Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
14:56 Co zmieni norma EURO 7 w układach hamulcowych? 14:36 Oliwer Jeger i jego plany – wywiad ze zwycięzcą 8. edycji Young Car Mechanic 12:38 Nowy reduktor LPG. Będzie pasował do aut z wtryskiem bezpośrednim i turbodoładowaniem. 12:01 Przyczyny i skutki bicia bocznego tarczy hamulcowej – webinar Textar 11:04 Już w listopadzie największe spotkanie branży motoryzacyjnej

TMD Friction Services GmbH

Co zmieni norma EURO 7 w układach hamulcowych?

W ramach normy Euro 7 po raz pierwszy zwrócono uwagę na emisję pyłu hamulcowego. Eksperci z branży hamulcowej pracują nad dostosowaniem produktów do nowych przepisów, które zaczną obowiązywać pod koniec 2026 roku.

Przyczyny i skutki bicia bocznego tarczy hamulcowej – webinar Textar

Marka Textar zaprasza na webinar techniczny poświęcony zjawisku bicia bocznego tarczy hamulcowej. Odbędzie się w on czwartek, 10 października. Informujemy, w jaki sposób można wziąć w nim udział.

Hamulce marki Bendix w portfolio TMD Fricition

Oferta marki Bendix uzupełnia hamulcowe portfolio TMD Fricition. Gama referencji obecnie zapewnia 98% pokrycia parku pojazdów dostępnych w Europie.

Docieranie tarcz i klocków hamulcowych

Zasady docierania tarcz i klocków hamulcowych są ważne dla zapewnienia prawidłowego działania układu hamulcowego pojazdu oraz przedłużenia żywotności tych elementów. Textar przedstawia kilka kluczowych informacji na ten temat.

TMD Friction przejęte przez AEQUITA

TMD Friction, to firma specjalizująca się w produkcji układów hamulcowych dla branży motoryzacyjnej, jest właścicielem marki TEXTAR. Właśnie zakończyła się procedura zmiany właściciela TMD, a do zespołu zarządzającego dołączył Robert Roiger, partner AEQUITA jako współdyrektor generalny.

Wentylowane tarcze hamulcowe – co jest ich przewagą nad zwykłymi?

Mocno rozgrzana tarcza hamulcowa traci swoje właściwości co przekłada się na spadek skuteczności hamowania. Rozwiązaniem sprawdzającym się w samochodach eksploatowanych w wymagających warunkach drogowych są wentylowane tarcze hamulcowe.

Kierunkowe klocki hamulcowe – czy warto je stosować?

Konstruktorzy samochodów poświęcają dużo czasu i uwagi na zapewnienie komfortu użytkowania swoich pojazdów. Jedną z podstawowych kwestii do rozwiązania jest ograniczanie niepokojących, uciążliwych dźwięków dochodzących z auta. W celu ograniczania drgań i wynikających z nich hałasów dochodzących z układu hamulcowego opracowano kierunkowe klocki hamulcowe.

Producenci klocków hamulcowych a norma Euro7

Norma emisji spalin Euro 7 po raz pierwszy w historii obejmie poza układem napędowym także zanieczyszczenia generowane przez elementy cierne układu hamulcowego. Marka Textar, oferująca między innymi klocki i tarcze hamulcowe, pracuje nad odpowiednimi rozwiązaniami dotyczącymi tych kwestii.

Producent układów hamulcowych ponownie partnerem rekordu Polskiego Fiata 125p

W czerwcu odbędą się obchody 50. rocznicy ustanowienia przez załogę wyjątkowego Polskiego Fiata 125p trzech światowych rekordów prędkości w jeździe non stop. Podobnie jak w 1973 roku, będzie partnerem tego wydarzenia będzie firma Textar.

Nie ma jednej recepty na klocki hamulcowe

Klocki hamulcowe marki Textar pasują do 99,7 procenta samochodów osobowych poruszających się po drogach całego świata. Nie oznacza to jednak zastosowania uniwersalnego rozwiązania, na przykład w składzie mieszanki ciernej.