Menu
Infomracje Części Technika Po godzinach
29.04 Chcesz przetestować auto elektryczne? Już wkrótce EV Experience w Modlinie. 29.04 Klonowanie numerów VIN coraz bardziej popularne! Jak się przed tym zabezpieczyć? 29.04 Ekspansja chińskiej marki samochodów w Polsce. W planach 40 salonów i magazyn części! 29.04 Przed nami finał konkursu AUTOFACHMAN 2024 29.04 Konkurs Hengst – wyniki

Układ rozrządu

Asortyment azjatycki w ofercie Inter-Team

Dwa lata temu w ofercie Inter-Team pojawiły się pierwsze części do samochodów azjatyckich i był to asortyment sprzęgieł firmy AISIN. Od tamtej pory wiele się zmieniło, a czas, który upłynął został wykorzystany przez Inter-Team na nawiązanie współpracy z renomowanymi producentami części z Japonii i Korei. W dniu dzisiejszym wśród dostawców azjatyckich, których asortyment znajduje się […]

Nauka w las nie pójdzie …

Przeciętnemu mechanikowi w przeciętnym warsztacie, do szczęścia potrzebny jest nie tylko klucz „trzynastka”, młotek, przecinak, klucz udarowy i inne mniej lub bardziej wyszukane narzędzia i urządzenia. Stanowią one tylko połowę sukcesu! Drugą połowę, zazwyczaj ważniejszą i niemożliwą do nabycia w jakimkolwiek sklepie, stanowi wiedza. Firma Inter-Team doskonale zdaje sobie sprawę z tego faktu, toteż aby […]

Zalecenia dot. montażu automatycznego napinacza

Firma SKF prezentuje zalecenia dot. montażu automatycznego napinacza. W czasie wymiany automatycznego napinacza silnik MUSI mieć temperaturę pokojową. Automatyczny napinacz zaprojektowany jest tak, by kompensować zmiany wymiarów bloku silnika powodowane rozszerzalnością cieplną. Dlatego też montaż automatycznego napinacza na ciepłym silniku spowoduje, że napinacz nie będzie mógł funkcjonować prawidłowo. Większość automatycznych napinaczy posiada kołek ustalający na […]

Poradnik SKF – Czasochłonna naprawa silnika

Czas potrzebny, aby dostać się do układu napędu rozrządu, jeszcze przed faktyczną wymianą części, może być bardzo długi. Wielokrotnie demontaż zajmuje więcej czasu, niż faktyczna naprawa. Przykładem może tu być silnik 1.9 TDI o kodzie AWX wykorzystywany w modelu VW Passat . Silnik ten jest zamontowany wzdłużnie i aby mieć możliwość wykonywania dowolnych czynności na […]

Paski Micro-V XF 5 i 6 PK w silnikach Renault

Firma Renault stosuje silniki, w których pasek 5PK musi być instalowany na kołach 6PK. Montaż przebiega odmiennie w zależności od silnika. Sytuacja ta dotyczy: 1) niektórych samochodów z silnikiem o pojemności 1.4 i 1.6 (K4J, K4M, K7J, K7M) wyposażonych w klimatyzację z oryginalnie montowanym paskiem 6PK (OE ref. 7700101261 – 6PK1750), w których po pewnym […]

Właściwa regulacja napinacza i koła pasowego

SKF prezentuje informacje na temat właściwej regulacji napinacza i koła pasowego w samochodzie Renault Master 2.5 D, silnik SOFIM. Renault MASTER 2.5l D jest bardzo popularnym samochodem dostawczym wykorzystującym silnik SOFIM. Silnik ten został zaprojektowany na początku lat 90-tych i jego układ rozrządu wydaje się być dość prosty. Jednak przy wymianie układu rozrządu należy zwrócić […]

Japonia i Korea w zasięgu ręki

Po polskich drogach jeździ coraz więcej aut z dalekiego wschodu. Użytkowników takich marek jak Toyota, Honda, Nissan, Suzuki, Mazda i Kia ucieszy fakt, że w Inter Cars S.A. dostępna jest pełna oferta części zamiennych do ich samochodów. Największy dystrybutor części firma Inter Cars S.A. nawiązał współpracę ze znanymi producentami części zamiennych z Japonii i innych […]

Japonia i Korea w zasięgu ręki

Po polskich drogach jeździ coraz więcej aut z dalekiego wschodu. Użytkowników takich marek jak Toyota, Honda, Nissan, Suzuki, Mazda i Kia zainteresuje fakt, że w Inter Cars S.A. dostępna jest szeroka oferta części zamiennych do tych samochodów. Firma Inter Cars S.A. nawiązała współpracę z wieloma producentami części zamiennych z Japonii i innych krajów Azji. Pod koniec 2006 r. […]

Problemy z doborem paska – VOLVO 1.9 D

Dobór pasków rozrządu do silników 1.9 D (Renault) montowanych w Volvo S40/V40 w dalszym ciągu sprawia problemy. Weryfikacja ilości zębów oraz wymiarów paska nie jest wystarczająca! Na rynku występują 4 różne typy silników 1.9 diesel. Najczęściej pomyłki dotyczą doboru paska w samochodach produkowanych do 12/2000r. W większości przypadków stosowane tam paski posiadają tą samą ilość […]

Kager w Irlandii

Kager, marka części zamiennych do samochodów osobowych i ciężarowych oferowanych przez spółkę Fota jest sprzedawana na kolejnym rynku – w Irlandii Północnej. Spółka Fota wysłała do Irlandii Północnej pierwszy transport części Kager. Są to między innymi świece zapłonowe i żarowe, filtry, paski klinowe, paski rozrządu, części układu hamulcowego i zawieszenia, a także amortyzatory. Odbiorcą części […]

Choć często mianem rozrządu określane są wyłącznie pasek i rolki prowadzące, w rzeczywistości są one elementami napędu rozrządu, a nie rozrządu sensu stricte. Rozrząd jest układem sterującym silnika – zawiera w sobie elementy, które zarządzają pracą jednostki. Budowa układu rozrządu opiera się najczęściej na elementach takich jak: wałek rozrządu, popychacze szklankowe lub dźwignie zaworowe, a także regulatory hydrauliczne, zawory, prowadnice, wszelkiego rodzaju podkładki, sprężyny zaworowe i uszczelki. Więcej informacji na temat elementów rozrządu, rynkowej oferty części do tego układu można znaleźć w powyższych artykułach. Znajdują się tu także informacje techniczne i poradnikowe.