Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
10:11 Jak dobierać płyn katalityczny? Pytamy eksperta. 03.07 Castrol EDGE to najbardziej zaawansowana linia olejów silnikowych firmy 03.07 Systemy pompy ciepła, wymiana sprężarki i płukanie układu 03.07 Warsztaty muszą pilnie zdobyć ten certyfikat! Czym jest SERMI i jakie zmiany wprowadzi? 03.07 Weź udział w tworzeniu raportu o warsztatach – ankieta

Pierścienie, panewki, tłoki, zawory

Bity Torx Plus 5 i 6-kątne

Firma J.R.Motor Services G.B. Sp. z o.o. wprowadziła do oferty nowe klucze trzpieniowe Torx® Plus firmy Laser Tools. Najnowszy zestaw narzędzi o nr kat. 5031-Laser został wykonany z wysokiej jakości stali krzemowej. Bity znajdują zastosowanie we wszystkich pompach wysokiego ciśnienia Common Rail firmy Delphi typu DFP3. TPS20 – Pompka podająca (specyfikacja Delphi – 20IP) TPS25 […]

Systemy dozowania płynu Flashlube Valve Saver w Inter Cars

W ofercie Inter Cars S.A. od niedawna dostępne są systemy służące do wprowadzania do silnika płynu Flashlube Valve Saver, stworzonego z myślą o minimalizacji zużycia gniazd zaworów w pojazdach napędzanych gazem LPG i CNG. Płyn można wprowadzać do silnika za pomocą lubryfikatora podciśnieniowego, Flashlube Valve Saver Kit, lub jednostki elektronicznej, Electronic Flashlube Valve Saver Kit. […]

Prawidłowa grubość uszczelki pod głowicę w silnikach Diesla

W przypadku silników Diesla mamy najczęściej do wyboru różne grubości uszczelek podgłowicowych a zastosowanie odpowiedniej jest kluczowym elementem naprawy. W celu dobrania właściwej grubości bezwzględnie konieczne jest zmierzenie występu denka tłoka ponad blok silnika. Przedstawiamy kilka wskazówek firmy ElringKlinger dotyczących doboru prawidłowej uszczelki pod głowicę. Poniżej opisane pomiary, powinny być przeprowadzone z najwyższą dokładnością i […]

MotoInnowacje 2011 – Wyposażenie warsztatowe

Wybierz wyposażenie warsztatowe, które Twoim zdaniem najbardziej zasługuje na tytuł MotoInnowacji roku 2011. Głosuj i wygrywaj nagrody!   Kliknij, aby przejść do listy głosowania Hella Gutmann – Mega macs 66 Na czym polega innowacyjność Mega macs 66? Urządzenie diagnostyczne charakteryzuje duży, wyraźny, kolorowy dotykowy ekran, bezproblemowa nawigacja pomiędzy aktywnymi oknami a także bezprzewodowa komunikacja ze […]

Sposób na uszczelnienie głowicy silnika i pokrywy zaworów

Do łączenia dwuczęściowej głowicy silnika oraz uszczelniania metalowej pokrywy zaworów w niektórych pojazdach należy zastosować masę uszczelniającą. Firma ElringKlinger AG zaleca zastosowanie anaerobowego (beztlenowego) uszczelnienia powierzchniowego AFD 2018. Aby uzyskać najlepsze efekty warto skorzystać z poniższych wskazówek. AFD 2018 jest masą uszczelniającą, nie zawierającą rozpuszczalników, o niskim stopniu lepkości. Dzięki właściwościom eliminującym powstawanie pęcherzyków powietrza oraz zdolności […]

Szlifierki pneumatyczne kompozytowe firmy Draper

Firma J.R. Motor Services G.B. Sp. z o.o. wprowadza do oferty serię nowych szlifierek kompozytowych marki Draper. Produkty te charakteryzują się niższym poziomem hałasu, niższym poziomem wibracji oraz niższą wagą w stosunku do konwencjonalnych narzędzi pneumatycznych. Mocna konstrukcja z tworzyw kompozytowych sprawia, że te lekkie, ale zarazem wytrzymałe narzędzia znacznie zmniejszają zmęczenie operatora i zwiększają […]

Wskazówki dotyczące wymiany świec żarowych

Przed wkręceniem nowej świecy żarowej należy najpierw oczyścić gwint. Następnie wkręcić ręcznie świecę żarową, aż do oparcia o głowicę. Dopiero potem należy dociągnąć świecę prawidłowym momentem dokręcenia. Test świecy żarowej Aby sprawdzić czy wymontowana świeca żarowa jest dobra, czy może wymaga wymiany, należy wykonać dwa podstawowe kroki: Krok 1: Przy pomocy amperomierza cęgowego skontrolować w […]

Diagnostyka uszkodzeń układu podwójnego sprzęgła

W przypadku wykonywania napraw związanych z podwójnym sprzęgłem, aby zawęzić diagnostykę potencjalnego problemu należy odpowiednio wcześniej wyjaśnić z klientem kilka zasadniczych kwestii. Jeśli pojazd jest jeszcze zdolny do jazdy, to razem z klientem należy odbyć jazdę próbną. Klient powinien siedzieć za kierownicą i w czasie jazdy próbnej zaprezentować, w jakich sytuacjach można zaobserwować zgłaszane usterki. […]

Gorący temat, czyli wulkanizacja “na gorąco”

Póki co, parę słów przypomnienia, czym jest pojęcie wulkanizacja. Przecież na co dzień pracujemy w warsztatach często określanych jako wulkanizacyjne, a to już do czegoś zobowiązuje. Wulkanizacja jest procesem fizyko-chemicznym towarzyszącym produkcji i obróbce gumy, w której główne składniki – polimery (kauczuk naturalny i syntetyczny) łączą się chemicznie za pomocą siarki, będącej katalizatorem. Właśnie od […]

Maksymalny potencjał diagnostyczny

Pracom nad tworzeniem i udoskonalaniem urządzeń Texa towarzyszą nieustannie te same cele: zaoszczędzić czas pracy, zredukować czas komunikacji z jednostkami ECU, dostarczyć praktycznych rozwiązań i funkcji, które przyspieszą wyszukiwanie potrzebnych informacji bezpośrednio z urządzenia diagnostycznego. Cele te realizowane są na dwu płaszczyznach: sprzętowej i oprogramowania. Niniejszą publikacją chcielibyśmy przybliżyć dwa, spośród szerokiej gamy urządzeń Texa. […]