Układ rozrządu
Ford Polska sp. z o.o. poinformował, że niektóre samochody Ford – model Focus C-max mogą być wadliwe. Spółka poinformowała o wadzie układu rozrządu. Usterka polega na niedopasowaniu otworów smarowania olejem, co może prowadzić do zmniejszenia przepływu oleju, a w konsekwencji do przedwczesnego zużycia łożysk wałków rozrządu, a także zatarcia silnika. Usterka dotyczy silników 1.6 L […]
Głowica zamyka komory spalania od góry. Montowane są w niej zawory, oraz powszechnie wałek rozrządu. Dążenie do usprawnienia wymiany ładunku w komorach spowodował wzrost liczby zaworów przypadających na komorę spalania, do 5. Wymusza to konieczność montażu większej ilości mechanizmów i stosowania zaworów o mniejszej średnicy trzonków, a więc delikatniejszych. Jeśli te wymagania połączymy z chęcią […]
Pasek rozrządu i zestawy PowerGrip® 5492XS stosowane są w silnikach: AEB, ADR, AFY, AJL, ANB, ARG, ARK, APT, APU, AVV. W związku z pojawiającymi się różnicami konstrukcyjnymi elementów metalowych współpracujących w układzie, należy zwrócić szczególną uwagę na wygląd montowanych części. Historia Początkowo silniki VAG 1,8 20V były wyposażone w pasek OE nr 058109119A/058109119D (5425XS – […]
Katalog Układu Napędowego (E70107-EE ED 2007) do silników samochodów osobowych oraz lekkich samochodów dostawczych firmy Gates zawiera dane niemal wszystkich pojazdów poruszających się po drogach od 1969 roku. Zawiera on również dodatkowe informacje w języku angielskim, polskim węgierskim, czeskim i rosyjskim. Katalog obejmuje wykaz alfabetyczny według marek samochodów, specyfikacje wymiarów pasków, listy części składowych zestawów […]
NGK Spark Plug Europe wzbogaciła swoją ofertę dla handlu i warsztatów o nowe świece zapłonowe i żarowe jakości oryginalnego wyposażenia. Obecnie na rynku wtórnym firma posiada dla Mitsubishi dwie nowe irydowe świece zapłonowe jakości oryginalnego wyposażenia. Świeca zapłonowa ILFR7H została zaprojektowana dla sportowej wersji Mitsubishi – Lancer Evolution IX, samochodu wyścigowego średniej klasy. Od czasu […]
Firma J.R Motor Services G.B powiększyła swoją ofertę narzędziową o elektroniczny przyrząd do kontroli naciągu paska rozrządu firmy Laser. Przyrząd ten jest narzędziem uniwersalnym znajdującym zastosowanie w wielu typach samochodów zarówno z silnikami benzynowymi jak i Diesla. Jest to urządzenie posiadające wszystkie jednostki wyznaczane przez producentów pojazdów, służące do określenia prawidłowego napięcia paska rozrządu podczas […]
W czasie wymiany automatycznego napinacza silnik MUSI mieć temperaturę pokojową. Automatyczny napinacz zaprojektowany jest tak, by kompensować zmiany wymiarów bloku silnika powodowane rozszerzalnością cieplną. Dlatego też montaż automatycznego napinacza na ciepłym silniku spowoduje, że napinacz nie będzie mógł funkcjonować prawidłowo. Większość automatycznych napinaczy posiada kołek ustalający na tylnej płytce (jeśli kołek ustalający znajduje się na […]
Kołek zabezpieczający w zestawie Należy pamiętać, że kołek zabezpieczający konieczny do regulacji napięcia paska rozrządu w modelach z mechanicznym napinaczem znajduje się w zestawach firmy SKF. Dotyczy to na przykład modelu VW Passat 1.9 TDI (AWX). Należy pamiętać, by ustawiając naprężenie nowego paska rozrządu, za pomocą odpowiedniego klucza kręcić płytką regulacyjną zgodnie z ruchem wskazówek […]
VW Passat 1.9 TDI (AWX) Czas potrzebny, aby dostać się do układu napędu rozrządu, jeszcze przed faktyczną wymianą części, może być bardzo długi, o czym wszyscy dobrze wiemy. Wielokrotnie demontaż zajmuje więcej czasu, niż faktyczna naprawa. Przykładem może tu być silnik 1.9 TDI o kodzie AWX wykorzystywany w modelu VW Passat. Silnik ten jest zamontowany […]
Renault Master 2.5 D, silnik SOFIM Renault MASTER 2.5l D jest bardzo popularnym samochodem dostawczym wykorzystującym silnik SOFIM. Silnik ten został zaprojektowany na początku lat 90-tych i jego układ rozrządu wydaje się być dość prosty. Jednak przy wymianie układu rozrządu należy zwrócić uwagę na kilka punktów krytycznych. Zarówno napinacz, jak i rolka prowadząca to specjalne […]