7 pytań do… Sławomira Welezinskiego z firmy Delphi

20 maja 2014, 14:05

Jaki produkt będzie szczególnie promowany przez Delphi w najbliższym czasie? Czego najbardziej obawiają się przedstawiciele firmy? Na te i inne pytania odpowiedział Sławomir Welezinski, dyrektor krajowy w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Delphi Product & Service Solutions.

Cel, którego realizację założyliśmy na rok 2014 to…

Stawiamy na rozwój konceptu określanego jako „wokół koła”. W ramach tego programu kładziemy nacisk na umacnianie naszej pozycji lidera w zakresie zawieszeń samochodowych, ale również, a może w sposób szczególny rozwój gamy hamulcowej, która jest istotną częścią wspomnianego konceptu. Widzimy tu wielki potencjał, mając świetnie dostosowaną dla naszego rynku ofertę klocków i szczęk hamulcowych, tarcz i bębnów, hydrauliki, oraz wszelkich akcesoriów hamulcowych, niezbędnych do profesjonalnego procesu naprawy układów hamulcowych.

Niewątpliwie nadal duży nacisk będziemy kłaść na rozwój elektroniki samochodowej, to świetna linia bardzo dobrze odbierana przez naszych klientów. Swego rodzaju nowością anonsowana na konferencji SDCM w roku ubiegłym, będzie telematyka. To zupełnie nowy obszar i nowe rozwiązanie dla sektora aftermarketowego, które Delphi ma w swoim portfolio, czerpiąc bogate doświadczenie z OE. W skrócie to systemy komunikacji i autodiagnozy pojazdów, które może być doskonałym interfejsem dla naszych klientów, zarządzających sieciami warsztatowymi, czy utrzymaniem flot. To bardzo ciekawe narzędzie pozwalające w prewencyjny sposób planować prace serwisowe wykrywać usterki, zdalnie komunikować pojazd z serwisem oraz wiele innych możliwości.

Produktem, który będziemy szczególnie promować w najbliższych miesiącach jest…

Całkowicie nowym produktem, który właśnie wprowadzamy na rynek są turbosprężarki. Urządzenie, które w dzisiejszych czasach „norm Euro 6” i „downsizingu” staje się nieodzownym elementem konstrukcyjnym nowoczesnego silnika spalinowego, zarówno diesla jak i z zapłonem iskrowym. Delphi przygotowało kompleksową ofertę obejmująca poza samą turbosprężarką również elementy montażowe, komplety uszczelek i smarowanie.

Szczególny nacisk od wczesnej wiosny kładziemy na układy klimatyzacji. Zaktualizowaliśmy bardzo mocno naszą ofertę, ze szczególnym naciskiem na produkty takie jak kompresory. Obserwujemy ciekawy rozwój tej podlinii układów klimatyzacji. Niewątpliwie pomaga nam bliskość zakładów produkcyjnych w regionie – fabryki termiki w Ostrowie i fabryki kompresorów w Balassagyarmat na Węgrzech. Korzystamy z bezcennego wsparcia technicznego oraz personalizacji oferty, bazując na doświadczeniach z poziomu OE.

Tym, co wyróżnia nasze produkty na rynku jest…

Ideą Delphi jest połączenie gwarantowanej jakości OE z elastycznością, szybkim wprowadzaniem nowych pozycji w asortymencie przeznaczonym na rynek wtórny. Niewątpliwie cechą wyróżniającą nasze produkty jest nasze doświadczenie na rynku części do tzw. oryginalnej zabudowy.

Inżynierowie Delphi są zobowiązani do projektowania i wytwarzania produktów, oferowanych dla rynku części zamiennych o jakości co najmniej równej produktom do oryginalnej zabudowy. Kiedy podejmujemy zatem decyzję o wyprodukowaniu nowej części na potrzeby rynku wtórnego, natychmiast stawiamy sobie jeden konkretny cel: spełnić wymagania norm ustalonych przez producenta pojazdu. Świetnym przykładem są części układu hamulcowego, są one badane nie tylko pod względem wytrzymałości zmęczeniowej. Przeprowadzamy również ocenę ich odporności na skrajne warunki środowiskowe i oddziaływanie czynników powodujących korozję. Bardzo poważnie podchodzimy do naszej odpowiedzialności i bezpieczeństwa na drodze. Staramy się przewyższać standardy OE w tej materii.

