Strategia Delphi dotycząca kontrolowania emisji w hybrydowych układach napędowych

7 grudnia 2011, 12:50

Dr Andrzej Kalina, menadżer działu systemów kontroli emisji w krakowskim Centrum Technicznym Delphi, podczas kongresu Tank Tech, który w listopadzie odbył się w Monachium, przedstawił zagadnienia związane z kontrolą emisji węglowodorów lotnych w pojazdach hybrydowych z otwartym i zamkniętym systemem paliwowym.

Referat „Ograniczenie emisji węglowodorów lotnych w hybrydowych układach napędowych typu HEV i PHEV” omawia nadchodzące zmiany w przepisach w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie oraz ich wpływ na wymagania dla kontroli emisji. Publikacja koncentruje się na wizji systemu ograniczenia emisji węglowodorów lotnych i na konieczności opracowania nowych komponentów, takich jak np. zawory regulujące przepływ oparów, podzespoły poprawiające regenerację pochłaniaczy par paliw oraz czujniki węglowodorów.

Systemy kontroli emisji stosowane w samochodach hybrydowych wymagają opracowania nowych komponentów i stworzenia nowego podejścia do systemu ograniczania emisji. Delphi pracuje nad technologiami ograniczającymi emisję węglowodorów lotnych, dążąc do ich zintegrowania z aktualnie stosowanymi i nowymi silnikami.

Rozwiązania firmy obejmują zintegrowane systemy ograniczania emisji przeznaczone dla samochodów hybrydowych i samochodów hybrydowych o częściowo zerowej emisji (PZEV): pochłaniacze z węglem aktywnym, moduły pochłaniaczy, desorbery termiczne i czujniki węglowodorów przeznaczone zarówno dla zintegrowanych jak i niezintegrowanych systemów paliwowych.

Te rozwiązania umożliwią w przyszłości zachowanie zgodności układów paliwowych elektrycznych samochodów hybrydowych napędzanych benzyną (HEV) z obowiązującymi normami emisji. Aby chronić środowisko naturalne i jakość powietrza, opary są tymczasowo zbierane w pochłaniaczach i wprowadzane z powrotem do układu paliwowego w czasie jazdy, kiedy silnik pojazdu jest włączony.


Moduły pochłaniaczy par paliwa Delphi przeznaczonych dla samochodów hybrydowych składają się z wydajnego pochłaniacza z węglem aktywnym, desorbera termicznego, oraz elektronicznego sterownika i czujnika węglowodorów.

Moduły pochłaniaczy przeznaczone dla samochodów hybrydowych, inaczej niż konwencjonalne pochłaniacze węglowe, zapewniają większą wydajność systemu regeneracji pochłaniacza, co umożliwia optymalizację sterowania poziomem emisji przy jednoczesnym, niskim poziomie oczyszczania podczas pracy silnika.

Rozwiązania Delphi pomagają producentom zminimalizować stopień skomplikowania układów paliwowych i obniżyć koszt montażu samochodów. Ta technologia może wyeliminować konieczność stosowania systemów ciśnieniowych w całkowicie hybrydowych samochodach PZEV, co przyczyni się do ogólnego obniżenia kosztów tego programu. Desorbery termiczne pozwalają  na zastosowanie taniego węgla, co daje dalsze oszczędności. Pozostałe korzyści to poprawa trwałości, bezpieczeństwa i niezawodności systemu.

Opublikowane przez: Redakcja

Dowiedz się więcej

Nowe czujniki temperatury firmy Delphi
Nowe czujniki temperatury firmy Delphi

Wśród nowo wprowadzanych produktów z gamy elektroniki samochodowej firmy Delphi, znajduje się pięć referencji czujników temperatury, które zostały zamontowane w 67 milionach pojazdów z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi. Zdaniem Delphi to obecnie jedne z najpopularniejszych produktów na rynku części zamiennych.   Wykaz nowości:   Nr Kat. Delphi Kluczowe zastosowania TS10236-12B1 Audi, Ford, Seat i Skoda […]

Układy kierownicze i zawieszenia Delphi spełniają testy jakościowe OE
Układy kierownicze i zawieszenia Delphi spełniają testy jakościowe OE

Podczas testów jakościowych, którym zostały poddane części układów kierowniczych i zawieszenia firmy Delphi Automotive, porównujących je z częściami produkowanymi przez konkurentów, Delphi uzyskała takie same wyniki jak produkty montowane jako wyposażenie fabryczne OE lub zmieściła się w ramach tolerancji określonych dla wyposażenia fabrycznego OE. Testom płynności ruchu, momentu zerwania, wytrzymałości i zgodności wymiarowej zostały poddane […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!