Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 22.11 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 22.11 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 22.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

Układ rozrządu

Kager w Irlandii

Kager, marka części zamiennych do samochodów osobowych i ciężarowych oferowanych przez spółkę Fota jest sprzedawana na kolejnym rynku – w Irlandii Północnej. Spółka Fota wysłała do Irlandii Północnej pierwszy transport części Kager. Są to między innymi świece zapłonowe i żarowe, filtry, paski klinowe, paski rozrządu, części układu hamulcowego i zawieszenia, a także amortyzatory. Odbiorcą części […]

Timken na rynku motoryzacyjnych części zamiennych (przygotowała firma Timken)

Już od ponad 100 lat marka Timken kojarzona jest z jakością i niezawodnością. Oferta firmy Timken dla rynku części zamiennych to nie tylko kompletna linia łożysk, ale także znana, godna zaufania marka, profesjonalna obsługa klienta i zaplecze techniczne, które tylko Timken może dostarczyć. Timken plasuje się w czołówce dostawców innowacyjnych i zaawansowanych technicznie łożysk dla […]

Zestaw rozrządu K015541XS do samochodów Ford 1.8 Diesel

Od momentu wprowadzenia w 2003r. zestawu rozrządu K015541XS, zestawy te zawsze zawierały napinacz automatyczny do zastosowań w Fordach 1.8 Diesel. Pierwsze modele Ford Focus i Fiesta były początkowo wyposażone w napinacz stały. Tuż po rozpoczęciu produkcji tych samochodów, w lipcu 2000r. firma Ford zdecydowała się zastąpić napinacz mechaniczny nową konstrukcją napinacza automatycznego. Wszystkie samochody pierwotnie […]

Rozszerzenie oferty zestawów rozrządu PowerGrip Kit

Firma Gates wprowadza do obrotu rozszerzoną ofertę zestawów rozrządu – PowerGrip Kit (Plus). Poza zestawami standardowymi dostępne są także zestawy zawierające dodatkowo uszczelnienia i/lub pompę wody. Żywotność wszystkich komponentów współpracujących w układzie napędu jest zbliżona. Najlepszą metodą na zagwarantowanie bezawaryjnej eksploatacji jest jednoczesna wymiana paska wraz z częściami metalowymi. Obecnie dostępnych jest kilka rodzajów zestawów […]

Nowa konstrukcja napinacza

    Silniki Ford Zetec 1.2 16V, 1.4 16V i 1.6 16V Od czasu wprowadzenia przez firmę Ford tych silników, konstrukcja napinacza układu rozrządu była kilkakrotnie zmieniana. To mogło powodować niepewność co do tego, czy napinacz znajdujący się w zestawie jest tym właściwym.Jako że SKF kieruje się zaleceniami producenta, sprzedajemy tylko najnowszą wersję. Zestawy, których […]

Zmiana napinacza

    Silniki VAG 1.9 TDI (rok modelowy od 1996 do 2006) VAG zastąpił napinacz paska rozrządu nową konstrukcją. W VKM 11130 napinacz może nie wyglądać dokładnie tak samo jak ten, który zdemontowany zostanie z silnika samochodu z danego roku modelowego. Istnieją fizyczne różnice pomiędzy tymi dwoma napinaczami, podobnie jak i między paskami. Dlatego też […]

Szansa dla lokalnych niezależnych dystrybutorów części zamiennych (przygotowała Bożena Banaszczyk)

Czy lokalna firma musi być uzależniona od dużych dystrybutorów części, którzy zdominowali rynek? Czy musi się bać o przetrwanie? Niekoniecznie. Od niemal trzech lat Stowarzyszenie Niezależnych Dystrybutorów Części „CDN” jest alternatywą dla dużych dystrybutorów. Tworzy je 30 małych i średnich firm działających na swoich lokalnych rynkach i niekonkurujących ze sobą. – Jestem zadowolony, tego szukałem […]

Motocyklowa arystokracja

Motocykle Triumph to synonim wyjątkowego stylu, a motocykliści dosiadający tych maszyn to motocyklowa arystokracja. Brytyjskie Triumphy są wyjątkowymi maszynami, wyróżniającymi się z tłumu wszechobecnych japońskich marek. Flagowy Rocket III z silnikiem o pojemności skokowej 2300 ccm jest nadal niepokonany pod tym względem, a kolejne modele wygrywają prestiżowe testy i zajmują czołowe miejsca w swojej klasie. […]

Timken Polska obchodzi swoje 10-lecie (przygotowała firma Timken)

Marka Timken jest związana z przemysłem motoryzacyjnym od początków swego istnienia. Dzięki długoletniej współpracy ze światowymi koncernami motoryzacyjnymi rozwiązania firmy Timken są dostosowane do potrzeb klientów i spełniają ich najwyższe wymagania. Timken, w oparciu o posiadaną wiedzę dostawcy rozwiązań w zakresie kontroli sił tarcia dla transportu, oferuje pełną gamę oryginalnych części i łożysk zamiennych dla […]

Zabezpieczeniu roszczeń koncernu Gates ( informacja firmy Gates )

Zabezpieczenie roszczeń w sprawie zakazania wprowadzania do obrotu nieoryginalnych pasków rozrządu Gates i PowerGrip W sprawie wniesionej przez koncern Gates przeciwko importerowi części motoryzacyjnych sąd wydał postanowienie o zabezpieczeniu roszczeń koncernu Gates. W wydanym postanowieniu sąd zakazał importerowi dalszej sprzedaży i zobowiązał go do wycofania z obrotu wszystkich sprzedanych przez niego nieoryginalnych pasków rozrządu. Według […]

Choć często mianem rozrządu określane są wyłącznie pasek i rolki prowadzące, w rzeczywistości są one elementami napędu rozrządu, a nie rozrządu sensu stricte. Rozrząd jest układem sterującym silnika – zawiera w sobie elementy, które zarządzają pracą jednostki. Budowa układu rozrządu opiera się najczęściej na elementach takich jak: wałek rozrządu, popychacze szklankowe lub dźwignie zaworowe, a także regulatory hydrauliczne, zawory, prowadnice, wszelkiego rodzaju podkładki, sprężyny zaworowe i uszczelki. Więcej informacji na temat elementów rozrządu, rynkowej oferty części do tego układu można znaleźć w powyższych artykułach. Znajdują się tu także informacje techniczne i poradnikowe.