Największą szansę na poprawę wyników sprzedaży, upatrujemy w…

Obok oferty produktowej, na bieżąco aktualizujemy także naszą ofertę szkoleniową, gdyż wierzymy, że nieodzownym elementem rozwoju naszej oferty produktowej powinna być oferta wsparcia technicznego, która przekłada się na poprawę wyników po przez lepsze postrzeganie i rozumienie produktu, oraz poprawę serwisu. Ostatnio uruchomiliśmy pierwsze stacjonarne centrum szkoleniowe Delphi, zlokalizowane w naszej siedzibie DPSS  w Błoniu, k. Warszawy. To miejsce wyposażone we wszystkie profesjonalne narzędzia niezbędne do diagnostyki i naprawy pojazdów. Przygotowaliśmy kilka nowych modułów treningowych: diagnostyka diesel, turbo, elektronika samochodowa. Możemy prowadzić profesjonalne praktyczne treningi, symulując usterki w samochodach z wykorzystaniem najlepszych materiałów, urządzeń i narzędzi. Mamy nadzieję, że taki „pokazowy warsztat” będzie doskonałym wsparciem dla naszych klientów, nie tylko z Polski, ale całego regionu Europy Centralnej oraz uzupełnieniem „Mobilnego Centrum Technicznego”, które funkcjonuje od 2010 roku.

Za największe zagrożenie dla naszej pozycji rynkowej uważamy…

W naszej branży, a zwłaszcza na rynku części zamiennych czyha sporo zagrożeń. Obecnie w DPSS zmagamy się z jednym z najpoważniejszych problemów ostatnich lat, tj. podrabianymi testerami – w najbardziej zuchwały sposób. Wysokiej jakości tester diagnostyczny jest jednym z najważniejszych narzędzi znajdujących się na wyposażeniu nowoczesnego warsztatu ale tylko, jeżeli dostarcza precyzyjnych informacji o funkcjonowaniu badanego pojazdu. Wiemy, że na rynku można zakupić niskiej jakości kopie narzędzi diagnostycznych. Wyglądem przypominają oryginalne testery dostarczane przez Delphi jednak dokładność realizowanych przez nie pomiarów znacząco odstaje od tego, co oferują produkty oryginalne. Nie ma i nie będzie zgody na tego typu zachowania i stąd Delphi głośno i otwarcie mówi o takim zagrożeniu.

Jako korporacja w szczególny sposób podchodzimy do prawnej odpowiedzialności dot. własności intelektualnej i w związku z tym podejmujemy akcje zarówno komunikacyjne jak i prawne dotyczące podrabianych testerów. Korzystanie z nieautoryzowanych urządzeń może wystawić na szwank zaufanie do warsztatu i narazić klienta na znaczne koszty. Problem imitacji traktujemy bardzo poważnie, więc jeśli Ktoś padł ofiarą nieuczciwego dystrybutora oferującego nieoryginalne produkty, prosimy powiadomić nas drogą elektroniczną na adres: reklamacje@delphi.com.

Polski rynek części zamiennych w najbliższych latach będzie…

Nie posiadam szklanej kuli, jednak wydaje mi że polski rynek części zamiennych będzie nadal wykazywał się nieco większą dynamiką niż stabilne rynki zachodnie, ale nie tak dużą jak niektóre rynki wschodnie. Liczę, że będzie zwracał się w stronę zaawansowanych i kompleksowych rozwiązań, takich jak wspomniana już wcześniej telematyka, która jest doskonałym narzędziem do monitorowania kondycji samochodu na poziomie floty, warsztatu, czy użytkownika pojazdu.

