Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
14:15 Montaż DKZ w Audi krok po kroku [FILM] 12:06 Jak działają inteligentne pasy bezpieczeństwa? [FILM] 02.07 Wielka Wyprawa Maluchów już na starcie! Wyruszy spod Pałacu Kultury i Nauki. 02.07 Inter Cars przedłuża współpracę z producentem olejów 02.07 Groupauto CEE ma nowego partnera

Układ rozrządu

Mechaniczny napinacz rozrządu

Kołek zabezpieczający w zestawie Należy pamiętać, że kołek zabezpieczający konieczny do regulacji napięcia paska rozrządu w modelach z mechanicznym napinaczem znajduje się w zestawach firmy SKF. Dotyczy to na przykład modelu VW Passat 1.9 TDI (AWX). Należy pamiętać, by ustawiając naprężenie nowego paska rozrządu, za pomocą odpowiedniego klucza kręcić płytką regulacyjną zgodnie z ruchem wskazówek […]

Czasochłonna naprawa silnika

VW Passat 1.9 TDI (AWX) Czas potrzebny, aby dostać się do układu napędu rozrządu, jeszcze przed faktyczną wymianą części, może być bardzo długi, o czym wszyscy dobrze wiemy. Wielokrotnie demontaż zajmuje więcej czasu, niż faktyczna naprawa. Przykładem może tu być silnik 1.9 TDI o kodzie AWX wykorzystywany w modelu VW Passat. Silnik ten jest zamontowany […]

Właściwa regulacja napinacza i koła pasowego

Renault Master 2.5 D, silnik SOFIM Renault MASTER 2.5l D jest bardzo popularnym samochodem dostawczym wykorzystującym silnik SOFIM. Silnik ten został zaprojektowany na początku lat 90-tych i jego układ rozrządu wydaje się być dość prosty. Jednak przy wymianie układu rozrządu należy zwrócić uwagę na kilka punktów krytycznych. Zarówno napinacz, jak i rolka prowadząca to specjalne […]

Ósma edycja przewodnika Pole Position

Zadaniem ósmej edycji przewodnika Pole Position jest dalsze poszerzanie wiedzy o układach napędu rozrządu i osprzętu. Książka koncentruje się na aktualnych nowościach i tendencjach na przyszłość w dziedzinie układów napędu silnika nowoczesnych samochodów. Książka zawiera wskazówki w zakresie serwisowania i napraw oraz omawia pomysły, na których możecie oprzeć rozwój swoich warsztatów. Poza tym książka zawiera […]

Paliwo i powietrze

Jak w aptece Silnik to skomplikowane urządzenie, którego przeznaczenie sprowadza się do przetwarzania energii uzyskanej ze spalania mieszanki paliwowo – powietrznej na energię mechaniczną. Użytkownicy oczekują, aby przemiana ta odbywała się w sposób jak najbardziej efektywny. Maksymalne wykorzystanie drogocennego paliwa możliwe jest tylko wtedy, kiedy proces spalania przebiega w ściśle określony, kontrolowany sposób. Wszelkie odchyłki […]

Asortyment azjatycki w ofercie Inter-Team

Dwa lata temu w ofercie Inter-Team pojawiły się pierwsze części do samochodów azjatyckich i był to asortyment sprzęgieł firmy AISIN. Od tamtej pory wiele się zmieniło, a czas, który upłynął został wykorzystany przez Inter-Team na nawiązanie współpracy z renomowanymi producentami części z Japonii i Korei. W dniu dzisiejszym wśród dostawców azjatyckich, których asortyment znajduje się […]

Nauka w las nie pójdzie …

Przeciętnemu mechanikowi w przeciętnym warsztacie, do szczęścia potrzebny jest nie tylko klucz „trzynastka”, młotek, przecinak, klucz udarowy i inne mniej lub bardziej wyszukane narzędzia i urządzenia. Stanowią one tylko połowę sukcesu! Drugą połowę, zazwyczaj ważniejszą i niemożliwą do nabycia w jakimkolwiek sklepie, stanowi wiedza. Firma Inter-Team doskonale zdaje sobie sprawę z tego faktu, toteż aby […]

Zalecenia dot. montażu automatycznego napinacza

Firma SKF prezentuje zalecenia dot. montażu automatycznego napinacza. W czasie wymiany automatycznego napinacza silnik MUSI mieć temperaturę pokojową. Automatyczny napinacz zaprojektowany jest tak, by kompensować zmiany wymiarów bloku silnika powodowane rozszerzalnością cieplną. Dlatego też montaż automatycznego napinacza na ciepłym silniku spowoduje, że napinacz nie będzie mógł funkcjonować prawidłowo. Większość automatycznych napinaczy posiada kołek ustalający na […]

Poradnik SKF – Czasochłonna naprawa silnika

Czas potrzebny, aby dostać się do układu napędu rozrządu, jeszcze przed faktyczną wymianą części, może być bardzo długi. Wielokrotnie demontaż zajmuje więcej czasu, niż faktyczna naprawa. Przykładem może tu być silnik 1.9 TDI o kodzie AWX wykorzystywany w modelu VW Passat . Silnik ten jest zamontowany wzdłużnie i aby mieć możliwość wykonywania dowolnych czynności na […]

Paski Micro-V XF 5 i 6 PK w silnikach Renault

Firma Renault stosuje silniki, w których pasek 5PK musi być instalowany na kołach 6PK. Montaż przebiega odmiennie w zależności od silnika. Sytuacja ta dotyczy: 1) niektórych samochodów z silnikiem o pojemności 1.4 i 1.6 (K4J, K4M, K7J, K7M) wyposażonych w klimatyzację z oryginalnie montowanym paskiem 6PK (OE ref. 7700101261 – 6PK1750), w których po pewnym […]

Choć często mianem rozrządu określane są wyłącznie pasek i rolki prowadzące, w rzeczywistości są one elementami napędu rozrządu, a nie rozrządu sensu stricte. Rozrząd jest układem sterującym silnika – zawiera w sobie elementy, które zarządzają pracą jednostki. Budowa układu rozrządu opiera się najczęściej na elementach takich jak: wałek rozrządu, popychacze szklankowe lub dźwignie zaworowe, a także regulatory hydrauliczne, zawory, prowadnice, wszelkiego rodzaju podkładki, sprężyny zaworowe i uszczelki. Więcej informacji na temat elementów rozrządu, rynkowej oferty części do tego układu można znaleźć w powyższych artykułach. Znajdują się tu także informacje techniczne i poradnikowe.