Menu
Infomracje Części Technika Po godzinach
29.04 Chcesz przetestować auto elektryczne? Już wkrótce EV Experience w Modlinie. 29.04 Klonowanie numerów VIN coraz bardziej popularne! Jak się przed tym zabezpieczyć? 29.04 Ekspansja chińskiej marki samochodów w Polsce. W planach 40 salonów i magazyn części! 29.04 Przed nami finał konkursu AUTOFACHMAN 2024 29.04 Konkurs Hengst – wyniki

Układ rozrządu

Timken na rynku motoryzacyjnych części zamiennych (przygotowała firma Timken)

Już od ponad 100 lat marka Timken kojarzona jest z jakością i niezawodnością. Oferta firmy Timken dla rynku części zamiennych to nie tylko kompletna linia łożysk, ale także znana, godna zaufania marka, profesjonalna obsługa klienta i zaplecze techniczne, które tylko Timken może dostarczyć. Timken plasuje się w czołówce dostawców innowacyjnych i zaawansowanych technicznie łożysk dla […]

Zestaw rozrządu K015541XS do samochodów Ford 1.8 Diesel

Od momentu wprowadzenia w 2003r. zestawu rozrządu K015541XS, zestawy te zawsze zawierały napinacz automatyczny do zastosowań w Fordach 1.8 Diesel. Pierwsze modele Ford Focus i Fiesta były początkowo wyposażone w napinacz stały. Tuż po rozpoczęciu produkcji tych samochodów, w lipcu 2000r. firma Ford zdecydowała się zastąpić napinacz mechaniczny nową konstrukcją napinacza automatycznego. Wszystkie samochody pierwotnie […]

Rozszerzenie oferty zestawów rozrządu PowerGrip Kit

Firma Gates wprowadza do obrotu rozszerzoną ofertę zestawów rozrządu – PowerGrip Kit (Plus). Poza zestawami standardowymi dostępne są także zestawy zawierające dodatkowo uszczelnienia i/lub pompę wody. Żywotność wszystkich komponentów współpracujących w układzie napędu jest zbliżona. Najlepszą metodą na zagwarantowanie bezawaryjnej eksploatacji jest jednoczesna wymiana paska wraz z częściami metalowymi. Obecnie dostępnych jest kilka rodzajów zestawów […]

Nowa konstrukcja napinacza

    Silniki Ford Zetec 1.2 16V, 1.4 16V i 1.6 16V Od czasu wprowadzenia przez firmę Ford tych silników, konstrukcja napinacza układu rozrządu była kilkakrotnie zmieniana. To mogło powodować niepewność co do tego, czy napinacz znajdujący się w zestawie jest tym właściwym.Jako że SKF kieruje się zaleceniami producenta, sprzedajemy tylko najnowszą wersję. Zestawy, których […]

Zmiana napinacza

    Silniki VAG 1.9 TDI (rok modelowy od 1996 do 2006) VAG zastąpił napinacz paska rozrządu nową konstrukcją. W VKM 11130 napinacz może nie wyglądać dokładnie tak samo jak ten, który zdemontowany zostanie z silnika samochodu z danego roku modelowego. Istnieją fizyczne różnice pomiędzy tymi dwoma napinaczami, podobnie jak i między paskami. Dlatego też […]

Szansa dla lokalnych niezależnych dystrybutorów części zamiennych (przygotowała Bożena Banaszczyk)

Czy lokalna firma musi być uzależniona od dużych dystrybutorów części, którzy zdominowali rynek? Czy musi się bać o przetrwanie? Niekoniecznie. Od niemal trzech lat Stowarzyszenie Niezależnych Dystrybutorów Części „CDN” jest alternatywą dla dużych dystrybutorów. Tworzy je 30 małych i średnich firm działających na swoich lokalnych rynkach i niekonkurujących ze sobą. – Jestem zadowolony, tego szukałem […]

Motocyklowa arystokracja

Motocykle Triumph to synonim wyjątkowego stylu, a motocykliści dosiadający tych maszyn to motocyklowa arystokracja. Brytyjskie Triumphy są wyjątkowymi maszynami, wyróżniającymi się z tłumu wszechobecnych japońskich marek. Flagowy Rocket III z silnikiem o pojemności skokowej 2300 ccm jest nadal niepokonany pod tym względem, a kolejne modele wygrywają prestiżowe testy i zajmują czołowe miejsca w swojej klasie. […]

Timken Polska obchodzi swoje 10-lecie (przygotowała firma Timken)

Marka Timken jest związana z przemysłem motoryzacyjnym od początków swego istnienia. Dzięki długoletniej współpracy ze światowymi koncernami motoryzacyjnymi rozwiązania firmy Timken są dostosowane do potrzeb klientów i spełniają ich najwyższe wymagania. Timken, w oparciu o posiadaną wiedzę dostawcy rozwiązań w zakresie kontroli sił tarcia dla transportu, oferuje pełną gamę oryginalnych części i łożysk zamiennych dla […]

Zabezpieczeniu roszczeń koncernu Gates ( informacja firmy Gates )

Zabezpieczenie roszczeń w sprawie zakazania wprowadzania do obrotu nieoryginalnych pasków rozrządu Gates i PowerGrip W sprawie wniesionej przez koncern Gates przeciwko importerowi części motoryzacyjnych sąd wydał postanowienie o zabezpieczeniu roszczeń koncernu Gates. W wydanym postanowieniu sąd zakazał importerowi dalszej sprzedaży i zobowiązał go do wycofania z obrotu wszystkich sprzedanych przez niego nieoryginalnych pasków rozrządu. Według […]

Poradnik SKF

Wymieniaj amortyzator wałka rozrządu Renault zaleca wymianę amortyzatora wałka rozrządu (zaznaczonego na czerwono) przy wymianie elementów paska rozrządu. Amortyzator wykonany jest ze wzmocnionej gumy, co ma kluczowe znaczenie dla minimalizowania wibracji wałka rozrządu, które w przeciwnym razie doprowadziłyby do przedwczesnego zużycia paska i silnika. Amortyzator znajduje się w zestawach VKMA 06117 i VKMA 06137 firmy […]

Choć często mianem rozrządu określane są wyłącznie pasek i rolki prowadzące, w rzeczywistości są one elementami napędu rozrządu, a nie rozrządu sensu stricte. Rozrząd jest układem sterującym silnika – zawiera w sobie elementy, które zarządzają pracą jednostki. Budowa układu rozrządu opiera się najczęściej na elementach takich jak: wałek rozrządu, popychacze szklankowe lub dźwignie zaworowe, a także regulatory hydrauliczne, zawory, prowadnice, wszelkiego rodzaju podkładki, sprężyny zaworowe i uszczelki. Więcej informacji na temat elementów rozrządu, rynkowej oferty części do tego układu można znaleźć w powyższych artykułach. Znajdują się tu także informacje techniczne i poradnikowe.