Nexteer Automotive ogłosił plany rozwoju w kierunku coraz popularniejszego sektora małych samochodów klasy A i B. Koncern zapowiada, że układy EPS następnych generacji będą ukierunkowane na zmniejszenie gabarytów, wagi i kosztów oraz poprawę precyzji prowadzenia samochodów miejskich.
Według Nexteer największe korzyści może przynieść większa integracja systemów EPS montowanych na kolumnie kierowniczej (Column EPS). Koncern poszukuje również rozwiązań mających zredukować masę i tarcie układów wspomaganych elektrycznie. Poprzez zwiększenie mechanicznej integracji, Nexteer ograniczy ilość części składowych układu, co wpłynie na zmniejszenie tarcia i bezwładności, a w rezultacie na szybszą i bardziej precyzyjną reakcję systemu wspomagania na zmienną dynamikę pojazdu. Koncern spodziewa się, że udoskonalenie mechanizmu wspomagania poprawi przede wszystkim precyzję prowadzenia.
– Na przestrzeni ostatnich lat zauważamy stały wzrost popytu na samochody klasy A i B, zapewniające komfort i jakość prowadzenia porównywalne do większych pojazdów. Dalszy rozwój naszego systemu EPS montowanego na kolumnie kierowniczej sprawi, że w przyszłości małe samochody staną się lżejsze, bardziej przestronne i komfortowe oraz jeszcze zwrotniejsze i łatwiejsze w prowadzeniu – mówi Laurent Bresson, wiceprezes Nexteer, dyrektor sprzedaży globalnej i marketingu oraz dyrektor zarządzający w Europie.
– Obecnie wprowadzamy innowacje w swojej sprawdzonej konstrukcji EPS. Skupiliśmy się na obszarach, które – jak podpowiada nam nasze rozlegle doświadczenie w tej dziedzinie – przyniosą znaczące rzeczywiste korzyści dla każdego kierowcy. W projekcie wykorzystamy całą naszą wiedzę inżynierską i doświadczenie, aby stworzyć nową generację systemów kierowniczych, które wyznaczą standardy przystępnych cenowo układów elektrycznych – mówi Paul Poirel, główny inżynier produktu Nexteer Automotive w Europie.
Ulepszenia oprogramowania sterującego systemem EPS pozwolą również na jego dokładniejsze dopasowanie do wymagań różnych modeli samochodów.
Komentarze