Motocyklowa arystokracja

14 września 2006, 0:00

Motocykle Triumph to synonim wyjątkowego stylu, a motocykliści dosiadający tych maszyn to motocyklowa arystokracja. Brytyjskie Triumphy są wyjątkowymi maszynami, wyróżniającymi się z tłumu wszechobecnych japońskich marek. Flagowy Rocket III z silnikiem o pojemności skokowej 2300 ccm jest nadal niepokonany pod tym względem, a kolejne modele wygrywają prestiżowe testy i zajmują czołowe miejsca w swojej klasie. Motocykle prezentują indywidualny styl w każdej z kategorii, czyli cruisery, klasyki, sporty i sport – turystyki oraz motocykle miejskie. W salonach sprzedaży dostępne są wszystkie obecnie produkowane modele.

Na okres jesienny firma Inter Cars S.A. wyłączny importer tej marki w Polsce przygotowała promocję na prestiżowy sport – turystyk, model SPRINT ST. Obecnie motocykl ten można nabyć ze zniżką do 5800 zł, a dedykowane kufry podróżne są do niego gratisowym dodatkiem.

Prezentacja modeli

]1L[
Triumph Rocket III
Rocket III – to coś absolutnie wyjątkowego. To oprawiona w nadwozie motocykla pierwotna, brutalna siła – w ten sposób Triumph stworzył seryjny motocykl o największej pojemności na świecie! Jedyny w swoim rodzaju trzycylindrowy, wzdłużnie zamontowany, dwunastozaworowy silnik z wtryskiem paliwa z potężnymi tłokami o średnicy ponad stu milimetrów, dysponuje pojemnością skokową 2294 ccm. Od samego początku prac na projektem modelu Rocket III, w 1999 roku, uznano, że opracowanie precyzyjnego sterowania pracą tego potężnego agregatu stanowi nieodłączny element sukcesu. Osiągnięty wynik robi duże wrażenie: ponad 90% kolosalnego momentu obrotowego uzyskuje się przy 2000 obr./min., co oznacza niewiarygodną elastyczność napędu i sprawia, że pięciobiegowa skrzynka biegów staje się niemal zbędna.
Jednakże pomimo szokujących parametrów i niesamowitego wyglądu, zgodnie z filozofią Triumpha motocykle służą do tego by jeździć i być maksymalnie użytecznymi! I Rocket nie stanowi tu wyjątku.

]2P[
Triumph Daytona 675
Na pierwszy rzut oka zegary niemal jak w Speed Triple, przycisk startera i odzywa się charakterystyczny dźwięk rzędowej trójki, kwintesencji brytyjskości na dwóch kołach.
Czyżby był to Speed Triple, ogłoszony przez wiele pism motocyklowych na świecie najlepszym „Street Fighterem” 2005r.? Jednak nie! Aerodynamiczne osłony, przywodzą na myśl skojarzenia z Daytoną i słusznie! Przed Wami absolutnie nowa maszyna – Daytona Triple! Daytona 675 wygląda i brzmi jak nic innego, co do tej pory poruszało się lub porusza na dwóch kołach! Ostra, agresywna linia nadwozia i parametry tego motocykla z pewnością zagwarantują ekscytujące doznania! O tym, że nie są to tylko szumne zapowiedzi, świadczą już pierwsze recenzje bardzo wysoko klasyfikujące tę maszynę. Alan Cathcart, (jeden z najbardziej znanych kierowców testujących motocykle) po przeprowadzonych jazdach nową Daytoną Triple ocenił ją nadzwyczaj korzystnie. Daytona 675 to także zwycięzca światowego testu „MASTERBIKE 2006” w klasie Supersport.

]3L[
Triumph Sprint ST
W konstrukcji modelu Sprint ST nigdy nie było kompromisów – kompromisy zawsze się przezwyciężało. To był zawsze sportowy motocykl przeznaczony do pokonywania odległości i turystyczna maszyna nadzwyczaj sprawna na zakrętach. Sprint stanowi konglomerat gracji, mocy i uniwersalności – nie przypadkowej, gdyż Triumph przez wiele lat wypracowywał receptę na motocykl o wszechstronnych zaletach. Od 2005r. Sprint ST został zmodyfikowany od góry do dołu. Przeszedł głęboką ewolucję, w której każda jego część podlegała analizie i ulepszeniu. Trzycylindrowy silnik z wtryskiem paliwa o pojemności skokowej 1050 ccm ma poprawione wszystkie parametry – większy moment, mniej wysilony ciąg na każdym z biegów i wtedy, kiedy trzeba, większą moc. Dalsze ulepszenie silnika obejmuje zmianę sześciobiegowej skrzynki biegów i wyposażenie sprzęgła w mechanizm kasowania luzu.
Jadąc Sprintem ST pokonasz każdą trasę szybko i komfortowo.

