Realizując program ciągłego ulepszania najbardziej zaawansowanych technologii zimowych, Goodyear wprowadza na rynek nową oponę przeznaczoną dla samochodów klasy SUV: UltraGrip Performance SUV Gen-1. Najnowszy model z linii opon zimowych UltraGrip jest dostępny od maja 2016 roku.
Kierowcy SUV-ów często czują się bezpieczniej w swoich dużych samochodach, wyposażonych w napęd na cztery koła. Z tego względu często wydaje się im, że nie potrzebują opon zimowych. Jednak właśnie w przypadku tego typu samochodów wyposażenie we właściwe opony do jazdy w zimowych warunkach jest szczególnie istotne.
Jeszcze bardziej bezpieczne SUV-y
Ze względu na gabaryty, pojazdy klasy SUV i 4×4 dają kierowcom większe poczucie bezpieczeństwa. Tymczasem auta te ważą więcej, a ich środek ciężkości znajduje się wyżej niż w samochodach osobowych. W rezultacie na opony oddziałują znacznie większe siły, a hamowanie i kierowanie stanowią większe wyzwanie.
Najważniejsze rozwiązania technologiczne i właściwości opon UltraGrip Performance SUV Gen-1:
1. Samoblokujące się lamele 3D
Rozwiązanie inżynieryjne Goodyear: Aby zrównoważyć wyższe obciążenie (lub masę) pojazdu, opona musi być bardziej sztywna. Większa sztywność bloków bieżnika poprawia między innymi prowadzenie auta na suchej nawierzchni. Jednak dzięki specjalnej konstrukcji trójwymiarowych lameli, klocki pozostają elastyczne, co poprawia przyczepność na śniegu.
Technologia: 3D BIS (system trójwymiarowego blokowania klocków bieżnika).
Korzyść: Równowaga pomiędzy osiągami na suchych i ośnieżonych drogach.
2. Poprawiony kształt klocków i długość lameli
Rozwiązanie inżynieryjne Goodyear: Lamele zostały ustawione pod kątem, równolegle do krawędzi klocków, co w rezultacie poprawia przyczepność na śniegu.
Korzyść: Poprawiona skuteczność hamowania oraz trakcja na śniegu i lodzie.
3. Zoptymalizowany obszar kontaktu z drogą
Rozwiązanie inżynieryjne Goodyear: Pojazd SUV jest cięższy i bardziej obciąża oponę. Aby sprostać większym siłom, które na nią oddziałują, szerokość opony w obszarze jej kontaktu z podłożem została zwiększona w porównaniu z poprzednim modelem2. Większa powierzchnia styku gumy z drogą poprawia stabilność jazdy.
Technologia: ActiveGrip.
Korzyść: Poprawiona przyczepność i krótsza droga hamowania.
4. Wskaźnik TOP (Tread Optimal Performance)
Rozwiązanie inżynieryjne Goodyear: W miarę eksploatacji opony, widoczny na niej symbol płatka śniegu stopniowo zanika. Gdy zniknie całkowicie, oponę należy wymienić, by zapewnić optymalną sprawność zimą.
Technologia: Wskaźnik TOP.
Korzyść: Wskazuje optymalny moment wymiany opony na nową.
45 lat doświadczenia w oponach zimowych
Goodyear wprowadził pierwszy model UltraGrip w 1971 roku. Od tego czasu inżynierowie marki cały czas usprawniają tę linię opon. Ciągłe innowacje wprowadzane przez ostatnie 45 lat uczyniły z firmy Goodyear jednego z liderów rynku opon zimowych. Linia UltraGrip cieszy się uznaniem konsumentów, którzy od czasu jej wprowadzenia na rynek kupili już ponad 60 milionów sztuk3. Od 20124 roku w regionie EMEA znacząco zwiększyła się produkcja samochodów klasy SUV i 4×4, a prognozy przewidują dalszy stały wzrost w kolejnych latach. Wprowadzając na rynek UltraGrip Performance SUV Gen-1, Goodyear dąży do zaspokojenia rosnącego popytu na ten rodzaj opon.
Opony Goodyear UltraGrip po raz kolejny liderem osiągów w testach TÜV
Linia UltraGrip zajęła wysokie miejsca w licznych testach prowadzonych przez renomowane czasopisma motoryzacyjne i testowe, a także w próbach niezależnych. Powtarzając sukces rodziny UltraGrip, nowe opony Goodyear UltraGrip Performance SUV Gen-1 zdeklasowały konkurencję w testach TÜV5 w zakresie hamowania na mokrej, suchej, oblodzonej i zaśnieżonej nawierzchni.
Wyniki testów6 wykazały następujące osiągi:
Droga hamowania na mokrej nawierzchni krótsza o 1,9 metra (wynik lepszy o 7%)6;
Droga hamowania na suchej nawierzchni krótsza o 2,3 metra (wynik lepszy o 5%)6;
Parametry hamowania lepsze o 4% na oblodzonej nawierzchni6;
Parametry hamowania lepsze o 2% na zaśnieżonej nawierzchni – drugi najlepszy wynik wśród testowanych opon6.
Informacje praktyczne
Opony Goodyear UltraGrip Performance SUV Gen-1 zostają wprowadzone do sprzedaży
w maju 2016 roku i będą dostępne w 16 pozycjach asortymentowych.
Poniższa tabela ilustruje rozmiary opon i daty ich wprowadzenia na rynek, a także przykłady zastosowania.
Dostępność |
Rozmiar opony |
Przykłady zastosowania |
01/05/2016 |
235/55R19 105V XL |
Land Rover Discovery Sport, Land Rover Evoque, Range Rover |
235/60R17 102H |
Jeep Cherokee, Opel Antara |
|
235/65R17 108H XL |
Range Rover Sport, Porsche Cayenne,Volkswagen Touareg |
|
01/06/2016 |
215/60R17 96H |
Audi Q3, JeepRenegade, Renault Kadjar, BMW X3, Jeep Patriot, Nissan X-Trail, Volkswagen Tiguan |
215/70R16 100T |
Opel Antara |
|
225/60R17 103V XL |
Lexus RX, BMW X1, BMW X3, BMW X4 |
|
225/65R17 102H |
Audi Q5, Nissan X-Trail, Toyota RAV4, Lexus NX |
|
235/60R18 107H XL |
Audi Q7, Land Rover Discovery Sport, PorscheCayenne, Volkswagen Touareg |
|
255/50R19 107V XL |
BMW X5, BMW X6, PorscheCayenne, PorscheCayenne Turbo, Volkswagen Touareg |
|
255/55R18 109H XL |
BMW X5, Land Rover Discovery, Volkswagen Touareg, Mercedes-Benz G Class |
|
255/55R19 111V XL |
Land Rover Discovery 4, Range Rover |
|
275/40R20 106V XL |
PorscheCayenne, PorscheCayenne Turbo |
|
275/45R20 110V XL |
Audi Q7, Mercedes-Benz GL, PorscheCayenne, PorscheCayenne Turbo, Volkswagen Touareg |
|
275/45R21 110V XL |
Range Rover |
|
01/07/2016 |
235/65R17 104H |
Audi Q5, BMW X5,Jeep Grand Cherokee, Jeep Cherokee, Jeep Commander |
255/55R18 109V XL |
Audi Q7, BMW X5, Range Rover Sport, PorscheCayenne, PorscheCayenne Turbo, Volkswagen Touareg |
Komentarze