Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
25.12 Alfa e-Parts poszerza ofertę o nowe produkty i przekracza 6500 pozycji w katalogu 24.12 Rynek samochodów elektrycznych w Polsce: szanse i wyzwania dla dealerów 24.12 “Kodeks Dobrej Komunikacji”: nowy pomysł marki FORVIA. To odpowiedź na zmiany na rynku pracy. 24.12 Niemiecka Nagroda Przyszłości dla twórców rewolucyjnej technologii Digital Light 24.12 Jaguar F-Pace. Co sprawdzić przed zakupem i co wymienić po?

SKF

Podnoszenia umiejętności nigdy dosyć

Wymiana rozrządu to bardzo popularna usługa w niezależnych warsztatach samochodowych. Jednak pomimo wieloletniego doświadczenia mechanik może popełnić błąd prowadzący nawet do zniszczenia silnika.

Awarie pompy cieczy chłodzącej

Awaria pompy cieczy chłodzącej może nie tylko spowodować przegrzanie silnika, ale w niektórych przypadkach także zerwać pasek rozrządu. Dlatego tak ważne jest wczesne wykrycie usterki. Eksperci firmy SKF radzą jak to zrobić.

Łańcuchowe rozrządy nie są bezobsługowe

Jeśli nie chcesz mieć problemu z łańcuchowym napędem rozrządu, powinieneś nauczyć się dbać o nowoczesny silnik.

SKF z wyróżnieniem Groupauto International

Po raz drugi w ciągu ostatnich trzech lat firma SKF została wyróżniona przez GAI tytułem Dostawcy Roku. Współpraca pomiędzy producentem a międzynarodową grupą zakupową rozpoczęła się ponad 20 lat temu. Pod koniec października Groupauto International podsumował swoją działalność w mijającym roku. Przy tej okazji, w formie podziękowań za dotychczasową współpracę, wyróżniono kluczowych dla rozwoju grupy […]

Sprawna piasta koła niezbędnym elementem pojazdu

Uszkodzona piasta koła nie tylko obniży komfort jazdy samochodem, ale może wydłużyć drogę hamowania. Dlatego podczas sezonowej wymiany opon, pracownik warsztatu powinien sprawdzić również działanie tego podzespołu. Wymiana opon powinna być dla mechanika pretekstem do obejrzenia układu hamulcowego i zawieszenia. Od sprawności tych elementów zależy przede wszystkim poziom bezpieczeństwa na drodze. O ile przegląd klocków, […]

Łańcuchowe zestawy rozrządu – sukcesem SKF

Polscy mechanicy już przekonali się, że zapewnienia producentów samochodów sprzed kilku lat, którzy deklarowali, że „łańcuch rozrządu nie będzie wymagał wymiany” nie do końca się sprawdziły. Nie każdy samochód jest bowiem eksploatowany w idealnych warunkach, a jego właściciel sprawdza poziom oleju z aptekarską dokładnością, natychmiast uzupełniając najmniejsze braki. Tymczasem właśnie tendencja silników po dowsizingu do […]

SKF na Automechanice 2016

Na stoisku producenta zaprezentowane zostały najnowsze produkty, części i usług, które składają się na nieustające wsparcie SKF dla niezależnej branży motoryzacyjnej. „Jesteśmy dumni z naszej długiej historii globalnego producenta części motoryzacyjnych i tego, że nasz rozwój opieramy na partnerskich stosunkach z klientami. Automechanika była doskonałą okazją, żeby spotkać się i wymienić doświadczeniami z osobami, które […]

Łożysko – element, który wciąż można wymienić

Firma SKF od lat kojarzona jest głównie z produkcją łożysk tocznych. Dzięki szerokiej ofercie skierowanej na aftermarket możliwa jest efektywna naprawa wielu podzespołów w pojazdach mechanicznych. W ostatnich latach można zaobserwować unifikację różnych modeli samochodów. Produkowane są do nich zintegrowane podzespoły, do których łożyska są specjalnie zaprojektowane i stanowią niewymienialny element. Tak jest w przypadku […]

Nowe opaski zaciskowe w ofercie SKF

Opaski zaciskowe do termoplastycznych osłon przegubów to nowość w ofercie SKF. Zestaw opasek oznaczono numerem: VKJML 01003.   W pudełku znajduje się m.in. sześć woreczków, których zawartość wystarczy do zamontowania sześciu osłon przegubów. W każdym woreczku znajduje się również mała (od 21 do 45 mm) i duża (od 64 do 122 mm) metalowa opaska, której […]

SKF: wskazówki dla naprawiających samochody Renault

Dwie rady specjalistów SKF na temat łożyska w Espace III i tarczy hamulcowej zintegrowanej z piastą w miejskich i kompaktowych modelach francuskiego producenta aut. Zastosowane w Renault Espace III generacji (oraz Avantime) łożysko VKBA 3497 ma specyficzne zabezpieczenie transportowe – wewnątrz łożyska znajduje się plastikowa tuleja, która zabezpiecza bieżnie łożyska. Naturalnym odruchem mechanika jest usunięcie […]

SKF to jeden z najbardziej znanych na świecie producentów łożysk tocznych. Firma opracowuje, konstruuje i masowo produkuje łożyska, uszczelnienia oraz systemy smarowania. Duża część produkcji firmy jest związana z rynkiem motoryzacyjnym. Szwedzka marka dostarcza łożyska na pierwszy montaż do fabryk samochodów, a także na rynek wtórny części (aftermarket). Od pewnego czasu, SKF poza łożyskami dostarcza także części układu rozrządu, takie jak paski i pompy wody. O skali działalności firmy świadczy posiadanie przez nią ponad 100 fabryk w różnych częściach świata (oczywiście nie wszystkie z nich zajmują się produkcją na potrzeby motoryzacji). Katalog łożysk i innych produktów SKF jest stale poszerzany. O produktach firmy można przeczytać więcej w artykułach z tej kategorii.