Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
11:09 Dokąd zmierza świat motoryzacji? Spostrzeżenia, wnioski i rekomendacje. 14.01 Polski dystrybutor części zamiennych wygrywa proces z Audi! Przełomowy wyrok sądu. 14.01 NEXUS Automotive International ogłasza N! Business Forum 2025 14.01 O ile wzrośnie opłata za przegląd pojazdu? Są pierwsze przecieki… 13.01 “Czy wiesz, że…” – kilka ciekawostek z rynku opon. MotoFocus TV.

TMD Friction Services GmbH

Kierunkowe klocki hamulcowe – czy warto je stosować?

Konstruktorzy samochodów poświęcają dużo czasu i uwagi na zapewnienie komfortu użytkowania swoich pojazdów. Jedną z podstawowych kwestii do rozwiązania jest ograniczanie niepokojących, uciążliwych dźwięków dochodzących z auta. W celu ograniczania drgań i wynikających z nich hałasów dochodzących z układu hamulcowego opracowano kierunkowe klocki hamulcowe.

Producenci klocków hamulcowych a norma Euro7

Norma emisji spalin Euro 7 po raz pierwszy w historii obejmie poza układem napędowym także zanieczyszczenia generowane przez elementy cierne układu hamulcowego. Marka Textar, oferująca między innymi klocki i tarcze hamulcowe, pracuje nad odpowiednimi rozwiązaniami dotyczącymi tych kwestii.

Producent układów hamulcowych ponownie partnerem rekordu Polskiego Fiata 125p

W czerwcu odbędą się obchody 50. rocznicy ustanowienia przez załogę wyjątkowego Polskiego Fiata 125p trzech światowych rekordów prędkości w jeździe non stop. Podobnie jak w 1973 roku, będzie partnerem tego wydarzenia będzie firma Textar.

Nie ma jednej recepty na klocki hamulcowe

Klocki hamulcowe marki Textar pasują do 99,7 procenta samochodów osobowych poruszających się po drogach całego świata. Nie oznacza to jednak zastosowania uniwersalnego rozwiązania, na przykład w składzie mieszanki ciernej.

Rodzaje mieszanek ciernych w klockach hamulcowych są różne w zależności od regionu

Nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, że skład mieszanki ciernej klocków hamulcowych może być różny w zależności od regionu, w którym są one oferowane. Kwestię tę wyjaśnia producent klocków hamulcowych – TEXTAR.

Firma Textar podsumowała rok 2022

Rok 2022 ponownie wystawił działalność firm z branży motoryzacyjnej na próbę. Mimo nowych wyzwań w postaci rosnących kosztów czy problemów z dostępnością towarów, firma TMD Friction zrealizowała swoje założenia na ten okres.

TMD Friction uczestniczy w pracach nad normą Euro 7

Wraz z pojawieniem się nowej normy Euro 7, po raz pierwszy kontrolowana będzie emisja cząstek innych niż spaliny. W związku z tym wszystkie nowo zarejestrowane samochody osobowe będą obowiązywały surowe wymagania dotyczące ścieralności hamulców i opon. TMD Friction, właściciel marki Textar, aktywnie uczestniczy w pracach nad przygotowaniem normy Euro 7 oraz metodologii pomiarów związanych z […]

Bicie boczne tarczy hamulcowej – przyczyny i skutki – webinar Textar

Textar zachęca mechaników samochodowych do udziału w kolejnym szkoleniu technicznym. W pierwszy wtorek września odbędzie się bezpłatny webinar dotyczący bicia bocznego tarczy hamulcowej.

Wpływ malowania i pielęgnacji felg na układ hamulcowy

Hałas i drgania występujące w samochodzie po wymianie hamulców mogą być częstym powodem ponownej wizyty w warsztacie. W większości przypadków przyczyną tych problemów jest niewłaściwy montaż lub wykorzystanie produktów gorszej jakości. Jednak wibracje odczuwane w trakcie hamowania na kierownicy i przenoszone na zawieszenie pojazdu mogą być również spowodowane niewłaściwą renowacją felg aluminiowych oraz ich nieodpowiednią […]

Zagrożenia dla niezależnego rynku motoryzacyjnego – debata

W trakcie XVI Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego zorganizowanego z uwagi na pandemię COVID-19 online, odbyła się sesja poświęcona zagrożeniom dla niezależnego rynku motoryzacyjnego, które albo już się pojawiły, albo czekają branżę w najbliższej przyszłości. Udział w debacie wzięli przedstawiciele dystrybutorów i producentów części oraz Ministerstwa Infrastruktury.