paliwa jest w ogóle potrzebna?

Nieświadomy kierowca może pomyśleć, „przecież tankuję tylko na renomowanych stacjach, a nie tam, gdzie paliwo może być chrzczone”. Klika ciekawostek o „Czystości paliwa w zbiorniku i w układzie” i odpowiedź na pytanie „Czy w ogóle potrzebujemy filtracji?” już we wtorek w trzecim materiale z cyklu ABC filtracji paliwa.

Autor: Arek Ostaszewski, trener techniczny Hengst Filter

Opublikowane przez: Redakcja

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

audik, 25 października 2020, 18:08 1 0

Zapowietrzaniu się układu paliwowego po wymianie przykręcanego do głowiczki filtra z Manna na Filtrona winna była wewnętrzna uszczelka o około 1mm cieńsza.

Odpowiedz