TRW rozważa regenerację elektrycznych hamulców postojowych EPB

16 czerwca 2011, 13:52

Zaczęło się od małej serii do luksusowych samochodów w roku 2001. Teraz jest to uznana linia produktowa TRW, wytwarzająca corocznie około 4 milionów systemów. W ostatni czasie firma postanowiła rozważyć regenerację zacisków EPB.

Zgodnie ze swoją rygorystyczną polityką proekologiczną firma TRW zaczęła rozważać możliwość regeneracji produktów EPB. Badania wykazały, że regeneracja zacisku takiego typu zgodnie z normami dla nowych części o znaczeniu krytycznym dla bezpieczeństwa byłaby bardziej kosztowna od produkcji nowego zacisku EPB

Wyczerpujące testy

Jako części o znaczeniu krytycznym dla bezpieczeństwa wszystkie produkty TRW muszą przejść serię wyczerpujących testów przed dopuszczeniem do produkcji. EPB musi pokonać wiele trudności — od symulacji matematycznych po testy laboratoryjne, wytrzymałościowe i flotowe.

Zużycie w układzie elektrycznym EPB następuje głównie z zespole szczotkowym. Szczotki przewodzą prąd elektryczny do silniczka i zużywają się w trakcie eksploatacji. Nawet niski poziom zużycia może wpłynąć na efektywność i niezawodność silniczka. W połączeniu z korozją tłoków w zacisku hamulca może to spowodować zacięcia tłoka podczas zwalniania hamulca postojowego lub nożnego i w konsekwencji przegrzanie hamulca.

Co składa się na EPB?

W celu regeneracji EPB należałoby wymienić moduł uruchamiający. Wymagałoby to otwarcia modułu uruchamiającego i ponownego uszczelnienia układu przy użyciu zgrzewarki tarciowej. Następnie konieczny byłby test szczelności układu. Uwzględniając rygorystyczne normy bezpieczeństwa oraz procedury regeneracji części tego typu, obecnie warto jedynie produkować nowe układy EPB.

Jak można wydłużyć okres eksploatacji?

Regularne przeglądy — w zimie na zaciskach hamulców osadza się brud i sól. W efekcie klocki dotykają tarcz, co wywołuje wysoką temperaturę, która niepotrzebnie nadweręża zacisk. Wysoka temperatura jest także przekazywana do mechanizmu napędowego EPB, co może znacznie skrócić jego okres przydatności.

Co najmniej raz na dwa lata należy także wymienić płyn hamulcowy.

 

Źródło: TRW
 

Opublikowane przez: Redakcja

Dowiedz się więcej

Remy Automotive Europe – Regenerator Roku 2011
Remy Automotive Europe – Regenerator Roku 2011

Remy Automotive Europe BVBA została uhonorowana Nagrodą dla Firmy Regenerującej Roku 2011 przyznaną przez ReMaTecNews podczas niedawnych targów międzynarodowych, które odbyły się w Holandii. Nagroda ta, ustanowiona w 2005 r., przyznawana jest osobie fizycznej lub firmie, która w sposób szczególny przyczyniła się do rozwoju branży regeneracji artykułów motoryzacyjnych. Podczas ceremonii firmę Remy Automotive Europe reprezentował […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 13 października 2011, 5:57 0 0

Witam a gdzie można zregenerować taki układ, czy może z Państwa ma jakąś firmę wykonującą regenerację elektrycznego układu hamulcowego w Renault Scenic Grand (zatarta linka prawego koła), czy da się ją wymienić. Podaję adres kontaktowy; zbychol@o2.pl tel. 505 059 424. Z góry dziękuję za informację.

Odpowiedz

Anonim, 29 lipca 2012, 20:09 0 0

Najwieksze g***o jakie zostalo wprowadzone prosta naprawa hamulca recznego staje sie koszmarem nawet wymiana klockow hamulcowych w tego typu zaciskach bez komputera grozi duzymi problemami. Nastepny poroniony pomysl wprowadzony prze firmy ktore zeruja na klientach, juz nie wspomne o tym ze w zimie nie ma mozliwosci poslizgu na recznym.
Dziekuje pomyslodawcy za utrudnienie zycia oraz zwiekszenie kosztow prostych napraw do czasami cholendarnych cen.

Odpowiedz