Dowiedz się więcej

7 pytań do… Wojciecha Głowatego z Corteco
7 pytań do… Wojciecha Głowatego z Corteco

Wojciech Głowaty, Country Manager firmy Corteco na rynek polski i słowacki, odpowiedział na kilka pytań w ramach naszego cyklu. Przedstawił nie tylko plany własnej firmy, ale także solidną prognozę na temat rozwoju rynku w najbliższych latach. Cel, którego realizację założyliśmy na rok 2014 to… dalsze zwiększanie udziału w rynku w kluczowych produktach, takich jak uszczelnienia […]

7 pytań do… Barbary Masłowskiej z TEXA Poland
7 pytań do… Barbary Masłowskiej z TEXA Poland

Texa jest producentem urządzeń do obsługi klimatyzacji, testerów diagnostycznych oraz innego typu wyposażenia warsztatowego. O najważniejszych celach oraz planach firmy opowiedziała nam Barbara Masłowska, Managing Director TEXA Poland Sp. z o. o. Cel, którego realizację założyliśmy na rok 2014 to… silne zaakcentowanie oferowanych usług, w szczególności Call Center, podniesienie liczby klientów aktualizujących oprogramowanie w testerach […]

7 pytań do… Moniki Maciejewskiej z HELLA Polska
7 pytań do… Moniki Maciejewskiej z HELLA Polska

Hella jest działającą globalnie firmą o silnej pozycji na rynku części. Postanowiliśmy poznać najbliższe plany koncernu. W naszym cyklu wzięła udział Monika Maciejewska – Dyrektor Działu Product Management and Marketing w Hella Polska. Cel, którego realizację założyliśmy na rok 2014 to… Zbudowanie  centralnej struktury organizacyjnej z  rozbudowanymi działami sprzedaży i marketingu  pozwalającej na zarządzanie i […]

Nowości Delphi dla układów common rail
Nowości Delphi dla układów common rail

Delphi wprowadza na rynek nową rodzinę systemów przeznaczonych dla układów common rail w silnikach diesla. Rodzina ta obejmuje solenoidowe wtryskiwacze CR dla silników Diesla, pompy paliwowe, sterowniki wtrysku paliwa do silnika (ECU) i szyny wysokiego ciśnienia przeznaczone dla małych i średniej wielkości pojazdów użytkowych. Delphi prezentuje nową rodzinę systemów Nowa rodzina rozwiązań technologicznych, która będzie […]

7 pytań do… Tomasza Chromińskiego z firmy JANMOR
7 pytań do… Tomasza Chromińskiego z firmy JANMOR

JANMOR jest producentem przewodów i cewek zapłonowych. Tomaszowi Chromińskiemu, Dyrektorowi Handlowemu firmy, zadaliśmy kilka pytań, dotyczących aktualnej kondycji i celów polskiego przedsiębiorstwa. Cel, którego realizację założyliśmy na rok 2014 to… Poza utrzymaniem dobrych kontaktów handlowych z naszymi dotychczasowymi klientami i pozyskaniem nowych – zarówno w Unii Europejskiej jak i poza nią –  chcemy wydać zupełnie […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 21 maja 2014, 10:06 0 0

„wokół koła” - czyli opowiadanie w kółko jacy są fajni, a tak naprawdę hamulce mają jakości poniżej krytyki. To samo z zawieszeniem, amortyzatorami. Bez szklanej kuli jest jasne, że przede wszystkim mają poprawić jakość.

Odpowiedz

Anonim, 22 maja 2014, 13:47 0 0

Cyt. "Ideą Delphi jest połączenie gwarantowanej jakości OE ....." to pewnie dlatego wahacze do Mercedesów nie trzymają wymiarów przez co nie można ustawić zbieżności ?

Odpowiedz

Anonim, 23 maja 2014, 23:48 0 0

Siądźmy wszyscy " wokół koła" - to zabawa jest wesoła
Nie kierować, nie hamować - trzeba Klimę przetestować.
U nas na wsi w każdej "furze" - najważniejsze Turbo duże.
Zbyt jest na to bardzo wielki - jak otwieracz do butelki.
Drogi Panie "derektorze" - siedzę sobie tu w oborze
I obmyślam plan dla "DELFI" - róbmy wszyscy dziś Frędzelki!!!
Konkurencję to zaskoczy - zrobią wszyscy wielkie "oczy"
I pilnujmy bardzo swego - nie podrabiać nam Niczego!!!
Zarobimy szmalu kupę - Pokażemy światu D..ę!!!

Odpowiedz

Anonim, 27 maja 2014, 12:39 0 0

Czytam różne komentarze w różnych miejscach i zastanawiam się, skąd tyle złosliwości wszędzie ?

Odpowiedz