Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
14:15 Montaż DKZ w Audi krok po kroku [FILM] 12:06 Jak działają inteligentne pasy bezpieczeństwa? [FILM] 02.07 Wielka Wyprawa Maluchów już na starcie! Wyruszy spod Pałacu Kultury i Nauki. 02.07 Inter Cars przedłuża współpracę z producentem olejów 02.07 Groupauto CEE ma nowego partnera

Układ rozrządu

Uszkodzenia głowic silników – cz. II

Prezentujemy poniżej ciąg dalszy artykułu dotyczącego uszkodzeń głowic silników. Pierwszą część prezentowaliśmy w ubiegłym tygodniu. Nadwymiarowe komory wirowe W silniku ZS z komorami wirowymi, jej wnętrze jest częścią komory spalania. Wysoka temperatura w niej panująca, korozyjne i erozyjne oddziaływanie gorących spalin sprawiają, że ulegają one eksploatacyjnemu zużyciu. Podczas naprawy głowicy są montowane tzw. nadwymiarowe komory […]

Promocja w firmie Hart

Firma Hart przygotowała promocję na produkty marki Gates. Zestawy rozrządu Gates – od 15.08. – do 30.09.2007 Warunki promocji: – zakup 4 zestawów rozrządu premiowany walizką 1 – zakup 6 zestawów rozrządu premiowany walizką 2 Zakupy podczas trwania promocji można sumować.  

Paski rozrządu 5543XS i 5559XS w samochodach VAG 1.9 Diesel

Obydwa paski są stosowane w tych samych typach silników (AYQ, AGP, AQM, AGR, ASY, ASV, ALH, AHF) i mają identyczne wymiary (141 zębów, 25 mm szerokości). Wybór odpowiedniego paska jest uzależniony od numeru silnika. Paski 5543XS są stosowane do pewnego numeru silnika, powyżej zaś paski 5559XS. Informacje te są ściśle określone w „Katalogu Układów Napędowych” […]

Wielka wpadka – Ford Focus C-max

Ford Polska sp. z o.o. poinformował, że niektóre samochody Ford – model Focus C-max mogą być wadliwe. Spółka poinformowała o wadzie układu rozrządu. Usterka polega na niedopasowaniu otworów smarowania olejem, co może prowadzić do zmniejszenia przepływu oleju, a w konsekwencji do przedwczesnego zużycia łożysk wałków rozrządu, a także zatarcia silnika. Usterka dotyczy silników 1.6 L […]

Technika – Uszkodzenia głowic silników – cz. I

Głowica zamyka komory spalania od góry. Montowane są w niej zawory, oraz powszechnie wałek rozrządu. Dążenie do usprawnienia wymiany ładunku w komorach spowodował wzrost liczby zaworów przypadających na komorę spalania, do 5. Wymusza to konieczność montażu większej ilości mechanizmów i stosowania zaworów o mniejszej średnicy trzonków, a więc delikatniejszych. Jeśli te wymagania połączymy z chęcią […]

Wymiana rozrządu w silnikach VAG 1.8 20V, 1.8 – 20V T

Pasek rozrządu i zestawy PowerGrip® 5492XS stosowane są w silnikach: AEB, ADR, AFY, AJL, ANB, ARG, ARK, APT, APU, AVV. W związku z pojawiającymi się różnicami konstrukcyjnymi elementów metalowych współpracujących w układzie, należy zwrócić szczególną uwagę na wygląd montowanych części. Historia Początkowo silniki VAG 1,8 20V były wyposażone w pasek OE nr 058109119A/058109119D (5425XS – […]

Nowe publikacje firmy Gates

Katalog Układu Napędowego (E70107-EE ED 2007) do silników samochodów osobowych oraz lekkich samochodów dostawczych firmy Gates zawiera dane niemal wszystkich pojazdów poruszających się po drogach od 1969 roku. Zawiera on również dodatkowe informacje w języku angielskim, polskim węgierskim, czeskim i rosyjskim. Katalog obejmuje wykaz alfabetyczny według marek samochodów, specyfikacje wymiarów pasków, listy części składowych zestawów […]

Nowe świece zapłonowe i żarowe na rynek wtórny

NGK Spark Plug Europe wzbogaciła swoją ofertę dla handlu i warsztatów o nowe świece zapłonowe i żarowe jakości oryginalnego wyposażenia. Obecnie na rynku wtórnym firma posiada dla Mitsubishi dwie nowe irydowe świece zapłonowe jakości oryginalnego wyposażenia. Świeca zapłonowa ILFR7H została zaprojektowana dla sportowej wersji Mitsubishi – Lancer Evolution IX, samochodu wyścigowego średniej klasy. Od czasu […]

Elektroniczny przyrząd do kontroli naciągu paska rozrządu firmy Laser

Firma J.R Motor Services G.B powiększyła swoją ofertę narzędziową o elektroniczny przyrząd do kontroli naciągu paska rozrządu firmy Laser. Przyrząd ten jest narzędziem uniwersalnym znajdującym zastosowanie w wielu typach samochodów zarówno z silnikami benzynowymi jak i Diesla. Jest to urządzenie posiadające wszystkie jednostki wyznaczane przez producentów pojazdów, służące do określenia prawidłowego napięcia paska rozrządu podczas […]

Zalecenia dotyczące montażu automatycznego napinacza

W czasie wymiany automatycznego napinacza silnik MUSI mieć temperaturę pokojową. Automatyczny napinacz zaprojektowany jest tak, by kompensować zmiany wymiarów bloku silnika powodowane rozszerzalnością cieplną. Dlatego też montaż automatycznego napinacza na ciepłym silniku spowoduje, że napinacz nie będzie mógł funkcjonować prawidłowo. Większość automatycznych napinaczy posiada kołek ustalający na tylnej płytce (jeśli kołek ustalający znajduje się na […]

Choć często mianem rozrządu określane są wyłącznie pasek i rolki prowadzące, w rzeczywistości są one elementami napędu rozrządu, a nie rozrządu sensu stricte. Rozrząd jest układem sterującym silnika – zawiera w sobie elementy, które zarządzają pracą jednostki. Budowa układu rozrządu opiera się najczęściej na elementach takich jak: wałek rozrządu, popychacze szklankowe lub dźwignie zaworowe, a także regulatory hydrauliczne, zawory, prowadnice, wszelkiego rodzaju podkładki, sprężyny zaworowe i uszczelki. Więcej informacji na temat elementów rozrządu, rynkowej oferty części do tego układu można znaleźć w powyższych artykułach. Znajdują się tu także informacje techniczne i poradnikowe.