W naszej najnowszej ankiecie zapytaliśmy Państwa, czy w roku 2012 autoryzowane serwisy obsługi zwiększyły swoją konkurencyjność wobec warsztatów niezależnych. Zapraszamy do zapoznania się z wynikami.
Konkurencyjność ASO wzrasta
Największa liczba Czytelników MotoFocus stwierdziła, że w ubiegłym roku konkrencja ASO wobec warsztatów niezależnych wzrosła. Przyznało tak 46% osób biorących udział w ankiecie.
25% respondentów uznało, że sytuacja pozostała bez zmian, natomiast 23% badanych uważa, że konkurencja ze strony ASO zmalała. Poniżej wyniki na wykresie:
Aktywność sektora OES w oczach producentów i dystrybutorów części
Wyniki ankiety przeprowadzonej na łamach portalu pokazują przede wszystkim zdanie przedstawicieli warsztatów samochodowych. Podczas ostatniej Konferencji SDCM, MotoFocus przeprowadził również badanie – barometr rynku motoryzacyjnego, którego wyniki przedstawiają punkt widzenia dystrybutorów i producentów części.
W tym badaniu spytaliśmy dystrybutorów i producentów między innymi o to, czy zauważają wzrastającą aktywność sektora OES w obszarze sprzedaży części zamiennych. Aż 54% głosujących stwierdziło, że aktywność OES wzrosła. Spadek aktywności wzkazało jedynie 10% uczestników barometru.
Komentarz do wyników
Nie trudno jest zaobserwować działania, poprzez które ASO starają się pozyskać większe grono klientów. W radiu czy prasie coraz częściej można natknąć się na reklamy promocyjnych przeglądów w autoryzowanych serwisach. Różnego rodzaju rabaty oraz pakiety są już stałą częścią oferty większości ASO. Niektóre marki wprowadzają także promocyjne oferty na zakup części z logo producenta samochodu. Coraz bardziej popularne stają się także produkty z tzw. linii economy line, które wielu producentów samochodów posiada w swojej ofercie.
Jak widać działania te w większości dostrzegają zarówno przedstawiciele dystrybutorów i producentów części jak również przedstawiciele warsztatów, czego potwierdzeniem mogą być przedstawione powyżej wyniki sondaży MotoFocus. Można się spodziewać, że w najbliższych miesiącach dealerzy jeszcze aktywniej powalczą o klienta serwisowego.
Komentarze