]4P[
Triumph Speed Triple
Naga agresja – to najlepsze określenie dla motocykla, który budzi postrach w mieście. Złowrogie basy wydobywające się z jego rzędowej trójki, w połączeniu z jego wyjątkową sylwetką, sprawia, że staniesz się królem miasta. Wygodna pozycja za kierownicą, dobra widoczność, ogromny zapas mocy i łatwość prowadzenia czynią ze Speed Triple najgroźniejszą broń do walki w miejskiej dżungli. Maszyna sprawdzi się nie tylko w jeździe miejskiej, ale również będzie doskonałym towarzyszem w wypadach za miasto.
Osiągi silnika wywołują spore wrażenie: moc maksymalna dochodzi do poziomu 130 KM. I nie jest to tylko krótkotrwały zastrzyk ze sterydów. Podczas, gdy uwaga projektantów była skierowana na łatwość prowadzenia i wydatek mocy, jednocześnie ulepszono układ napędowy wyposażając go w błyskawicznie reagującą skrzynię biegów, oraz sprzęgło z mechanizmem kasowania luzu. Zachowany został nieustępliwy charakter rzędowej trójki. Silnik umieszczono w całkowicie unowocześnionej konstrukcji. Sztywna rama z aluminiowego stopu zapewnia stabilność położenia zespołów, wpływając na sposób prowadzenia i dużą stabilność układu. Pięcioramienne koła nadają motocyklowi smak i styl, a bliźniacze, owalne wydechy stanowią odpowiedni dodatek.

]5L[
Triumph Bonneville
Wystarczy dosiąść Bonnevilla. Tak, to wcale nie deja vu, tylko maszyna produkowana współcześnie i nieprzypadkowo nosząca dyskretne znamiona pokrewieństwa z ostrym roadsterem Bonneville T100 z lat sześćdziesiątych. Silnik jest teraz o zwiększonej do 865 ccm pojemności skokowej, podwyższonym momencie obrotowym w zakresie dolnych i średnich obrotów, a z zewnątrz zdobią go chromowane pokrywy. Obecnie Bonneville stanowi kwintesencję stylu i indywidualnego charakteru tak samo, jak czterdzieści lat temu. Linię nadwozia podkreślają ozdobne paski malowane ręcznie tak samo, jak to się robiło dawniej. Bonneville jak zawsze pozostaje maszyną ponadczasową, mającą sprawiać radość zarówno z jazdy jak i faktu jego posiadania. To pojazd o wyjątkowym charakterze, nie podlegający porównaniom i opierający się przemijającym trendom.
To indywidualny motocykl na indywidualny gust.

]6P[
Triumph Speedmaster
Obrotomierz dyskretnie osadzony w zbiorniku paliwa i duży prędkościomierz z białą tarczą na linii wzroku kierowcy, przesądzają o charakterze Speedmastera. Jego chłodzony powietrzem, dwucylindrowy, ośmiozaworowy silnik o dwóch wałkach rozrządu w głowicy, ma wał korbowy przestawiony o 270 i odznacza się charakterystycznym, pulsującym odgłosem pracy z równomiernym wydatkiem mocy i momentu obrotowego. Spaliny odprowadzane są z obu cylindrów za pośrednictwem dwóch grubo chromowanych wydechów. Satynowa czerń wykończenia silnika dodaje dyskretnego uroku. Bardziej agresywna niż pospolicie przyjęta, odchylona „postawa podróżna” osadza kierowcę w pozycji myśliwskiego strzelca, gotowego do wstrzelenia swojego pojazdu w linię horyzontu.
Całą sylwetkę podkreślają, solidne odlewane koła, a podwójne, przednie tarcze hamulcowe zapewniają natychmiastowe zatrzymanie motocykla. Jest to sprawna, szybka i zawsze gotowa do każdej drogi maszyna.

]7L[
Triumph America
Wystarczy tylko powiedzieć Ameryka, aby przed oczami wyobraźni rozwinęła się wstęga autostrady po horyzont, a na niej pojawił jeździec z nogami wysuniętymi do przodu, dosiadający maszyny ze spokojnie pracującym silnikiem.
Jeśli teraz połączymy tę typowo amerykańską wizję z kunsztem brytyjskiej inżynierii otrzymamy model Triumph America. Dodać wypada, że jest to krzyżówka niezwykle efektowna. America stała się już bardzo popularna, zwłaszcza w USA – miejscu narodzin i duchowej ojczyzny tego typu maszyn. Wzorując się na eleganckiej konstrukcji Bonnevilla, America stanowi doskonałą ofertę.
W swej zasadniczej konstrukcji podobnie jak Bonneville napędzana jest klasycznym „twinnem” o pojemności 790 ccm z dwoma wałkami rozrządu w głowicy, z charakterystycznym synkopowanym wydechem i łagodnie rozłożonym wydatkiem mocy. Głęboki puls silnika, gruba tylna opona, mnóstwo chromu i dwa ścięte tłumiki, czynią z niego prawdziwego, lecz innego niż wszystkie cruisera.

