Od momentu wprowadzenia w 2003r. zestawu rozrządu K015541XS, zestawy te zawsze zawierały napinacz automatyczny do zastosowań w Fordach 1.8 Diesel.
Pierwsze modele Ford Focus i Fiesta były początkowo wyposażone w napinacz stały. Tuż po rozpoczęciu produkcji tych samochodów, w lipcu 2000r. firma Ford zdecydowała się zastąpić napinacz mechaniczny nową konstrukcją napinacza automatycznego. Wszystkie samochody pierwotnie wyposażone w napinacz stały musiały być poddane modyfikacjom.
Większość napinaczy mechanicznych zostało zastąpionych automatycznymi. Należy się jednak spodziewać, że w dalszym ciągu występują pojazdy wyposażone w napinacz stały.
Przy wymianie rozrządu warto zwrócić uwagę na niektóre elementy
1. Napinacz automatyczny
]1[
Napinacz mechaniczny należy zastąpić automatycznym.
2. Koło pasowe wału rozrządu
]2[
Należy sprawdzić, czy oznaczenie koła pasowego wału rozrządu kończy się na AC. Jeżeli zakończeniem numeru jest AB, należy zmienić koło na nowe (nr OE XS4Q6A256AC).
W przypadku tego rodzaju samochodów firma Gates zaleca weryfikację wersji koła pasowego wału rozrządu przy każdej wymianie rozrządu.
3. Pokrywa paska rozrządu
]3[
Przy wymianie napinacza stałego na automatyczny należy pamiętać o modyfikacji pokrywy paska rozrządu. Wewnętrzny róg powinien zostać spiłowany (0,5 mm) tak jak przedstawiono na rys. 3.
Uwaga: pokrywę można łatwo uszkodzić przez zbyt duże spiłowanie rogu!
Zignorowanie powyższych zaleceń może doprowadzić do poważnych uszkodzeń silnika.
Komentarze