Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
24.12 Rynek samochodów elektrycznych w Polsce: szanse i wyzwania dla dealerów 24.12 “Kodeks Dobrej Komunikacji”: nowy pomysł marki FORVIA. To odpowiedź na zmiany na rynku pracy. 24.12 Niemiecka Nagroda Przyszłości dla twórców rewolucyjnej technologii Digital Light 24.12 Jaguar F-Pace. Co sprawdzić przed zakupem i co wymienić po? 23.12 Ikony Motoryzacji 2024: idealny pomysł na czas wolny z rodziną. Fotorelacja.

Raporty

Czy drobne usługi warsztatowe się opłacają? Wyniki ankiety.

Jak wynika z naszej ankiety, mechanicy w zdecydowanej większości nie odmawiają wykonywania krótkich i (z reguły) prostych usług, takich jak wymiana żarówek, wycieraczek czy akumulatora. Czy jednak uważają je za opłacalne? Tu zdania są podzielone.

Czy wykonujesz drobne usługi warsztatowe? Ankieta.

W komentarzach pod naszymi artykułami często wybucha dyskusja na temat opłacalności konkretnych napraw samochodowych. Szczególnie niejednoznacznym tematem wydają się najdrobniejsze usługi, takie jak wymiana żarówek, wycieraczek czy akumulatora. Co sądzicie o ich opłacalności? Zapraszamy do wzięcia udziału w ankiecie.

Instalacja fotowoltaiczna w warsztacie – czy warto?

Trwa rynkowy “boom” na odnawialne źródła energii. Panele słoneczne wyrastają na dachach kolejnych budynków jak grzyby po deszczu. Czy podobna inwestycja może opłacić się także warsztatowi samochodowemu? Tak, ale tylko pod pewnymi warunkami…

Czy korzystasz z elektronicznych książek serwisowych? Wyniki ankiety z 9 krajów Europy.

Elektroniczne książki serwisowe (EKS) są bezpieczną formą archiwizowania historii napraw pojazdu oraz dokonanych czynności eksploatacyjnych. Czy warsztaty chętnie z nich korzystają? Badanie przeprowadziliśmy w 9 krajach europejskich.

Wymiana oleju – najczęściej w warsztacie

Niemal 75% kierowców deklaruje, że wymianę oleju zleca mechanikowi w warsztacie – wynika z badania, które na zlecenie marki Petronas przeprowadził Instytut ARC Rynek i Opinia w 2019 roku. Jeszcze większy odsetek respondentów (80%) chce, żeby podczas takiej wizyty mechanik doradził im, jaki olej wybrać. Warsztat, obok sklepu motoryzacyjnego jest miejscem, w którym kierowcy najczęściej […]

Czy klienci wracają do Twojego warsztatu? Wyniki ankiety.

Powracający klienci to skarb, który doceniamy zwłaszcza teraz, w kryzysowym dla rynku czasie pandemii. Jak dużo warsztatów, właśnie na takich osobach opiera swój biznes? Czy warsztaty poświęcają dużo uwagi stałym klientom? Odpowiedzi na te pytania przynoszą wyniki naszej ankiety.

Czy korzystasz z elektronicznych książek serwisowych? Ankieta.

Kiedy po raz pierwszy, cztery lata temu, przeprowadziliśmy ankietę dla warsztatów dotyczącą elektronicznych książek serwisowych (EKS) producentów pojazdów, okazało się, że zdecydowana większość (87%) badanych nie korzysta z tej funkcjonalności. Czy rynek zmienił się pod tym względem? Sprawdźmy to!

Czy branża moto polubiła pracę zdalną? Wyniki ankiety.

Wprowadzenie pracy zdalnej dla przynajmniej części pracowników zadeklarowało w naszej ankiecie niemal 9 na 10 przedstawicieli przedsiębiorstw, zajmujących się produkcją części i komponentów i prawie połowa dystrybutorów i hurtowni części. Postanowiliśmy sprawdzić, jak pracownicy branży moto odnajdują się w tej nowej sytuacji. Wnioski mogą wydawać się zaskakujące.

Skutki pandemii w branży napraw pojazdów – wyniki ankiety dla warsztatów

Zdecydowana większość warsztatów nie zawiesiła działalności, mimo problemów z powodu pandemii koronawirusa. Czy nastroje w branży napraw na etapie Tarczy Antykryzysowej 2.0 są gorsze czy lepsze niż na początku kryzysu, kiedy to przeprowadziliśmy naszą pierwszą ankietę? Odpowiedź poniżej.

Kolejny etap kryzysu – wyniki ankiety dla hurtowni i dystrybutorów części

Po ponad miesiącu od wprowadzenia pierwszych ograniczeń związanych z pandemią, ponownie zapytaliśmy hurtowników i dystrybutorów części o ich sytuację rynkową. Pora na przedstawienie aktualnych danych oraz porównanie ich z tymi z pierwszych dni kryzysu.

Najbardziej kompleksowe i profesjonalne raporty oraz analizy na temat niezależnego rynku motoryzacyjnego w Polsce. Specjalizujemy się w badaniach rynku motoryzacyjnego co powoduje, że dysponujemy olbrzymią ilością ciekawych raportów i opracowań o branży motoryzacyjnej. MotoFocus jest nowoczesną, niezależną firmą badawczą, która przez ponad 20 lat intensywnej i rzetelnej pracy pozyskała zaufanie wielu firm z branży. Do naszych badań wykorzystujemy nowoczesne metody i techniki badawcze, a także dbamy o jasny i zrozumiały przekaz informacji zawartych w raportach. Nasi pracownicy łączą wiedzę praktyczną z teoretycznym przygotowaniem marketingowym, socjologicznym.

Działamy w zgodzie z etyką zawodową i najwyższymi standardami branży badawczej. Dokładamy wszelkich starań, aby współpraca z nami była również miłym doświadczeniem interpersonalnym.