Czy lokalna firma musi być uzależniona od dużych dystrybutorów części, którzy zdominowali rynek? Czy musi się bać o przetrwanie? Niekoniecznie.
Od niemal trzech lat Stowarzyszenie Niezależnych Dystrybutorów Części „CDN” jest alternatywą dla dużych dystrybutorów. Tworzy je 30 małych i średnich firm działających na swoich lokalnych rynkach i niekonkurujących ze sobą. – Jestem zadowolony, tego szukałem – mówi Paweł Wlazeł, z firmy Polmozbyt-Skoda w Łodzi, od października 2005 r. członek CDN. – Mogę zachować niezależność, a jednocześnie mieć bardzo atrakcyjną ofertę dla swoich klientów – dodaje.
Ciąg Dalszy Nastąpi
Skrót CDN nazwy powstał od pierwszych liter wyrazów Części – Dystrybucja – Niezależność. – Ale oznacza też „ciąg dalszy nastąpi” – mówi Edward Miśtak z Tarnowa, właściciel firmy F.H.U. Miś s.c., jeden ze współzałożycieli Stowarzyszenia. – Jesteśmy bowiem otwarci na nowych członków. Od początku chcieliśmy się rozwijać, to jedno z naszych głównych dążeń – dodaje.
]1L[ Firmy członkowskie CDN tworzą grupę, która jako jedno przedsiębiorstwo i silny partner występuje wobec dostawców części zamiennych. W ten sposób uzyskuje bardzo atrakcyjne ceny, a co za tym idzie, wyższe marże na ich sprzedaży w porównaniu z małymi hurtowniami. To nie wszystko: członkowie stworzyli centralny magazyn części zamiennych w Koninie. Towar wysyłany jest stamtąd codziennie, a użytkownicy sprawdzają stan zasobów magazynu za pośrednictwem Internetu. Sprawnymi zakupami oraz logistyką zajmuje się specjalnie stworzona do tego celu spółka CDN Group.
CDN to idealny pomysł na biznes: wspólne zakupy są duże, logistyka sprawna, a członkowie Stowarzyszenia nie konkurują ze sobą. Mało tego, w Stowarzyszeniu każda firma ma równe prawo głosu, niezależnie od wielkości i stażu. I między innymi dlatego działalność handlowa CDN rozwija się dynamicznie.
Co dla klienta
Firmy – członkowie Stowarzyszenia na swoich lokalnych rynkach zaopatrują warsztaty, mniejsze sklepy oraz klientów detalicznych. Te lokalne hurtownie znają specyfikę rynku, więc szybko reagują na zmieniające się potrzeby. Są elastyczne – nie cechuje je bezwładność wielu dużych dystrybutorów.
Dla swoich odbiorców firmy CDN są alternatywnym, niezależnym źródłem zaopatrzenia w części zamienne o dobrej jakości i niskich cenach, praktycznie zrównanych z cenami producentów. W ofercie CDN znajdują się m.in. filtry, termostaty, paski, klocki, paski rozrządu i wiele, wiele innych.
Poszukiwanie nowych źródeł części zamiennych dobrej jakości to jeden z celów Stowarzyszenia, które stworzyło własną markę KROON. Oferuje pod nią tarcze hamulcowe, klocki, uszczelki silnika oraz kable WN, a wkrótce również przeguby, sprężyny oraz pompy wodne.
Dodatkowe korzyści
Celem członków Stowarzyszenia jest również wspólna promocja. Sklepy firm członkowskich można rozpoznać po logo. CDN promuje się na ubraniach roboczych współpracujących warsztatów, ma także własną nowoczesną stronę internetową dostępną pod adresem www.cdngroup.pl. Synergię uzyskuje również dzięki wewnętrznej wymianie informacji na temat rynku, wspólnym szkoleniom i podnoszeniu kwalifikacji handlowców oraz warsztatowców.
– Dzięki CDN moja firma zyskała co najmniej trzy główne korzyści – opowiada Leszek Skalski z Kielc, właściciel firmy Motozbyt P.H. – Po pierwsze, zwiększyła się marża, a ceny części spadły. Po drugie, poszerzył się asortyment towarów w sklepie. I wreszcie po trzecie, system komputerowy CDN pozwala zaoszczędzić co najmniej na jednym etacie. Nie trzeba tracić czasu na analizy i szukanie tańszych części. Prostsze są także rozliczenia finansowe. To wszystko bardzo podniosło konkurencyjność mojej firmy – wymienia.
– Rozsianie partnerów CDN na terenie całej Polski umożliwia porównanie cen zakupu w poszczególnych województwach – również Paweł Wlazeł podkreśla korzyści. – Jeśli pojawia się regionalna różnica cen towarów niebędących na stałe w ofercie CDN, producent musi je obniżyć albo kupujemy je w innym województwie – wyjaśnia. Podkreśla także wagę uzyskania bezpośredniego dostępu do linii towarowych wcześniej oferowanych tylko przez pośredników. CDN ma dostęp do magazynów logistycznych m.in. takich firm jak Magneti Marelli czy Quinton Hazell.
CDN aktywnie działa na rzecz zwiększenia konkurencyjności rynku i ograniczenia monopolu producentów samochodów. Niedawno powstało realizujące te cele Stowarzyszenie Dystrybutorów Części Motoryzacyjnych (SDCM), którego członkiem jest CDN.
Zainteresowanych przystąpieniem do CDN zachęcamy do kontaktu:
Paweł Wlazeł, nr telefonu +42 250-77-56 od poniedziałku do piątku w godz. 10-17, mail: p.wlazel@cdngroup.pl
Komentarze