Silnik do wyczynowych dwusuwów od Liqui Moly

27 stycznia 2012, 10:25

Nowoczesne samochody nie są napędzane silnikami dwusuwowymi, ale nie oznacza to, że ten rodzaj silników zniknął ze świata sportu. Firma Liqui Moly uzyskała certyfikat FIA dla nowego oleju Pro Kart, przeznaczonego do gokartów, będących początkiem drogi do Formuły 1 dla młodych wyścigowców.

Olej Liqui Moly do gokartówRynek olejów silnikowych dla gokartów, na który wkracza Liqui Moly, jest mały, ale wymagający – „Tutaj możemy potwierdzić nasze kompetencje technologiczne“ – wyjaśnia jednak kierownik działu marketingu Peter Baumann. Tradycyjne oleje do silników dwusuwowych przy wysokiej prędkości obrotowej silników wyścigowych szybko osiągają swoje granice wydajności. Olej Pro Kart, opracowany specjalnie na wyścigi, zawiera dodatki uszlachetniające, zapewniające wysoką wydajność silnika, by gokart mógł także przy maksymalnym obciążeniu uzyskiwać pełną moc silnika na torze. Został oficjalnie dopuszczony przez Międzynarodową Federację Samochodową (FIA).

GokartyBrak odpowiedniego smarowania przekłada się na utratę cennych sekund w wyścigu – „Pragniemy, aby kierowcy mogli zaprezentować całe swoje umiejętności konieczne do odnoszenia sukcesów i w tym celu nasz optymalny olej silnikowy jest istotnym warunkiem podstawowym“ – powiedział Baumann. Dlatego olej nie zmienia liczby oktanowej benzyny oraz utrzymuje komorę spalania i tłoki wolne od osadów i zanieczyszczeń. Inaczej zwiększałyby one tarcie, negatywnie wpływały na spalanie, a przez to i utratę mocy.

Marka Liqui Moly kilka lat temu była zaangażowana w Formułę 1, obecnie jest sponsorem zespołu Team Engstler, rywalizującego w serii WTCC oraz kartingowego Energy Corse Kart Team.

Opublikowane przez: Redakcja

Dowiedz się więcej

Olej  Liqui Moly do przekładni DSG
Olej Liqui Moly do przekładni DSG

Doppelkupplungsgetriebe-Öl 8100 jest to olej do dwusprzęgłowych przekładni automatycznych stosowanych przez koncern Volkswagen. Pojazdy wyposażone w przekładnie DSG są stosunkowo nowymi pojazdami jednak ze względu na częstotliwość wymiany tego oleju (60.000 km) oraz fakt że samochody takie coraz częściej trafiają do serwisów niezależnych Liqui Moly wprowadza na rynek olej odpowiedni do przekładni dwusprzęgłowych. Zastosowanie wysokiej […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 31 stycznia 2012, 23:42 0 0

Bardzo dobra firma

Odpowiedz