]8P[
Triumph Thruxton 900
Przeszłość, to wspaniałe miejsce, do którego warto powracać, przynajmniej co pewien czas. Dzięki niej można się wiele nauczyć i zrozumieć – choćby to, że zasadnicze znaczenie i wartość motocykla są trwalsze niż wszelki postęp techniczny. To, czym jest motocykl i co w nim widzi jego właściciel, jest niemal tak samo ważne jak rola, którą spełnia. Dla wielu z nich podstawowe, wręcz pierwotne pragnienia sprowadzają się do rasowego silnika, dwóch kół i nisko pochylonych rączek kierownicy.
Właśnie taki jest Truxton 900. Wywodząc swe szlachetne pochodzenie z rodziny sportowych maszyn lat sześćdziesiątych zgromadzonych wokół Klubu Spartańskiego, przybrał swoją nazwę z niemal mitycznego kręgu wyczynowych Triumphów tamtej epoki. Wyposażony w chłodzony powietrzem dwucylindrowy zespół napędowy o pojemności skokowej 865 ccm robi wrażenie i wygląda tak, jak powinien wyglądać silnik motocykla – jak prawdziwy silnik. Thruxton 900. Prawdziwie oryginalny. Nowoczesny motocykl.

]9L[
Triumph Scrambler
Niech młodzi wreszcie zobaczą, że ich ojcowie też mieli na czym pojeździć. Istotą ducha Scramblerów, był zadziorny wygląd, wysoko poprowadzone wydechy, tak by przejazd bezdrożami nie powodował ich utraty. „Kartoflaste” opony o nader wyrazistym bieżniku pozwalały na poruszanie się w każdym terenie, również w wielkomiejskiej dżungli.
W jaki sposób? Zademonstrował to w jednym ze swych filmów Steve McQueen. W opinii wielu, to właśnie Scramblery dały początek Street fighterom. Teraz Triumph wprowadza nowego i jednocześnie nowoczesnego Scramblera, osadzonego jednak klimatem w tamtych dawnych, dobrych czasach.
Dwucylindrowy, ośmiozaworowy, chłodzony powietrzem silnik o pojemności 865 cm3 rozwija moc 55 KM przy 7000 obr/min. Maksymalny moment obrotowy to 69 Nm osiąganych przy 5000 obr/min. Całości obrazu dopełnia płaska kanapa (jedno lub dwuosobowa), mała lampa (ze szkłem chronionym siatką), gumowe harmonijki osłaniające rury teleskopów (o średnicy 41 mm), szprychowe koła, dwa wysoko poprowadzone wydechy, czynią z niego zupełnie unikalną maszynę na dzisiejszym rynku motocykli.
Scramblera nie przeznaczono dla tych, którzy poszukują zawrotnych szybkości. Ważniejsza jest możliwość pojechania „kiedykolwiek i gdziekolwiek”. Świadczy o tym choćby obecność płyty ochraniającej silnik od spodu. Wprawdzie w latach 70-tych inne firmy również miały w swej ofercie Scramblery, jednak tylko Triumph może się powołać na ciągłość, linii, stylu i tradycji. Można powiedzieć, że w latach 50-tych, ta angielska marka była prekursorem takich maszyn.

]10P[
Triumph Tiger
Celem podróży Tigera jest odległy horyzont, a domem niezmierzona pustka krajobrazu. Ożywa w podróżach trwających całymi dniami i żyje dla drogi. Nie skąpi swej siły, ochoczo służąc doskonałym prowadzeniem i znakomitym komfortem jazdy.
Jest jeszcze bardziej użyteczny dzięki dopracowanemu, ostremu podwoziu. W teleskopach widelca zastosowano sprężyny o stałym skoku i zmodyfikowano tłumienie rozprężania, a także polepszono pracę amortyzatorów tylnych przez zwiększenie sztywności sprężyn i modyfikację tłumienia (przy ściskaniu i rozprężaniu). Koła o 14 szprychach z odlewu aluminiowego przystosowano do ogumienia bezdętkowego. Tigera ukierunkowano na użyteczność. Silnik reaguje bezzwłocznie na każde polecenie, zapewniając natychmiastowo siłę ciągu przy każdej prędkości. Do napędu zastosowano trzycylindrowy silnik z wtryskiem paliwa o pojemności 955cm3 i maksymalnej mocy 105 niezawodnych koni mechanicznych.

]11L[
Triumph Daytona 955i
Model Daytona 955i dowiódł na przestrzeni czasu, że równowaga decyduje o wszystkim. Przy dużym zapasie mocy rodzi się potrzeba finezji. Daytona 955i przoduje pod tym względem, gdyż już od fazy koncepcyjnej była zaprojektowana jako prawdziwy motocykl sportowy, na światowym poziomie. Jej nieodłącznym atrybutem jest wyścigowa charakterystyka.Jej serce stanowi starannie dopracowany trzycylindrowy silnik z wtryskiem paliwa o pojemności skokowej 955 ccm o imponującej mocy 149 koni, rozłożonej w całym zakresie obrotów. Trzycylindrowa konstrukcja silnika odwdzięcza się natychmiastowym odejściem, na każdym z sześciu biegów, co stanowi wynik starannych analiz zmierzających do równowagi pomiędzy wydatkiem mocy a użytecznością. Daytona 955i. Moc przekraczania kontynentów.

Opublikowane przez: Redakcja

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!