Lepiej niż w ubiegłym miesiącu, ale słabiej niż przed rokiem sprzedawały się nowe samochody w marcu 2013 r. Najczęściej wybieranym przez Polaków modelem była niespodziewanie Toyota Auris.
Mniej sprzedanych samochodów w marcu
W marcu Polacy kupili o ponad 1 700 samochodów więcej niż w najkrótszym miesiącu roku – lutym. Łącznie z salonów wyjechało 28 586 aut, z czego 25 361 to osobówki. Oznacza to spadek o ponad 14% względem marca roku 2012. Kiepski marzec zaważył na wyniku kwartalnym sprzedaży, który jest o 3% gorszy niż przed rokiem. Na jego rozmiary wpłynęła głównie słaba sprzedaż aut dostawczych do 3,5t. Z salonów wyjechało ich 7% mniej niż w pierwszym kwartale roku poprzedniego.
W marcu ubiegłego roku sprzedano najwięcej samochodów osobowych spośród wszystkich dwunastu miesięcy. Miało to związek z przedłużającymi się akcjami wyprzedażowymi w salonach. W tym roku marzec zanotował gorszy wynik od stycznia co może oznaczać zwiększoną ofensywę dealerów już na początku roku. W ręce klientów indywidualnych powędrowało w marcu prawie 11,5 tys osobówek. To o prawie 15% mniej niż przed rokiem. Jednocześnie nie zmienił się udział w rynku klientów indywidualnych. Podobnie jak rok temu, wyniósł on 45,1%.
Jakie auta kupowali Polacy w marcu
Najczęściej wybieraną marką samochodów w Polsce jest niezmiennie Skoda. Czeska marka marcowy sukces zawdzięcza przede wszystkim świetnej sprzedaży flotowej. W rankingu klientów indywidualnych Skoda została bowiem sensacyjnie zepchnięta na drugą lokatę. Fotel lidera zajęła Toyota, a nie, jak sugerować mogły poprzednie miesiące, Kia czy Volkswagen. Marzec był znakomitym miesiącem dla japońskiej marki, na co wpływ miała przede wszystkim sprzedaż modelu Auris.
W ofercie dealerów pojawił się właśnie nowy Auris, przy czym nie wycofano z niej poprzedniej generacji modelu (oferowana jako Auris Classic). Promocyjne warunki zakupu przekonały aż 797 klientów, przez co kompakt Toyoty był najczęściej kupowanym modelem w marcu. Drugie miejsce z minimalnie gorszym wynikiem zajął Ford Focus. Trzecia lokata należy do Volkswagena Golfa i Toyoty Yaris, które sprzedały się w jednakowej ilości egzemplarzy. Dopiero piąte miejsce zajęła w marcu Skoda Octavia. W zestawieniu kwartalnym nadal królują jednak modele Skody – Fabia i Octavia. Podium uzupełnia Ford Focus.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 11 kwietnia 2013, 20:55 0 0
Kto to jest: NABYWCA INDYWIDUALNY?
Czy firma kupujaca swemu dyrektorowi 1 szt. Toyoty Auris jest nabywcą flotowym czy indywidualnym?
Jaki jest faktyczny podział rynku nowych samochodów?
Odpowiedz
Anonim, 14 maja 2013, 9:02 0 0
Nabywca indywidualny to niemiec do którego polskie skody jadą na litewskich lawetach ;)
Odpowiedz