Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
16:00 Czy ekologiczny samochód przyszłości zrobiony będzie z konopi? Reintrodukcja marihuany w przemyśle motoryzacyjnym. 15:45 Ważne zmiany w prawie zostały odwołane! Co z podatkiem od aut spalinowych? 14:15 Montaż DKZ w Audi krok po kroku [FILM] 12:06 Jak działają inteligentne pasy bezpieczeństwa? [FILM] 02.07 Wielka Wyprawa Maluchów już na starcie! Wyruszy spod Pałacu Kultury i Nauki.

Układ rozrządu

Napęd dobrze przekazany

Program Boscha, obejmujący aż 160 rodzajów zestawów pasków napędowych, pokrywa w 80 proc. potrzeby rynku europejskiego. Zestawy, oprócz odpowiedniego paska rozrządu, zawierają także elementy mocujące i wszystkie potrzebne rolki. Umożliwiają prostą wymianę zużytych części i dzięki odpowiednio dobranym komponentom idealnie pasują do konkretnych pojazdów. Do układów napędowych oferowane są zestawy z paskiem i rolkami napinającymi […]

Typowe awarie pompy wody

Pompa wodna to jednostka podlegająca zużyciu i uszkodzeniom i to jeden z powodów, że kiedy ulegnie uszkodzeniu może być winna uszkodzeniom innych części silnika wymagających czasami bardzo kosztownych napraw. Jednak prawie zawsze ludzie mylą tutaj przyczynę ze skutkiem. Jest wiele czynników zewnętrznych, które mogą spowodować awarię pompy i trzeba je wziąć pod uwagę, aby upewnić […]

Promocyjne szaleństwo Master Sport

Od 12.06 do 19.06.2008 trwa promocja cenowa na wybrane paski klinowe i wielorowkowe z oferty Master Sport. Promocja ważna jest w określonym terminie lub do wyczerpania zapasów . Szczegółowe informacje u przedstawicieli firmy lub w dziale handlowym firmy.  

Problemy z napięciem w silnikach Chevrolet/Daewoo 16V

Na podstawie informacji rynkowych oraz analizy poszczególnych przypadków stwierdzono, że uniknięcie uszkodzenia napędu w silnikach 16 zaworowych 1.4, 1.5 i 1.6 stosowanych w modelach Aranos, Assol, Aveo, Cielo, Espero, Kalos, Lacetti, Lanos, Nexia, Nubira, Rezzo i Tacuma jest możliwe jedynie przy ścisłym przestrzeganiu odpowiednich zaleceń montażowych. W większości przypadków uszkodzenie silnika spowodowane było błędem w […]

Tajemnica MCE-5 Silnik o zmiennym stopniu sprężania

Interesujące pomysły miewa wielu ludzi. Sukces można osiągnąć tylko wtedy, gdy znajdą się fundusze na badania. Przemysł motoryzacyjny poszukuje coraz intensywniej jak najlepszych rozwiązań mających zmniejszyć zużycie paliw (niezależnie od tego, jakie miałyby to być paliwa) i związaną z tym emisję CO2 oraz trujących składników spalin. Mówi się o różnych rozwiązaniach i wiadomo, że w […]

Specjalistyczne narzędzia do obsługi układów paskowych Gatesa

Coraz bardziej złożone układy napędowe wymagają stosowania specjalistycznych narzędzi. Firma Gates rozszerza swoja ofertę o zestawy narzędziowe do konkretnych silników. Nowe silniki i modele samochodów projektuje się przy zastosowaniu najbardziej zaawansowanych technologii i wprowadza na rynek z dużą częstotliwością. Konstrukcje te są najczęściej bardzo skomplikowane, co nie ułatwia wymiany paska napędowego i/ lub napinacza. W […]

Najnowsza wersja Moto-Serwisu

Firma Moto-Profil udostępniła najnowszą wersję oprogramowania warsztatowego Moto-Serwis. Programu zawiera dużą ilość schematów elektrycznych sterowników silników, ABS, poduszek powietrznych oraz systemów nadwozia, również do najnowszych modeli samochodów. Program umożliwia identyfikację kodów usterek EOBD, poszerzoną o kreator diagnostyki; zawiera również informację na temat kasowania inspekcji serwisowych, schematy rozrządów oraz dokładne procedury naprawcze poparte rysunkami technicznymi. Moto-Serwis […]

Dlaczego niezależny warsztat może utraci zyski ?

Niezależny rynek motoryzacyjny przeżywa w Polsce dobry okres. Świadczą o tym rosnące obroty dystrybutorów części, a także ruch w warsztatach samochodowych. Nie znaczy to jednak, że wszystkie problemy mamy już za sobą. Wprost przeciwnie – wolna konkurencja jest zagrożona, a niezależne warsztaty narażone są na utratę zysków. Koncerny samochodowe cały czas starają się zmonopolizować rynek […]

Zestaw PowerGrip K015432XS dla silników benzynowych 1,6l Fiat i Lancia

Zestaw rozrządu K015432XS stosowany jest w silnikach 178B3000, 182A4000, 182A6000, 182B5098, 182B6000, 182B6000LPG, 185A3000, 186A4000, 186A3000LPG. Napinacz synchroniczny stanowiący element wyposażenia oryginalnego (OE) w tych silnikach zmieniano już trzykrotnie. Zestawy rozrządu Gates poddawano również stosownym modyfikacjom. Ponieważ ostatnia zmiana różni się znacznie od poprzednich, poniżej przedstawiono podsumowanie. Podsumowanie 1) napinacz w zestawie do 08/2004 (Rys. […]

Zalecenia VAG do wymiany paska rozrządu

W ciągu ostatnich miesięcy i lat, różne firmy wchodzące w skład Grupy Volkswagena, wielokrotnie zmieniały zalecenia dotyczące okresów przebiegu przy wymianie paska rozrządu. Niniejsze opracowanie przedstawia przegląd bieżących rekomendacji. Firma Gates przez wiele lat promowała jednoczesną wymianę pasków, napinaczy i kół pasowych luźnych, aby zapewnić kompleksową obsługę napędu gwarantującą bezawaryjną pracę silnika w okresach pomiędzy […]

Choć często mianem rozrządu określane są wyłącznie pasek i rolki prowadzące, w rzeczywistości są one elementami napędu rozrządu, a nie rozrządu sensu stricte. Rozrząd jest układem sterującym silnika – zawiera w sobie elementy, które zarządzają pracą jednostki. Budowa układu rozrządu opiera się najczęściej na elementach takich jak: wałek rozrządu, popychacze szklankowe lub dźwignie zaworowe, a także regulatory hydrauliczne, zawory, prowadnice, wszelkiego rodzaju podkładki, sprężyny zaworowe i uszczelki. Więcej informacji na temat elementów rozrządu, rynkowej oferty części do tego układu można znaleźć w powyższych artykułach. Znajdują się tu także informacje techniczne i poradnikowe.