Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 22.11 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 22.11 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 22.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

TMD Friction Services GmbH

Wymiana płynu hamulcowego. Jak przeprowadzić ją poprawnie?

Jednym z jego elementów układu hamulcowego jest płyn hamulcowy, którego zadaniem jest przeniesienie na hamulce kół siły wytworzonej przez nacisk stopy kierowcy na pedał hamulca. Aby czynność ta zawsze była realizowana w odpowiedni sposób, płyn hamulcowy należy regularnie wymieniać podczas przeglądu. Co warto o nim wiedzieć i jak przeprowadzić tę wymianę poprawnie?

Nowy dyrektor generalny w TMD Friction

David Baines zastępuje Tetsuyę Kumakawę na stanowisku CEO i pokieruje TMD Friction, firmą produkującą materiały cierne do układów hamulcowych.

TMD Friction otrzymuje nagrodę TEMOT za wsparcie

Wymagania dotyczące niezależnego rynku części zamiennych stale rosną: lepsza obsługa, wysoka jakość produktu, wyjątkowa niezawodność dostaw oraz konkurencyjne ceny.

Jak dobrać klocki hamulcowe do tarczy nacinanej i nawiercanej?

Tarcze nacinane i nawiercane zyskują wśród kierowców coraz większą popularność. Są one seryjnie montowane w samochodach o dużej masie i mocy. Oprócz poprawienia estetyki koła, ich główne zadanie polega przede wszystkim na zwiększeniu skuteczności hamowania. Czasem trudność sprawia jednak dobranie do takiej tarczy hamulcowej odpowiedniego klocka.

Zbyt twardy lub miękki pedał hamulca. O czym może świadczyć? 

Układ hamulcowy to jeden z najważniejszych podzespołów w każdym samochodzie. Usterki jego elementów są bardzo niebezpieczne i mogą mieć poważne konsekwencje. Przykładem awarii jest zbyt twardy lub miękki pedał hamulca, co obniża skuteczność hamownia. Z czego wynika taka usterka i jak jej zaradzić?

Idealna współpraca na linii klocek – tarcza. Jak to zrobić? 

Tarcze i klocki hamulcowe powinny ze sobą idealnie współpracować. W przeciwnym razie układ hamulcowy zaczyna hałasować i działać w niewłaściwy sposób, zmniejszając bezpieczeństwo. A do tego jego elementy składowe mogą się zużywać w przyspieszonym tempie, narażając kierowcę na dodatkowe koszty. Jak tego uniknąć?

TMD Friction na Automechanice

Już we wtorek (11 września) rozpoczną się we Frankfurcie najważniejsze w branży aftermarket targi Automechanika. TMD Friction zaprezentuje na nich nową w Europie markę klocków i tarcz hamulcowych.

Tarcze wysoko nawęglane w ofercie HELLA PAGID

W ofercie HELLA PAGID do aut klasy premium i sportowych pojawiły się tarcze wysoko nawęglane – obecnie dostępnych jest blisko 200 referencji.

Dopasuj klocki na smartfonie

Przekopanie się przez ponad 16 tysięcy pozycji, jakie zawiera katalog Textar z tarczami i klockami hamulcowymi może nastręczać pewnych problemów. Z pomocą w szybkim odnalezieniu odpowiedniej pozycji przychodzi aplikacja Brakebook.

Gdy klocek hamulcowy ściera się zbyt szybko…

Klocek hamulcowy musi się ścierać. Jednak, gdy dzieje się to zbyt szybko, świadczy to o błędzie – albo mechanika montującego klocki w samochodzie, albo użytkownika, który nadmiernie obciąża układ hamulcowy. Samochód średnio powinien pokonać kilkadziesiąt tysięcy kilometrów zanim grubość okładzin ciernych klocka hamulcowego spadnie do minimalnego poziomu, przy którym zalecana jest wymiana na nowy. „Średnio”, […]